Show simple item record

Ekonomie smyslu - porovnání efektivity založené na smyslu
dc.contributor.advisorMlčoch, Lubomír
dc.creatorKráčmer, Michal
dc.date.accessioned2017-05-06T19:19:01Z
dc.date.available2017-05-06T19:19:01Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40260
dc.description.abstractTato práce se zabývá relativně novým tématem pro ekonomy. Spojení ekonomického aparátu a lidské potřeby po smyslu, je vskutku novátorské. Nicméně práce se nezabývá kalkulacemi s potřebou po smyslu v ekonomickém smyslu. Hlavním tématem práce je ukázat, že lidská potřeba po smyslu je hlavním motorem tvorby preferencí a lidského jednání. Prostředkem analýzy je syntetický přístup vícero vědních oborů. V práci jsou tak spojeny poznatky z oborů biologie, sociologie, psychologie, ekologie a ekonomie a jejich příbuzných oborů. Na těchto základech je vystavěna nová syntetická teorie tvorby preferencí spotřebitele. Model má velký předpovědní a popisný potenciál. Z výsledků analýzy vyplývá, že lidská potřeba po smyslu by mohla být opravdu tou klíčovou proměnnou mající vliv na lidské rozhodování.cs_CZ
dc.description.abstractThis work deals with a relatively new topic for economists. The connection between economic apparatus and the human need for meaning is pioneer, indeed. However, the work does not handle this topic by classical means of economics. The main topic of the work is to show that the human need for meaning is the main source of preference creation and human activity. The tool of analysis is a synthetic approach of various scientific branches. In the work is thus combined knowledge of biology, sociology, psychology, ecology and economics and their related branches. On this basis is constructed a new synthetic theory of the consumer's preference creation. The model has a big predictive and descriptive potential. From the results of the analysis stems that the human need for meaning could really be the key variable having influence in human decision making.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectEkonomie smyslucs_CZ
dc.subjectsyntézacs_CZ
dc.subjectteorie rozhodování spotřebitelecs_CZ
dc.subjectFranklcs_CZ
dc.subjectprostředícs_CZ
dc.subjectpreferencecs_CZ
dc.subjectEconomics of meaningen_US
dc.subjectsynthesisen_US
dc.subjectconsumer choice theoryen_US
dc.subjectFranklen_US
dc.subjectenvironmenten_US
dc.subjectpreferencesen_US
dc.titleEconomics of meaning - comparison of efficiency based on meaningen_US
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-12
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId119806
dc.title.translatedEkonomie smyslu - porovnání efektivity založené na smyslucs_CZ
dc.contributor.refereeSchwarz, Jiří
dc.identifier.aleph001500855
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce se zabývá relativně novým tématem pro ekonomy. Spojení ekonomického aparátu a lidské potřeby po smyslu, je vskutku novátorské. Nicméně práce se nezabývá kalkulacemi s potřebou po smyslu v ekonomickém smyslu. Hlavním tématem práce je ukázat, že lidská potřeba po smyslu je hlavním motorem tvorby preferencí a lidského jednání. Prostředkem analýzy je syntetický přístup vícero vědních oborů. V práci jsou tak spojeny poznatky z oborů biologie, sociologie, psychologie, ekologie a ekonomie a jejich příbuzných oborů. Na těchto základech je vystavěna nová syntetická teorie tvorby preferencí spotřebitele. Model má velký předpovědní a popisný potenciál. Z výsledků analýzy vyplývá, že lidská potřeba po smyslu by mohla být opravdu tou klíčovou proměnnou mající vliv na lidské rozhodování.cs_CZ
uk.abstract.enThis work deals with a relatively new topic for economists. The connection between economic apparatus and the human need for meaning is pioneer, indeed. However, the work does not handle this topic by classical means of economics. The main topic of the work is to show that the human need for meaning is the main source of preference creation and human activity. The tool of analysis is a synthetic approach of various scientific branches. In the work is thus combined knowledge of biology, sociology, psychology, ecology and economics and their related branches. On this basis is constructed a new synthetic theory of the consumer's preference creation. The model has a big predictive and descriptive potential. From the results of the analysis stems that the human need for meaning could really be the key variable having influence in human decision making.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV