Zobrazit minimální záznam

Error correction of pronunciation of Czech students in German lessons
Opravy chyb ve výslovnosti českých mluvčích při výuce němčiny jako cizího jazyka
dc.contributor.advisorNečasová, Pavla
dc.creatorMichalcová, Petra
dc.date.accessioned2017-05-06T19:01:39Z
dc.date.available2017-05-06T19:01:39Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40194
dc.description.abstractNÁZEV: Aussprachefehlerkorrektur der tschechischen Lernenden im Deutsch als Fremdsprachenunterricht ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá opravami chyb ve výslovnosti českých žáků při výuce němčiny jako cizího jazyka. Teoretická část pojednává o důležitosti fonetiky ve výuce německého jazyka, definuje pojem chyba nejprve v obecné rovině a dále se specifikuje na chyby ve výslovnosti českých mluvčích. Zabývá se způsoby korektur výslovnosti, otázkou, co se v oblasti fonetiky považuje za chybu a zamýšlí se nad tolerancí vyučujících při opravování chyb ve výslovnosti. Praktická část představuje fonetický experiment, který byl realizován na pražských základních školách a gymnáziích. Na základě vyhodnocení fonetických dotazníků a analýzy hospitací práce dochází k závěru o tolerančním prahu vyučujících při opravách chyb ve výslovnosti českých mluvčích. KLÍČOVÁ SLOVA: Fehler, Aussprachefehlerkorrektur, Selbstkorrektur, Toleranzschwelle der Lehrpersonen, Aufforderungsartencs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Error correction of pronunciation of Czech students in German lessons ABSTRACT: This master thesis deals with error correction of pronunciation of Czech students in German lessons. Theoretical part of this thesis explains the importance of phonetics in German lessons, first the term error is defined in general sense and then the thesis focuses on pronunciation errors of Czech speakers. The thesis also deals with methods of pronunciation correction, question what is considered as an error in the field of phonetics and also reflects the error tolerance of teachers while correcting the pronunciation errors. The practical part of the thesis introduces a phonetic experiment that was conducted at elementary and secondary schools in Prague. On the basis of the evaluation of phonetic questionnaires and analysis of the inspections in the classes, the thesis comes to the conclusion about the tolerance threshold of teachers while correcting pronunciation errors of Czech speakers. KEY WORDS: Error, correction of pronunciation errors, autocorrection, tolerance threshold of teachers, type of appeal to error correctionen_US
dc.languageGermancs_CZ
dc.language.isode_DE
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectFehlercs_CZ
dc.subjectAussprachefehlerkorrekturcs_CZ
dc.subjectSelbstkorrekturcs_CZ
dc.subjectTolerazschwelle der Lehrpersonencs_CZ
dc.subjectAufforderungsartencs_CZ
dc.subjectErroren_US
dc.subjectcorrection of pronunciation errorsen_US
dc.subjectautocorrectionen_US
dc.subjecttolerance threshold of teachersen_US
dc.subjecttype of appeal to error correctionen_US
dc.titleAussprachefehlerkorrektur der tschechischen Lernenden im Deutsch als Fremdsprachenunterrichtde_DE
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-24
dc.description.departmentKatedra germanistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId82264
dc.title.translatedError correction of pronunciation of Czech students in German lessonsen_US
dc.title.translatedOpravy chyb ve výslovnosti českých mluvčích při výuce němčiny jako cizího jazykacs_CZ
dc.contributor.refereeŠvermová, Dagmar
dc.identifier.aleph001468244
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German language - Foundations of Humanitiesen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - základy společenských vědcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra germanistikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy německý jazyk - základy společenských vědcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools German language - Foundations of Humanitiesen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csNÁZEV: Aussprachefehlerkorrektur der tschechischen Lernenden im Deutsch als Fremdsprachenunterricht ABSTRAKT: Diplomová práce se zabývá opravami chyb ve výslovnosti českých žáků při výuce němčiny jako cizího jazyka. Teoretická část pojednává o důležitosti fonetiky ve výuce německého jazyka, definuje pojem chyba nejprve v obecné rovině a dále se specifikuje na chyby ve výslovnosti českých mluvčích. Zabývá se způsoby korektur výslovnosti, otázkou, co se v oblasti fonetiky považuje za chybu a zamýšlí se nad tolerancí vyučujících při opravování chyb ve výslovnosti. Praktická část představuje fonetický experiment, který byl realizován na pražských základních školách a gymnáziích. Na základě vyhodnocení fonetických dotazníků a analýzy hospitací práce dochází k závěru o tolerančním prahu vyučujících při opravách chyb ve výslovnosti českých mluvčích. KLÍČOVÁ SLOVA: Fehler, Aussprachefehlerkorrektur, Selbstkorrektur, Toleranzschwelle der Lehrpersonen, Aufforderungsartencs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Error correction of pronunciation of Czech students in German lessons ABSTRACT: This master thesis deals with error correction of pronunciation of Czech students in German lessons. Theoretical part of this thesis explains the importance of phonetics in German lessons, first the term error is defined in general sense and then the thesis focuses on pronunciation errors of Czech speakers. The thesis also deals with methods of pronunciation correction, question what is considered as an error in the field of phonetics and also reflects the error tolerance of teachers while correcting the pronunciation errors. The practical part of the thesis introduces a phonetic experiment that was conducted at elementary and secondary schools in Prague. On the basis of the evaluation of phonetic questionnaires and analysis of the inspections in the classes, the thesis comes to the conclusion about the tolerance threshold of teachers while correcting pronunciation errors of Czech speakers. KEY WORDS: Error, correction of pronunciation errors, autocorrection, tolerance threshold of teachers, type of appeal to error correctionen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra germanistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014682440106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV