Zobrazit minimální záznam

Stylistické odlišnosti v anglických projevech europoslanců a europoslaňkyn
dc.contributor.advisorMatuchová, Klára
dc.creatorBuňková, Jana
dc.date.accessioned2017-05-06T18:51:13Z
dc.date.available2017-05-06T18:51:13Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40161
dc.description.abstractTato diplomová práce je sociolingvistickou analýzou výpovědí europoslanců v anglickém jazyce. Cílem této diplomové práce je analyzovat stylistické odlišnosti v projevech europoslanců na základě genderu jako sociolingvistického faktoru. Tato práce se opírá a tři základní lingvistické disciplíny: gramatiku, stylistiku a sociolingvistiku. Praktická část vychází z výzkumu uskutečněného na 100 náhodně vybraných europoslancích, 50-ti mužích a 50-ti ženách, jejichž projevy přednesené v angličtině byly přepsány a analyzovány na základě kvantitativní metody využívané pro konkrétní porovnání lingvistických rysů. Tato práce se především zaměřuje na gramatickou analýzu slovních druhů a syntaxe. Dále se také zabývá nadvětnou propojeností: kohezí a koherencí. V této práci jsou také zahrnuty profily europoslanců, jejichž body byly porovnány a spolu se sociolingvistickými výzkumy použity k interpretaci výsledků gramatické analýzy. Závěr praktické části je věnován shrnutí získaných dat a vytvoření profilů hypotetického europoslance a europoslankyně ze sociolingvistického hlediska.cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is a sociolinguistic analysis of speeches rendered in English by members of the European Parliament. The aim of this diploma thesis is to analyze the stylistic patterns in speeches of members of the European Parliament based on gender, as a sociolinguistic factor. This thesis is based on three main linguistic disciplines: grammar, stylistics and sociolinguistics. The practical part is based on a research of 100 randomly chosen members of the European Parliament, 50 men and 50 women, whose speeches rendered in English, were transcribed and analyzed by the quantitative method used for a comparison of linguistic features. This thesis predominantly focuses on grammatical analysis of parts of speech and syntax. It also deals with hyper- sentential links: cohesion and coherence. This thesis also includes profiles of MEP which, together with other sociolinguistic researches, help to interpret the results of a grammatical analysis. The practical part is concluded by profiles of hypothetic MEPs who are likely to render their speech in English.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectgramatická analýzacs_CZ
dc.subjectstylistická analýzacs_CZ
dc.subjectsociolingvistikacs_CZ
dc.subjectgendercs_CZ
dc.subjectEvropský parlamentcs_CZ
dc.subjecteuroposlancics_CZ
dc.subjecteuroposlankyněcs_CZ
dc.subjectslovní druhycs_CZ
dc.subjectsyntaxcs_CZ
dc.subjectgrammatical analysisen_US
dc.subjectstylistic analysisen_US
dc.subjectsociolinguisticsen_US
dc.subjectgenderen_US
dc.subjectthe European Parliamenten_US
dc.subjectmembers of the European Parliamenten_US
dc.subjectparts of speechen_US
dc.subjectsyntaxen_US
dc.titleStylistic Differences in English Speeches of Male and Female Members of the European Parliamenten_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-01
dc.description.departmentKatedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId90409
dc.title.translatedStylistické odlišnosti v anglických projevech europoslanců a europoslaňkyncs_CZ
dc.contributor.refereeMorgan, Craig Alan
dc.identifier.aleph001470588
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French Languageen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazykcs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy anglický jazyk - francouzský jazykcs_CZ
uk.degree-discipline.enTraining Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools English Language - French Languageen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro střední školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Secondary Schoolsen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce je sociolingvistickou analýzou výpovědí europoslanců v anglickém jazyce. Cílem této diplomové práce je analyzovat stylistické odlišnosti v projevech europoslanců na základě genderu jako sociolingvistického faktoru. Tato práce se opírá a tři základní lingvistické disciplíny: gramatiku, stylistiku a sociolingvistiku. Praktická část vychází z výzkumu uskutečněného na 100 náhodně vybraných europoslancích, 50-ti mužích a 50-ti ženách, jejichž projevy přednesené v angličtině byly přepsány a analyzovány na základě kvantitativní metody využívané pro konkrétní porovnání lingvistických rysů. Tato práce se především zaměřuje na gramatickou analýzu slovních druhů a syntaxe. Dále se také zabývá nadvětnou propojeností: kohezí a koherencí. V této práci jsou také zahrnuty profily europoslanců, jejichž body byly porovnány a spolu se sociolingvistickými výzkumy použity k interpretaci výsledků gramatické analýzy. Závěr praktické části je věnován shrnutí získaných dat a vytvoření profilů hypotetického europoslance a europoslankyně ze sociolingvistického hlediska.cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is a sociolinguistic analysis of speeches rendered in English by members of the European Parliament. The aim of this diploma thesis is to analyze the stylistic patterns in speeches of members of the European Parliament based on gender, as a sociolinguistic factor. This thesis is based on three main linguistic disciplines: grammar, stylistics and sociolinguistics. The practical part is based on a research of 100 randomly chosen members of the European Parliament, 50 men and 50 women, whose speeches rendered in English, were transcribed and analyzed by the quantitative method used for a comparison of linguistic features. This thesis predominantly focuses on grammatical analysis of parts of speech and syntax. It also deals with hyper- sentential links: cohesion and coherence. This thesis also includes profiles of MEP which, together with other sociolinguistic researches, help to interpret the results of a grammatical analysis. The practical part is concluded by profiles of hypothetic MEPs who are likely to render their speech in English.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra anglického jazyka a literaturycs_CZ
dc.identifier.lisID990014705880106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV