Show simple item record

Problems of consonant gradation in Finnish as a second language
dc.contributor.advisorFárová, Lenka
dc.creatorKahounová, Petra
dc.date.accessioned2017-05-06T17:57:26Z
dc.date.available2017-05-06T17:57:26Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/39973
dc.description.abstractJméno autora: Petra Kahounová Instituce: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta Ústav lingvistiky a ugrofinistiky Náměstí Jana Palacha 2, 116 38 Praha 1 Obor: Finština Název práce: Problematika střídání kmenových souhlásek ve finštině jako druhém jazyce Vedoucí práce: Mgr. Lenka Fárová, Ph.D. Počet stran: 65 + 11 stran příloh Počet příloh: 5 Rok obhajoby: 2012 Klíčová slova: střídání kmenových souhlásek ve finštině, korpus, analýza chyb, přímé střídání, obrácené střídání, jazyk studenta Cílem práce je popsat chyby ve střídání kmenových souhlásek v přechodném jazyce studentů finštiny. Finština má složitý systém ohýbání slov ve srovnání s indoevropskými jazyky, proto je potřeba pravidel pro vytvoření správného tvaru. Tato práce má osvětlit, jak se studentům daří aplikovat tato pravidla. Chyby jsem hledala v textech českých a polských studentů a určila jsem, ve kterých typech střídání se jich objevuje nejvíce. Jednotlivé chyby byly rozděleny do skupin podle typu souhláskového spojení. Pokusila jsem se porovnat, jakých chyb se dopouštějí čeští a polští studenti, které z nich jsou nejfrekventovanější a zda mezi nimi existuje jistá podobnost. Důraz je také kladen na vysvětlení chybných tvarů slov.cs_CZ
dc.description.abstractAuthor's name: Petra Kahounová School: Charles University, Prague, Faculty of Arts Institute of Linguistics and Finno-Ugric Studies Náměstí Jana Palacha 2, 116 38 Praha 1 Program: Finnish language Title: Problems of consonant gradation in Finnish as a second language Consultant: Mgr. Lenka Fárová, Ph.D. Number of pages: 65 + 11 pages of attachments Number of attachments: 5 Year: 2012 Keywords: gradation of consonants in Finnish, corpus, analysis of mistakes, direct gradation, reverse gradation, student's language The aim of this thesis is to explore and describe mistakes made in the consonant gradation in interlanguage by students of Finnish language. Finnish has a complicated system of inflection in comparison with indoeuropean languages, so it is necessary to know the rules to create the right form of the word. The mistakes were found in czech and polish students' texts and I tried to identify in which types of gradation they are most frequent. Particular mistakes were sorted into groups according to types of consonant clusters. I compared what mistakes czech and polish students make, which mistakes are the most frequent and if there are some any similarities between these two nations. I focused on explanation of wrong word forms.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectstřídání kmenových souhlásek ve finštiněcs_CZ
dc.subjectkorpuscs_CZ
dc.subjectanalýza chybcs_CZ
dc.subjectpřímé střídánícs_CZ
dc.subjectobrácené střídánícs_CZ
dc.subjectjazyk studentacs_CZ
dc.subjectgradation of consonants in Finnishen_US
dc.subjectcorpusen_US
dc.subjectanalysis of mistakesen_US
dc.subjectdirect gradationen_US
dc.subjectreverse gradationen_US
dc.subjectstudent's languageen_US
dc.titleProblematika střídání kmenových souhlásek ve finštině jako druhém jazycecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-26
dc.description.departmentInstitute of Linguisticsen_US
dc.description.departmentÚstav obecné lingvistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId110425
dc.title.translatedProblems of consonant gradation in Finnish as a second languageen_US
dc.contributor.refereeLindroosová, Hilkka
dc.identifier.aleph001494589
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFinnish Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFinštinacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFinštinacs_CZ
uk.degree-discipline.enFinnish Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csJméno autora: Petra Kahounová Instituce: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta Ústav lingvistiky a ugrofinistiky Náměstí Jana Palacha 2, 116 38 Praha 1 Obor: Finština Název práce: Problematika střídání kmenových souhlásek ve finštině jako druhém jazyce Vedoucí práce: Mgr. Lenka Fárová, Ph.D. Počet stran: 65 + 11 stran příloh Počet příloh: 5 Rok obhajoby: 2012 Klíčová slova: střídání kmenových souhlásek ve finštině, korpus, analýza chyb, přímé střídání, obrácené střídání, jazyk studenta Cílem práce je popsat chyby ve střídání kmenových souhlásek v přechodném jazyce studentů finštiny. Finština má složitý systém ohýbání slov ve srovnání s indoevropskými jazyky, proto je potřeba pravidel pro vytvoření správného tvaru. Tato práce má osvětlit, jak se studentům daří aplikovat tato pravidla. Chyby jsem hledala v textech českých a polských studentů a určila jsem, ve kterých typech střídání se jich objevuje nejvíce. Jednotlivé chyby byly rozděleny do skupin podle typu souhláskového spojení. Pokusila jsem se porovnat, jakých chyb se dopouštějí čeští a polští studenti, které z nich jsou nejfrekventovanější a zda mezi nimi existuje jistá podobnost. Důraz je také kladen na vysvětlení chybných tvarů slov.cs_CZ
uk.abstract.enAuthor's name: Petra Kahounová School: Charles University, Prague, Faculty of Arts Institute of Linguistics and Finno-Ugric Studies Náměstí Jana Palacha 2, 116 38 Praha 1 Program: Finnish language Title: Problems of consonant gradation in Finnish as a second language Consultant: Mgr. Lenka Fárová, Ph.D. Number of pages: 65 + 11 pages of attachments Number of attachments: 5 Year: 2012 Keywords: gradation of consonants in Finnish, corpus, analysis of mistakes, direct gradation, reverse gradation, student's language The aim of this thesis is to explore and describe mistakes made in the consonant gradation in interlanguage by students of Finnish language. Finnish has a complicated system of inflection in comparison with indoeuropean languages, so it is necessary to know the rules to create the right form of the word. The mistakes were found in czech and polish students' texts and I tried to identify in which types of gradation they are most frequent. Particular mistakes were sorted into groups according to types of consonant clusters. I compared what mistakes czech and polish students make, which mistakes are the most frequent and if there are some any similarities between these two nations. I focused on explanation of wrong word forms.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav obecné lingvistikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV