dc.contributor.advisor | Zlatohlávek, Martin | |
dc.creator | Kalinová, Daniela | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T17:53:21Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T17:53:21Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/39959 | |
dc.description.abstract | Práce pojednává o španělském dvorském portrétu 16. st. a počátku 17. st. Po stručném uvedení do problematiky portrétu obecně se soustředí na dvorský portrét celé postavy, mapuje počátky portrétu ve Španělsku a vznik domácí portrétní školy. Podrobněji se zabývá dvěma generacemi španělských portrétistů, zejména Alonsem Sánchez Coellem a jeho konkurenty na dvoře Filipa II. a dále Juanem Pantojou de la Cruz a jeho žáky, působícími v Madridu za vlády Filipa III. Nakonec podává přehled nejzajímavějších španělských podobizen z Lobkowiczké sbírky, které vznikly v okruhu těchto portrétistů madridského dvora. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis concerns Spanish court portrait of the 16th and the begining of the 17th century. After a brief introduction to the problematics of portrait in general it concentrates on the court portrait of the whole standing figure, maps the dawn of portrait painting in Spain and the origin of the indigenous portrait school. It analyses more closely two generations of Spanish portrait painters, especially Alonso Sánchez Coello and his competitors at the court of Philip II. and Juan Pantoja de la Cruz and his disciples working in Madrid during the reign of Philip III. Finally it summarizes the most interesting portraits from the Lobkowicz Collection which were made by these portraitists of the court of Madrid. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | dvorský portrét | cs_CZ |
dc.subject | Španělsko | cs_CZ |
dc.subject | 16. st | cs_CZ |
dc.subject | Lobkowiczká sbírka | cs_CZ |
dc.subject | court portrait | en_US |
dc.subject | Spain | en_US |
dc.subject | 16th century | en_US |
dc.subject | Lobkowicz Collection | en_US |
dc.title | Španělský dvorský portrét 16. století a španělské podobizny z Lobkowické sbírky | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-05-28 | |
dc.description.department | Institute of Art History | en_US |
dc.description.department | Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 120032 | |
dc.title.translated | Spanish court portraits of the 16. century and spanish portraits from the Lobkowicz collection | en_US |
dc.contributor.referee | Konečný, Lubomír | |
dc.identifier.aleph | 001470674 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Art | en_US |
thesis.degree.discipline | Dějiny umění | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Art History | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Art | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce pojednává o španělském dvorském portrétu 16. st. a počátku 17. st. Po stručném uvedení do problematiky portrétu obecně se soustředí na dvorský portrét celé postavy, mapuje počátky portrétu ve Španělsku a vznik domácí portrétní školy. Podrobněji se zabývá dvěma generacemi španělských portrétistů, zejména Alonsem Sánchez Coellem a jeho konkurenty na dvoře Filipa II. a dále Juanem Pantojou de la Cruz a jeho žáky, působícími v Madridu za vlády Filipa III. Nakonec podává přehled nejzajímavějších španělských podobizen z Lobkowiczké sbírky, které vznikly v okruhu těchto portrétistů madridského dvora. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis concerns Spanish court portrait of the 16th and the begining of the 17th century. After a brief introduction to the problematics of portrait in general it concentrates on the court portrait of the whole standing figure, maps the dawn of portrait painting in Spain and the origin of the indigenous portrait school. It analyses more closely two generations of Spanish portrait painters, especially Alonso Sánchez Coello and his competitors at the court of Philip II. and Juan Pantoja de la Cruz and his disciples working in Madrid during the reign of Philip III. Finally it summarizes the most interesting portraits from the Lobkowicz Collection which were made by these portraitists of the court of Madrid. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014706740106986 | |