Show simple item record

The Holocaust through child's eyes
dc.contributor.advisorHolý, Jiří
dc.creatorŠimečková, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-06T17:45:16Z
dc.date.available2017-05-06T17:45:16Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/39924
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá dětskou perspektivou v dílech literatury holokaustu. Konkrétně v románu Nabarvené ptáče Jerzyho Kosinského, v povídce Děti Arnošta Lustiga a v díle Noc Elie Wiesela. K dílům jsme přistupovali s předpokladem, že je dětská perspektiva specifická a že se zásadně liší od perspektivy dospělého vypravěče. Cílem diplomové práce je vymezit charakteristické rysy této perspektivy, jež se projevují v narativu textu. V první řadě nám jde o postihnutí rysů, které se projevují na jazykové, stylistické a motivické rovině. Zároveň se snažíme vymezit, co je možné za literaturu psanou z perspektivy dítěte považovat a co ne. Navrhujeme rozdělení do několika skupin podle toho, zda se jedná o dílo fikční nebo vzpomínkové. Jak se totiž ukázalo při analýze vybraných textů, je nejvíce rozdílů při použití dětské perspektivy právě mezi díly fikčními a díly vzpomínkovými. V diplomové práci se nejprve krátce věnujeme holokaustu jako historické události, poté literatuře holokaustu (jejímu problematickému vymezení a charakteru) a v dalších částech pak analýze výše uvedených textů.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis analyses the child's perspective in the literary works of the holocaust literature - the novel The Painted Bird by Jerzy Kosinski, the short story Děti (Children) by Arnošt Lustig and the piece Noc (Night) by Elie Wiesel. We assume that the child's perspective is significant and totally different from the perspective of the adult narrator. The goal of the thesis is to define the characteristic elements in the narrative. First and foremost we seek to analyze the elements in the language, style and motifs of the texts. We also want to define what kinds of literary works are suitable to be denominated as literature written through the child's eyes. We divide the works into several groups according to the fact if the book is a fiction or a memoir. The main differences in using the child's perspective are between these two groups of literary works. In the thesis we first describe the holocaust as a historical event and then we go on with the description of the holocaust literature. In the other parts of the thesis we analyze the literary works mentioned above.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectholokaustcs_CZ
dc.subjectdětská perspektivacs_CZ
dc.subjectLustigcs_CZ
dc.subjectKosinksics_CZ
dc.subjectWieselcs_CZ
dc.subjectholocausten_US
dc.subjectchild's perspectiveen_US
dc.subjectLustigen_US
dc.subjectKosinskien_US
dc.subjectWieselen_US
dc.titleHolokaust očima dítětecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-18
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84358
dc.title.translatedThe Holocaust through child's eyesen_US
dc.contributor.refereeMravcová, Marie
dc.identifier.aleph001494568
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literature - German Studiesen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literatura - Němčinacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literatura - Němčinacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literature - German Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá dětskou perspektivou v dílech literatury holokaustu. Konkrétně v románu Nabarvené ptáče Jerzyho Kosinského, v povídce Děti Arnošta Lustiga a v díle Noc Elie Wiesela. K dílům jsme přistupovali s předpokladem, že je dětská perspektiva specifická a že se zásadně liší od perspektivy dospělého vypravěče. Cílem diplomové práce je vymezit charakteristické rysy této perspektivy, jež se projevují v narativu textu. V první řadě nám jde o postihnutí rysů, které se projevují na jazykové, stylistické a motivické rovině. Zároveň se snažíme vymezit, co je možné za literaturu psanou z perspektivy dítěte považovat a co ne. Navrhujeme rozdělení do několika skupin podle toho, zda se jedná o dílo fikční nebo vzpomínkové. Jak se totiž ukázalo při analýze vybraných textů, je nejvíce rozdílů při použití dětské perspektivy právě mezi díly fikčními a díly vzpomínkovými. V diplomové práci se nejprve krátce věnujeme holokaustu jako historické události, poté literatuře holokaustu (jejímu problematickému vymezení a charakteru) a v dalších částech pak analýze výše uvedených textů.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis analyses the child's perspective in the literary works of the holocaust literature - the novel The Painted Bird by Jerzy Kosinski, the short story Děti (Children) by Arnošt Lustig and the piece Noc (Night) by Elie Wiesel. We assume that the child's perspective is significant and totally different from the perspective of the adult narrator. The goal of the thesis is to define the characteristic elements in the narrative. First and foremost we seek to analyze the elements in the language, style and motifs of the texts. We also want to define what kinds of literary works are suitable to be denominated as literature written through the child's eyes. We divide the works into several groups according to the fact if the book is a fiction or a memoir. The main differences in using the child's perspective are between these two groups of literary works. In the thesis we first describe the holocaust as a historical event and then we go on with the description of the holocaust literature. In the other parts of the thesis we analyze the literary works mentioned above.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014945680106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV