Kompetenční profil ředitelů škol a jejich další vzdělávání
Competence profile of headteachers and their in-service training
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/39814Identifikátory
SIS: 114487
Katalog UK: 990014702750106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19922]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Voda, Jan
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Management vzdělávání
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
31. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
kompetence, další vzdělávání, ředitel školyKlíčová slova (anglicky)
competency, in-service training, headteacherZávěrečná práce se zabývá problematikou profesních kompetencí ředitelů škol a z nich vycházejících potřeb jejich dalšího vzdělávání. Daná problematika je posuzována s ohledem na stupeň školy a fázi profesní dráhy ředitele. Práce vychází z potřeby jednoznačné definice toho, jakými znalostmi, dovednostmi a postoji by měli ředitelé škol disponovat, aby byli úspěšnými školskými manažery. To je současně také jedna z podmínek pro nastavení smysluplného kariérního systému ve školství a základ pro systematický další profesní rozvoj ředitelů škol. Práce přináší návrh generického kompetenčního profilu vrcholového výkonu společného pro ředitele všech stupňů škol a návrh rámcové struktury dalšího profesního vzdělávání ředitelů škol, který koresponduje s potřebnými kompetencemi. To by ve svém důsledku mělo vést ke zlepšení profesní přípravy ředitelů škol, a tím i ke zvýšení kvality škol, které řídí.
The thesis deals with the issues of headteachers' vocational competences and their needs for in-service training. The issue is assessed with regard to school degree and a phase of headmaster's career. The thesis is based on the need to clearly define what knowledge, abilities and attitudes should headteachers have to be able to manage the school successfully. This is also one of the conditions for creating a meaningful career system in schooling and a basis for a systematic further vocational development of headteachers. The thesis suggests a generic top performance profile of headteachers of all school degrees and a structure of their in-service training which corresponds to necessary competence. As a result, this should lead to an improvement of vocational training of headteachers and subsequently to higher quality of schools they manage.