dc.contributor.advisor | Šiška, Jan | |
dc.creator | Kindlerová, Františka | |
dc.date.accessioned | 2017-05-06T16:37:16Z | |
dc.date.available | 2017-05-06T16:37:16Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/39772 | |
dc.description.abstract | Název: Vzdělávací dráha dítěte s poruchou autistického spektra plnícího povinnou školní docházku v běžné třídě základní školy Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou individuální integrace dětí s poruchami autistického spektra bez souběžného mentálního postižení do běžných tříd základních škol. Reflektuje tak skutečnost, že žáků s danou diagnózou v základních školách neustále přibývá. Cílem této práce bylo zjistit vzdělávací dráhu dítěte s poruchou autistického spektra plnícího povinnou školní docházku v běžné třídě základní školy a identifikovat odlišnosti a rizikové faktory při vzdělávání těchto dětí. K realizaci cíle byla vybrána metoda kvalitativního výzkumu - konkrétně kolektivní případová studie, ta vycházela z analýzy dokumentace. Na základě porovnání jednotlivých vzdělávacích drah probandů a ideální vzdělávací dráhy, která byla vytyčena v příslušné kapitole této práce, byly identifikovány odlišnosti a rizikové faktory ve vzdělávací dráze dětí s poruchami autistického spektra. Mezi odlišnosti ve vzdělávací dráze školáků s diagnózou poruch autistického spektra patří dle provedeného výzkumu následující skutečnosti: tyto dětí častěji mění předškolní či školní zařízení (případně třídu tohoto zařízení); také je u nich pravděpodobnější odklad školní docházky; podstatná část dětí (v našem... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Title: The educational life course of the child with autism spectrum disorder which is fulfilling compulsory school attendance in the regular class of primary school Summary: The thesis deals with issues of individual integration of children with autism spectrum disorder without intellectual disability into the regular classes of primary school. The thesis reflects the fact, that the numbers of pupils with the diagnosis are constantly increasing in primary schools. The objective of this study is to determine the educational life course of the child with autism spectrum disorder which is fulfilling compulsory school attendance in the regular class of primary school and to identify risk factors and differences in the education of these children. To realize this objective method of qualitative research has been chosen - specifically, the collective case study, based on an analysis of documentation. Based on comparison of individual educational life courses of probands and the ideal educational life course that was outlined in the relevant chapter of this study, risk factors and differences in the educational life course of the children with autism spectrum disorder were identified. Among differences in the educational life course of the schoolchildren diagnosed with autism spectrum disorder the following facts... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | poruchy autistického spektra - Aspergerův syndrom - dětský autismus - atypický autismus - integrace - vzdělávací dráha | cs_CZ |
dc.subject | Autism Spectrum Disorder - Asperger Syndrome - Childhood Autism - Atypical Autism - integration - the educational life course | en_US |
dc.title | Vzdělávací dráha dítěte s poruchou autistického spektra plnícího povinnou školní docházku v běžné třídě základní školy | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-07 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 107662 | |
dc.title.translated | Educational life course of the child with autism spectrum disorder which is fulfilling compulsory school attendance in the regular class of primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Zemková, Jaroslava | |
dc.identifier.aleph | 001471979 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Název: Vzdělávací dráha dítěte s poruchou autistického spektra plnícího povinnou školní docházku v běžné třídě základní školy Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou individuální integrace dětí s poruchami autistického spektra bez souběžného mentálního postižení do běžných tříd základních škol. Reflektuje tak skutečnost, že žáků s danou diagnózou v základních školách neustále přibývá. Cílem této práce bylo zjistit vzdělávací dráhu dítěte s poruchou autistického spektra plnícího povinnou školní docházku v běžné třídě základní školy a identifikovat odlišnosti a rizikové faktory při vzdělávání těchto dětí. K realizaci cíle byla vybrána metoda kvalitativního výzkumu - konkrétně kolektivní případová studie, ta vycházela z analýzy dokumentace. Na základě porovnání jednotlivých vzdělávacích drah probandů a ideální vzdělávací dráhy, která byla vytyčena v příslušné kapitole této práce, byly identifikovány odlišnosti a rizikové faktory ve vzdělávací dráze dětí s poruchami autistického spektra. Mezi odlišnosti ve vzdělávací dráze školáků s diagnózou poruch autistického spektra patří dle provedeného výzkumu následující skutečnosti: tyto dětí častěji mění předškolní či školní zařízení (případně třídu tohoto zařízení); také je u nich pravděpodobnější odklad školní docházky; podstatná část dětí (v našem... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Title: The educational life course of the child with autism spectrum disorder which is fulfilling compulsory school attendance in the regular class of primary school Summary: The thesis deals with issues of individual integration of children with autism spectrum disorder without intellectual disability into the regular classes of primary school. The thesis reflects the fact, that the numbers of pupils with the diagnosis are constantly increasing in primary schools. The objective of this study is to determine the educational life course of the child with autism spectrum disorder which is fulfilling compulsory school attendance in the regular class of primary school and to identify risk factors and differences in the education of these children. To realize this objective method of qualitative research has been chosen - specifically, the collective case study, based on an analysis of documentation. Based on comparison of individual educational life courses of probands and the ideal educational life course that was outlined in the relevant chapter of this study, risk factors and differences in the educational life course of the children with autism spectrum disorder were identified. Among differences in the educational life course of the schoolchildren diagnosed with autism spectrum disorder the following facts... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014719790106986 | |