Show simple item record

Educational life course of the child with autism spectrum disorder which is fulfilling compulsory school attendance in the regular class of primary school
dc.contributor.advisorŠiška, Jan
dc.creatorKindlerová, Františka
dc.date.accessioned2017-05-06T16:37:16Z
dc.date.available2017-05-06T16:37:16Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/39772
dc.description.abstractNázev: Vzdělávací dráha dítěte s poruchou autistického spektra plnícího povinnou školní docházku v běžné třídě základní školy Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou individuální integrace dětí s poruchami autistického spektra bez souběžného mentálního postižení do běžných tříd základních škol. Reflektuje tak skutečnost, že žáků s danou diagnózou v základních školách neustále přibývá. Cílem této práce bylo zjistit vzdělávací dráhu dítěte s poruchou autistického spektra plnícího povinnou školní docházku v běžné třídě základní školy a identifikovat odlišnosti a rizikové faktory při vzdělávání těchto dětí. K realizaci cíle byla vybrána metoda kvalitativního výzkumu - konkrétně kolektivní případová studie, ta vycházela z analýzy dokumentace. Na základě porovnání jednotlivých vzdělávacích drah probandů a ideální vzdělávací dráhy, která byla vytyčena v příslušné kapitole této práce, byly identifikovány odlišnosti a rizikové faktory ve vzdělávací dráze dětí s poruchami autistického spektra. Mezi odlišnosti ve vzdělávací dráze školáků s diagnózou poruch autistického spektra patří dle provedeného výzkumu následující skutečnosti: tyto dětí častěji mění předškolní či školní zařízení (případně třídu tohoto zařízení); také je u nich pravděpodobnější odklad školní docházky; podstatná část dětí (v našem...cs_CZ
dc.description.abstractTitle: The educational life course of the child with autism spectrum disorder which is fulfilling compulsory school attendance in the regular class of primary school Summary: The thesis deals with issues of individual integration of children with autism spectrum disorder without intellectual disability into the regular classes of primary school. The thesis reflects the fact, that the numbers of pupils with the diagnosis are constantly increasing in primary schools. The objective of this study is to determine the educational life course of the child with autism spectrum disorder which is fulfilling compulsory school attendance in the regular class of primary school and to identify risk factors and differences in the education of these children. To realize this objective method of qualitative research has been chosen - specifically, the collective case study, based on an analysis of documentation. Based on comparison of individual educational life courses of probands and the ideal educational life course that was outlined in the relevant chapter of this study, risk factors and differences in the educational life course of the children with autism spectrum disorder were identified. Among differences in the educational life course of the schoolchildren diagnosed with autism spectrum disorder the following facts...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectporuchy autistického spektra - Aspergerův syndrom - dětský autismus - atypický autismus - integrace - vzdělávací dráhacs_CZ
dc.subjectAutism Spectrum Disorder - Asperger Syndrome - Childhood Autism - Atypical Autism - integration - the educational life courseen_US
dc.titleVzdělávací dráha dítěte s poruchou autistického spektra plnícího povinnou školní docházku v běžné třídě základní školycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-06-07
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId107662
dc.title.translatedEducational life course of the child with autism spectrum disorder which is fulfilling compulsory school attendance in the regular class of primary schoolen_US
dc.contributor.refereeZemková, Jaroslava
dc.identifier.aleph001471979
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csNázev: Vzdělávací dráha dítěte s poruchou autistického spektra plnícího povinnou školní docházku v běžné třídě základní školy Abstrakt: Diplomová práce se zabývá problematikou individuální integrace dětí s poruchami autistického spektra bez souběžného mentálního postižení do běžných tříd základních škol. Reflektuje tak skutečnost, že žáků s danou diagnózou v základních školách neustále přibývá. Cílem této práce bylo zjistit vzdělávací dráhu dítěte s poruchou autistického spektra plnícího povinnou školní docházku v běžné třídě základní školy a identifikovat odlišnosti a rizikové faktory při vzdělávání těchto dětí. K realizaci cíle byla vybrána metoda kvalitativního výzkumu - konkrétně kolektivní případová studie, ta vycházela z analýzy dokumentace. Na základě porovnání jednotlivých vzdělávacích drah probandů a ideální vzdělávací dráhy, která byla vytyčena v příslušné kapitole této práce, byly identifikovány odlišnosti a rizikové faktory ve vzdělávací dráze dětí s poruchami autistického spektra. Mezi odlišnosti ve vzdělávací dráze školáků s diagnózou poruch autistického spektra patří dle provedeného výzkumu následující skutečnosti: tyto dětí častěji mění předškolní či školní zařízení (případně třídu tohoto zařízení); také je u nich pravděpodobnější odklad školní docházky; podstatná část dětí (v našem...cs_CZ
uk.abstract.enTitle: The educational life course of the child with autism spectrum disorder which is fulfilling compulsory school attendance in the regular class of primary school Summary: The thesis deals with issues of individual integration of children with autism spectrum disorder without intellectual disability into the regular classes of primary school. The thesis reflects the fact, that the numbers of pupils with the diagnosis are constantly increasing in primary schools. The objective of this study is to determine the educational life course of the child with autism spectrum disorder which is fulfilling compulsory school attendance in the regular class of primary school and to identify risk factors and differences in the education of these children. To realize this objective method of qualitative research has been chosen - specifically, the collective case study, based on an analysis of documentation. Based on comparison of individual educational life courses of probands and the ideal educational life course that was outlined in the relevant chapter of this study, risk factors and differences in the educational life course of the children with autism spectrum disorder were identified. Among differences in the educational life course of the schoolchildren diagnosed with autism spectrum disorder the following facts...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014719790106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV