Zobrazit minimální záznam

Management education of giften children in the Czech republic
dc.contributor.advisorKitzberger, Jindřich
dc.creatorKulhánková, Eva
dc.date.accessioned2017-05-06T16:33:47Z
dc.date.available2017-05-06T16:33:47Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/39767
dc.description.abstractCílem práce je zjistit aktuální podmínky pro vzdělávání nadaných žáků v České republice a jakými legislativními, finančními i metodickými opatřeními státní politika ovlivňuje vzdělávání nadaných dětí, popř. jaký mají dopad na školy. Dalším cílem je ověřit, jaký význam ředitelé základních škol přikládají této problematice, co jim usnadňuje nebo komplikuje zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků ve školách. Práce se skládá ze tří částí. První část je teoretická a seznamuje čtenáře s problematikou vzdělávání nadaných dětí v České republice v oblasti legislativy a popisuje i pohled do vybraných států v zahraničí. Druhou částí je empirický výzkum, založený na metodě dotazníku a rozhovoru, jehož cílem je zjistit, jaké jsou na základních školách podmínky pro vzdělávání mimořádně nadaných dětí. Zaměřuje se na činnost ředitelů škol, jak pedagogy motivují, vzdělávají i hodnotí a jaké výhody pro školu práce s mimořádně nadanými dětmi přináší. Dalším cílem je zjistit možnosti a rozdíly financování práce s nadanými dětmi v jednotlivých krajích. Na základě zjištěných údajů je vytvořen návod, který by mohl ředitelům škol pomoci při zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků v jejich školách. Návod je koncipován formou postupných navazujících kroků.cs_CZ
dc.description.abstractA goal of my dissertation is to find out current educational conditions of gifted children in Czech Republic. What legislative, financial and methodological proceedings of state policy influence education of talented children and their possible impact on schools. Another aim is to verify how important this educational field is attributed by headmasters at primary schools and what helps or complicates introducing methodical education of gifted pupils. The dissertation contains of three parts. The first one is theoretical which acquaints readers with educational field of talented children in the Czech Republic in sphere of legislative, including the glance abroad. Second part is an empirical questionnaire survey, based on interview detecting conditions for education of exceptionally gifted children at primary schools. It focuses on headmasters, their motivating, educating and evaluating of teachers and what advantages for school it brings. Another goal is to find out possibilities and differences in financing the work with talented children in particular regions. On the basis of established data is created a manual, which could help headmasters to introduce methodical education of gifted pupils. The manual is drawn up as a gradual successive approach.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectManagement vzdělávánícs_CZ
dc.subjectmimořádně nadané dětics_CZ
dc.subjectmotivace pedagogůcs_CZ
dc.subjectodměňování pedagogůcs_CZ
dc.subjectdalší vzdělávání pedagogických pracovníkůcs_CZ
dc.subjectManagement educationen_US
dc.subjectexceptionally gifted childrenen_US
dc.subjectmotivation for teachersen_US
dc.subjectreward system for teachersen_US
dc.subjecttraining for teachersen_US
dc.titleManagement vzdělávání mimořádně nadaných dětí v České republicecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-31
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId114667
dc.title.translatedManagement education of giften children in the Czech republicen_US
dc.contributor.refereeSvoboda, Petr
dc.identifier.aleph001470270
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem práce je zjistit aktuální podmínky pro vzdělávání nadaných žáků v České republice a jakými legislativními, finančními i metodickými opatřeními státní politika ovlivňuje vzdělávání nadaných dětí, popř. jaký mají dopad na školy. Dalším cílem je ověřit, jaký význam ředitelé základních škol přikládají této problematice, co jim usnadňuje nebo komplikuje zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků ve školách. Práce se skládá ze tří částí. První část je teoretická a seznamuje čtenáře s problematikou vzdělávání nadaných dětí v České republice v oblasti legislativy a popisuje i pohled do vybraných států v zahraničí. Druhou částí je empirický výzkum, založený na metodě dotazníku a rozhovoru, jehož cílem je zjistit, jaké jsou na základních školách podmínky pro vzdělávání mimořádně nadaných dětí. Zaměřuje se na činnost ředitelů škol, jak pedagogy motivují, vzdělávají i hodnotí a jaké výhody pro školu práce s mimořádně nadanými dětmi přináší. Dalším cílem je zjistit možnosti a rozdíly financování práce s nadanými dětmi v jednotlivých krajích. Na základě zjištěných údajů je vytvořen návod, který by mohl ředitelům škol pomoci při zavádění systematického vzdělávání nadaných žáků v jejich školách. Návod je koncipován formou postupných navazujících kroků.cs_CZ
uk.abstract.enA goal of my dissertation is to find out current educational conditions of gifted children in Czech Republic. What legislative, financial and methodological proceedings of state policy influence education of talented children and their possible impact on schools. Another aim is to verify how important this educational field is attributed by headmasters at primary schools and what helps or complicates introducing methodical education of gifted pupils. The dissertation contains of three parts. The first one is theoretical which acquaints readers with educational field of talented children in the Czech Republic in sphere of legislative, including the glance abroad. Second part is an empirical questionnaire survey, based on interview detecting conditions for education of exceptionally gifted children at primary schools. It focuses on headmasters, their motivating, educating and evaluating of teachers and what advantages for school it brings. Another goal is to find out possibilities and differences in financing the work with talented children in particular regions. On the basis of established data is created a manual, which could help headmasters to introduce methodical education of gifted pupils. The manual is drawn up as a gradual successive approach.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990014702700106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV