Zobrazit minimální záznam

The analysis of playing interactions of a child at toddler age in a nursery
dc.contributor.advisorŠulová, Lenka
dc.creatorPetráňová, Tereza
dc.date.accessioned2017-05-08T21:36:45Z
dc.date.available2017-05-08T21:36:45Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/39766
dc.description.abstractTato diplomová práce Analýza herní interakce dítěte batolecího věku v jeselském zařízení je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První se zabývá charakteristikou dítěte batolecího věku. Zmíněny jsou v ní jednotlivé fáze vývoje dítěte. Druhá kapitola se věnuje herním aktivitám dítěte, třetí charakterizuje jeselskou péči v České republice i v zahraničí. Čtvrtá kapitola obsahuje shrnutí celé teoretické části. Výzkum v empirické části spočívá v analýze herní interakce dvouletých a tříletých dětí s vychovatelkou v jeselském zařízení. Sledovány byly tyto projevy dětí: vokalizace, pohledy na jiné osoby a vyjádření emocí, motorická aktivita, preference jednotlivých hraček, vzájemný fyzický kontakt mezi vychovatelkou a dítětem. Videozáznamy byly analyzovány pomocí programu V.I.P. (Video Interactive Procesor) a MS Excel. Příslušná data jsem porovnala celkově mezi jednotlivými dětmi, ale i z hlediska rozdílů mezi chlapci a děvčaty. Klíčová slova: batole, herní interakce, jeselská péče, vychovatelka v jeslích, vývoj dítěte, rodičovská péčecs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis The analysis of palying interactions of a child at toddler age in a nursery is divided into two parts - the theoretical part and the empirical part. The theoretical part is divided into four main chapters. The first chapter deals with the characteristics of a child at toddler age. The individual stages of child development are described here. The second chapter focuses on the child's play activities and the third characterises nursery care in the Czech Republic and abroad. The fourth chapter contains summary of the theoretical part. The survey presented in the empirical part of the thesis consists of an analysis of play interaction between two and three-year old children and their teacher in a nursery facility. The following actions of children were monitored: vocalisation, eye contact with other people and expression of emotions, motor activity, toy preference and mutual physical contact between the teacher and a child. Video records were analysed using applications V.I.P. (Video Interactive Procesor) and MS Excel. I compared not only the data of all children, but I also focused on a comparison between the boys and girls in terms of different gender. Key words: toddler, play interaction, nursery facility, nursery teacher, child development, parental care.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectbatolecs_CZ
dc.subjectherní interakcecs_CZ
dc.subjectjeselská péčecs_CZ
dc.subjectvychovatelka v jeslíchcs_CZ
dc.subjectvývoj dítětecs_CZ
dc.subjectrodičovská péčecs_CZ
dc.subjecttoddleren_US
dc.subjectplay interactionen_US
dc.subjectnursery facilityen_US
dc.subjectnursery teacheren_US
dc.subjectchild developmenten_US
dc.subjectparental careen_US
dc.titleAnalýza herní interakce dítěte batolecího věku v jeselském zařízenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-21
dc.description.departmentDepartment of Psychologyen_US
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId122580
dc.title.translatedThe analysis of playing interactions of a child at toddler age in a nurseryen_US
dc.contributor.refereeMorávková Krejčová, Lenka
dc.identifier.aleph001470575
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychologyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Psychologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychologyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato diplomová práce Analýza herní interakce dítěte batolecího věku v jeselském zařízení je rozdělena na dvě části - teoretickou a empirickou. Teoretická část práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První se zabývá charakteristikou dítěte batolecího věku. Zmíněny jsou v ní jednotlivé fáze vývoje dítěte. Druhá kapitola se věnuje herním aktivitám dítěte, třetí charakterizuje jeselskou péči v České republice i v zahraničí. Čtvrtá kapitola obsahuje shrnutí celé teoretické části. Výzkum v empirické části spočívá v analýze herní interakce dvouletých a tříletých dětí s vychovatelkou v jeselském zařízení. Sledovány byly tyto projevy dětí: vokalizace, pohledy na jiné osoby a vyjádření emocí, motorická aktivita, preference jednotlivých hraček, vzájemný fyzický kontakt mezi vychovatelkou a dítětem. Videozáznamy byly analyzovány pomocí programu V.I.P. (Video Interactive Procesor) a MS Excel. Příslušná data jsem porovnala celkově mezi jednotlivými dětmi, ale i z hlediska rozdílů mezi chlapci a děvčaty. Klíčová slova: batole, herní interakce, jeselská péče, vychovatelka v jeslích, vývoj dítěte, rodičovská péčecs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis The analysis of palying interactions of a child at toddler age in a nursery is divided into two parts - the theoretical part and the empirical part. The theoretical part is divided into four main chapters. The first chapter deals with the characteristics of a child at toddler age. The individual stages of child development are described here. The second chapter focuses on the child's play activities and the third characterises nursery care in the Czech Republic and abroad. The fourth chapter contains summary of the theoretical part. The survey presented in the empirical part of the thesis consists of an analysis of play interaction between two and three-year old children and their teacher in a nursery facility. The following actions of children were monitored: vocalisation, eye contact with other people and expression of emotions, motor activity, toy preference and mutual physical contact between the teacher and a child. Video records were analysed using applications V.I.P. (Video Interactive Procesor) and MS Excel. I compared not only the data of all children, but I also focused on a comparison between the boys and girls in terms of different gender. Key words: toddler, play interaction, nursery facility, nursery teacher, child development, parental care.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990014705750106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV