Zobrazit minimální záznam

Function of schools and education in the current concept
dc.contributor.advisorKalous, Jaroslav
dc.creatorKrátká, Zdeňka
dc.date.accessioned2017-05-06T16:27:30Z
dc.date.available2017-05-06T16:27:30Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/39758
dc.description.abstractÁZEV: Funkce školy a školního vzdělávání v současném pojetí AUTOR: Bc.Zdeňka Krátká KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc.Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Dynamický rozvoj současné společnosti výrazně ovlivňuje požadavky na vzdělávání. Soudobý vzdělávací program musí proto pružně reagovat a implementovat nové poznatky z oblasti techniky, informačních a komunikačních technologií, ekonomiky, reflektovat narůstání sociálních rozdílů, proměny tradičního modelu rodiny, ekologická ohrožení. Škola jako společenská instituce tak musí zajistit plnění řady funkcí a její fungování je závislé na mnoha faktorech působících nejen uvnitř školy, ale i ve vnějším prostředí. Tato práce proto ve své první části charakterizuje funkce školy a školního vzdělávání v současnosti. Dále je také pozornost věnována i roli a funkci ředitelů škol v procesu vzdělávání a řízení školy. Druhá část je pak zaměřena na výzkum plnění funkcí škol v systému základního vzdělávání. Přestože výsledky výzkumného šetření jasně hovoří o plnění většiny požadovaných funkcí, tak zejména jejich přímý vliv na mimoškolní a volno-časové aktivity studentů a veřejnosti je třeba zlepšit.cs_CZ
dc.description.abstractTITLE: Function of schools and education in current concept. AUTHOR: Bc.Zdeňka Krátká DEPARTME T: School Management Centre SUPERVISOR: Assoc. Prof. Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRACT: Dynamic development of contemporary society significantly affects the education requirements. Therefore current educational program has to respond flexibly and implement new knowledge of technology, information and communication technology, economics, social disparities reflect accretion, changes in traditional family model, ecological threats. The role of school as a social institution must ensure the implementation of a range of functions and its operation is dependent on many involved factors associated not only with school itself but also with external environment. Thus in the first part, this thesis describes the function of schools and current school education. Further attention is also paid to the role and function of school leaders in education and school management. The second part is focused on the research performance of the functions of schools in primary education level. Although the results of the research are clear on the performance of most requested features, their direct impact on school and leisure-time activities of students and public must be improved.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectfunkce školycs_CZ
dc.subjectfunkce školního vzdělávánícs_CZ
dc.subjectředitelcs_CZ
dc.subjectškolský systémcs_CZ
dc.subjectškolacs_CZ
dc.subjectdirectoren_US
dc.subjectrole of schoolen_US
dc.subjectrole of educationen_US
dc.subjectschoolen_US
dc.subjectschool systemen_US
dc.titleFunkce školy a školního vzdělávání v současném pojetícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-05-31
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId114665
dc.title.translatedFunction of schools and education in the current concepten_US
dc.contributor.refereeVoda, Jan
dc.identifier.aleph001470268
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csÁZEV: Funkce školy a školního vzdělávání v současném pojetí AUTOR: Bc.Zdeňka Krátká KATEDRA (ÚSTAV) Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: Doc.Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRAKT: Dynamický rozvoj současné společnosti výrazně ovlivňuje požadavky na vzdělávání. Soudobý vzdělávací program musí proto pružně reagovat a implementovat nové poznatky z oblasti techniky, informačních a komunikačních technologií, ekonomiky, reflektovat narůstání sociálních rozdílů, proměny tradičního modelu rodiny, ekologická ohrožení. Škola jako společenská instituce tak musí zajistit plnění řady funkcí a její fungování je závislé na mnoha faktorech působících nejen uvnitř školy, ale i ve vnějším prostředí. Tato práce proto ve své první části charakterizuje funkce školy a školního vzdělávání v současnosti. Dále je také pozornost věnována i roli a funkci ředitelů škol v procesu vzdělávání a řízení školy. Druhá část je pak zaměřena na výzkum plnění funkcí škol v systému základního vzdělávání. Přestože výsledky výzkumného šetření jasně hovoří o plnění většiny požadovaných funkcí, tak zejména jejich přímý vliv na mimoškolní a volno-časové aktivity studentů a veřejnosti je třeba zlepšit.cs_CZ
uk.abstract.enTITLE: Function of schools and education in current concept. AUTHOR: Bc.Zdeňka Krátká DEPARTME T: School Management Centre SUPERVISOR: Assoc. Prof. Jaroslav Kalous, Ph.D. ABSTRACT: Dynamic development of contemporary society significantly affects the education requirements. Therefore current educational program has to respond flexibly and implement new knowledge of technology, information and communication technology, economics, social disparities reflect accretion, changes in traditional family model, ecological threats. The role of school as a social institution must ensure the implementation of a range of functions and its operation is dependent on many involved factors associated not only with school itself but also with external environment. Thus in the first part, this thesis describes the function of schools and current school education. Further attention is also paid to the role and function of school leaders in education and school management. The second part is focused on the research performance of the functions of schools in primary education level. Although the results of the research are clear on the performance of most requested features, their direct impact on school and leisure-time activities of students and public must be improved.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ
dc.identifier.lisID990014702680106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV