Show simple item record

The Project Method in the Programme "Begin Together" (Začít spolu)
dc.contributor.advisorTomková, Anna
dc.creatorPlesná, Ludmila
dc.date.accessioned2017-03-27T09:58:54Z
dc.date.available2017-03-27T09:58:54Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3972
dc.description.abstractThe dissertation "Project Method in the Step by Step Programme" deals with the conception of teaching in the context of European trend of upbringing and education. It explains the principles and strategies of the Step by Step programme. It inquires into the project method and it's forms in abovementioned programme in primary education. It describes how to improve pedagogical effect of a teacher by an action research. It analyses the procedure of creation of conditions for effective application of the project method in teaching. It works with some problems in connection with implementation of this method into teaching. It compares various forms of projects in programme Step by Step. It brings a description of several realized projects. KEY WORDS: project method, project, programme Step by Step, key competences, humanistic conception of teaching, upbringing and education oriented on child, constructivistic conception of teaching, cooperative learning, action research Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractDiplomová práce "Projektová metoda v programu Začít spolu" se zabývá pojetím výuky v kontextu evropského trendu výchovy a vzdělávání. Přibližuje východiska a strategie programu Začít spolu. Zaměřuje se na projektovou metodu a její podoby v uvedeném programu v primárním vzdělávání. Popisuje, jak pomocí akčního výzkumu zkvalitňovat pedagogické působení učitele. Analyzuje postup při vytváření podmínek k funkčnímu uplatňování projektové metody ve vyučování. Řeší některé problémy v souvislosti se zaváděním této metody do výuky. Porovnává různé podoby projektů v programu Začít spolu. Přináší popis několika realizovaných projektů. KLÍČOVÁ SLOVA: projektová metoda, projekt, program Začít spolu, klíčové kompetence, humanistické pojetí vyučování, výchova a vzdělávání orientované na dítě, konstruktivistické pojetí vyučování, kooperativní učení, akční výzkum Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProjektová metoda v programu Začít spolucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-15
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId20903
dc.title.translatedThe Project Method in the Programme "Begin Together" (Začít spolu)en_US
dc.contributor.refereeKargerová, Jana
dc.identifier.aleph000452310
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Projektová metoda v programu Začít spolu" se zabývá pojetím výuky v kontextu evropského trendu výchovy a vzdělávání. Přibližuje východiska a strategie programu Začít spolu. Zaměřuje se na projektovou metodu a její podoby v uvedeném programu v primárním vzdělávání. Popisuje, jak pomocí akčního výzkumu zkvalitňovat pedagogické působení učitele. Analyzuje postup při vytváření podmínek k funkčnímu uplatňování projektové metody ve vyučování. Řeší některé problémy v souvislosti se zaváděním této metody do výuky. Porovnává různé podoby projektů v programu Začít spolu. Přináší popis několika realizovaných projektů. KLÍČOVÁ SLOVA: projektová metoda, projekt, program Začít spolu, klíčové kompetence, humanistické pojetí vyučování, výchova a vzdělávání orientované na dítě, konstruktivistické pojetí vyučování, kooperativní učení, akční výzkum Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation "Project Method in the Step by Step Programme" deals with the conception of teaching in the context of European trend of upbringing and education. It explains the principles and strategies of the Step by Step programme. It inquires into the project method and it's forms in abovementioned programme in primary education. It describes how to improve pedagogical effect of a teacher by an action research. It analyses the procedure of creation of conditions for effective application of the project method in teaching. It works with some problems in connection with implementation of this method into teaching. It compares various forms of projects in programme Step by Step. It brings a description of several realized projects. KEY WORDS: project method, project, programme Step by Step, key competences, humanistic conception of teaching, upbringing and education oriented on child, constructivistic conception of teaching, cooperative learning, action research Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV