dc.contributor.advisor | Marada, Miroslav | |
dc.creator | Bukovinský, Martin | |
dc.date.accessioned | 2017-04-28T04:16:10Z | |
dc.date.available | 2017-04-28T04:16:10Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/39671 | |
dc.description.abstract | Práce představuje jakýsi návod pro vytvoření formálně i metodicky správné terénní výuky environmentální výchovy v rámci výuky geografie. Obsahuje tři kapitoly, přičemž první dvě se věnují teoretické stránce environmentální výchovy a třetí již charakterizuje přímo konkrétní uvedení výuky do praxe. První kapitola je věnovaná teorii environmentální výchovy. Charakterizuje okruh témat, kterým se věnuje, uvádí její cíle a dokládá její důležitost pro budoucnost. Uvádí také její zasazení do kurikulárních dokumentů, a to jak domácích, tak zahraničních, přičemž je srovnává. Druhá kapitola popisuje vhodné metody a formy výuky, které lze k výuce environmentální výchovy použít. Uvádí výhody a nevýhody těchto metod a vybírá z nich tu nejvhodnější. Uvádí také seznam pomůcek potřebných pro úspěšnou realizaci terénní výuky. Třetí kapitola se již týká přímo destinací, kterých využiji k realizaci navrhované výuky. Uvádí jejich stručnou charakteristiku a důvody jejich výběru. Dále zde uvádím podrobný soupis cíl, kterých je možno pomocí mé práce v daných lokalitách dosáhnout. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This piece presents some kind of manual to create fieldwork environmental education in geography, with correct methods and forms. It contains three chapters, first and second are about theory of environmental education, the third one presents this kind of education practically. First chapter presents theory of environmental education, finds the main themes which are important for environmental education, the goal of it and the importance for the future. Also shows the place of the environmental education in curricular documents in domestic and in foreign country. Second chapter is about methods and forms which are useful for education of this theme. The second chapter also presents advantages and disadvantages of various methods and forms and useful equipment. Third chapter presents the concrete examples of destination that are useful for the concrete fieldwork I'm presenting. Shows the basic characteristics of the places and the reasons why I have chosen them. There is the detailed list of the competent goals for the concrete education at the concrete places. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.title | Terénní vyučování průřezových témat v geografii: environmentální výchova | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-17 | |
dc.description.department | Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
dc.description.department | Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Science | en_US |
dc.description.faculty | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 67579 | |
dc.title.translated | Fieldwork education of cross-curricular themes in geography: environmental education | en_US |
dc.contributor.referee | Hanus, Martin | |
dc.identifier.aleph | 001274657 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Biology Oriented at Education - Geography Oriented at Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Biologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
thesis.degree.program | Biology | en_US |
thesis.degree.program | Biologie | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Přírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop. | en_US |
uk.faculty-name.cs | Přírodovědecká fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Science | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PřF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Biologie se zaměřením na vzdělávání - Geografie se zaměřením na vzdělávání | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Biology Oriented at Education - Geography Oriented at Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Biologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Biology | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Práce představuje jakýsi návod pro vytvoření formálně i metodicky správné terénní výuky environmentální výchovy v rámci výuky geografie. Obsahuje tři kapitoly, přičemž první dvě se věnují teoretické stránce environmentální výchovy a třetí již charakterizuje přímo konkrétní uvedení výuky do praxe. První kapitola je věnovaná teorii environmentální výchovy. Charakterizuje okruh témat, kterým se věnuje, uvádí její cíle a dokládá její důležitost pro budoucnost. Uvádí také její zasazení do kurikulárních dokumentů, a to jak domácích, tak zahraničních, přičemž je srovnává. Druhá kapitola popisuje vhodné metody a formy výuky, které lze k výuce environmentální výchovy použít. Uvádí výhody a nevýhody těchto metod a vybírá z nich tu nejvhodnější. Uvádí také seznam pomůcek potřebných pro úspěšnou realizaci terénní výuky. Třetí kapitola se již týká přímo destinací, kterých využiji k realizaci navrhované výuky. Uvádí jejich stručnou charakteristiku a důvody jejich výběru. Dále zde uvádím podrobný soupis cíl, kterých je možno pomocí mé práce v daných lokalitách dosáhnout. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This piece presents some kind of manual to create fieldwork environmental education in geography, with correct methods and forms. It contains three chapters, first and second are about theory of environmental education, the third one presents this kind of education practically. First chapter presents theory of environmental education, finds the main themes which are important for environmental education, the goal of it and the importance for the future. Also shows the place of the environmental education in curricular documents in domestic and in foreign country. Second chapter is about methods and forms which are useful for education of this theme. The second chapter also presents advantages and disadvantages of various methods and forms and useful equipment. Third chapter presents the concrete examples of destination that are useful for the concrete fieldwork I'm presenting. Shows the basic characteristics of the places and the reasons why I have chosen them. There is the detailed list of the competent goals for the concrete education at the concrete places. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvoje | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012746570106986 | |