dc.contributor.advisor | Hádková, Kateřina | |
dc.creator | Inggallová, Lenka | |
dc.date.accessioned | 2017-03-27T09:32:18Z | |
dc.date.available | 2017-03-27T09:32:18Z | |
dc.date.issued | 2006 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/3919 | |
dc.description.abstract | The topič of my thesis is 'The problém of cochlear implantation in children and their inclusion in different types of elementary schools'. The first theoretical part deals with all elements around the process of cochlear implantation in the Czech republic. It is a relatively new and difficult subject which develops quickly and brings very important and interesting results. A child with a cochlear implant can be placed into schools for children with severe hearing disorders or mainstream kinds of schools, which gives evidence about how successful a cochlear implantation and a following rehabilitation can be. This is the reason why i am also interested in the subject of elementary education of children with cochlear implants. In the practical part of this thesis, i analyse the situation of placing of pupils with cochlear implants into different types of elementary schools, from the view point of selected factors which have a significant role for the asset of cochlear implants, for the life of the user. I survey the utilisation of cochlear implants by children firom the view point of their school placing. I want to show a connection between monitored factors and the inclusion of children with cochlear implants into certain types of elementary schools. My thesis presents cochlear implantation as a very... | en_US |
dc.description.abstract | Téma mé diplomové práce je Problematika kochleární implantace u dětí a jejich školního zařazení v jednotlivých typech základních škol. Teoretická část podává podrobný výklad o celém problému kochleární implantace v České republice. Jedná se o poměrně nový a také složitý proces, který se rychle rozvíjí a přináší zajímavé a pozitivní výsledky. Zařazení dítěte s kochleárním implantátem do školy běžného typu nebo školy pro žáky se sluchovým postižením může vypovídat o úspěšnosti kochleární implantace a následné rehabilitace. Proto je oblast základního vzdělávání dětí s kochleárním implantátem dalším okruhem, kterým se ve své práci zabývám. V praktické části diplomové práce analyzuji školní zařazení žáků s kochleárním implantátem v jednotlivých typech základních škol z hlediska vybraných faktorů, které přínos kochleárního implantátu pro život uživatele ovlivňují. Zjišťuji využití kochleárního implantátu u dětí z pohledu jejich školního zařazení. Snažím se ukázat souvislost mezi posuzovanými faktory a zařazením dítěte s kochleárním implantátem v určitém typu základní školy. Ve své práci představuji kochleární implantaci jako důležitý a vysoce pozitivní jev, který sehrává v oblasti vzdělávání dětí s těžkou sluchovou vadou významnou úlohu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Problematika kochleární implantace u dětí a jejich školního zařazení | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2006 | |
dcterms.dateAccepted | 2006-05-22 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 20881 | |
dc.title.translated | Children with Cochlear Implants and their Enrolment in Schools | en_US |
dc.contributor.referee | Holmanová, Jitka | |
dc.identifier.aleph | 000823788 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Téma mé diplomové práce je Problematika kochleární implantace u dětí a jejich školního zařazení v jednotlivých typech základních škol. Teoretická část podává podrobný výklad o celém problému kochleární implantace v České republice. Jedná se o poměrně nový a také složitý proces, který se rychle rozvíjí a přináší zajímavé a pozitivní výsledky. Zařazení dítěte s kochleárním implantátem do školy běžného typu nebo školy pro žáky se sluchovým postižením může vypovídat o úspěšnosti kochleární implantace a následné rehabilitace. Proto je oblast základního vzdělávání dětí s kochleárním implantátem dalším okruhem, kterým se ve své práci zabývám. V praktické části diplomové práce analyzuji školní zařazení žáků s kochleárním implantátem v jednotlivých typech základních škol z hlediska vybraných faktorů, které přínos kochleárního implantátu pro život uživatele ovlivňují. Zjišťuji využití kochleárního implantátu u dětí z pohledu jejich školního zařazení. Snažím se ukázat souvislost mezi posuzovanými faktory a zařazením dítěte s kochleárním implantátem v určitém typu základní školy. Ve své práci představuji kochleární implantaci jako důležitý a vysoce pozitivní jev, který sehrává v oblasti vzdělávání dětí s těžkou sluchovou vadou významnou úlohu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | The topič of my thesis is 'The problém of cochlear implantation in children and their inclusion in different types of elementary schools'. The first theoretical part deals with all elements around the process of cochlear implantation in the Czech republic. It is a relatively new and difficult subject which develops quickly and brings very important and interesting results. A child with a cochlear implant can be placed into schools for children with severe hearing disorders or mainstream kinds of schools, which gives evidence about how successful a cochlear implantation and a following rehabilitation can be. This is the reason why i am also interested in the subject of elementary education of children with cochlear implants. In the practical part of this thesis, i analyse the situation of placing of pupils with cochlear implants into different types of elementary schools, from the view point of selected factors which have a significant role for the asset of cochlear implants, for the life of the user. I survey the utilisation of cochlear implants by children firom the view point of their school placing. I want to show a connection between monitored factors and the inclusion of children with cochlear implants into certain types of elementary schools. My thesis presents cochlear implantation as a very... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990008237880106986 | |