Show simple item record

Children with Cochlear Implants and their Enrolment in Schools
dc.contributor.advisorHádková, Kateřina
dc.creatorInggallová, Lenka
dc.date.accessioned2017-03-27T09:32:18Z
dc.date.available2017-03-27T09:32:18Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3919
dc.description.abstractThe topič of my thesis is 'The problém of cochlear implantation in children and their inclusion in different types of elementary schools'. The first theoretical part deals with all elements around the process of cochlear implantation in the Czech republic. It is a relatively new and difficult subject which develops quickly and brings very important and interesting results. A child with a cochlear implant can be placed into schools for children with severe hearing disorders or mainstream kinds of schools, which gives evidence about how successful a cochlear implantation and a following rehabilitation can be. This is the reason why i am also interested in the subject of elementary education of children with cochlear implants. In the practical part of this thesis, i analyse the situation of placing of pupils with cochlear implants into different types of elementary schools, from the view point of selected factors which have a significant role for the asset of cochlear implants, for the life of the user. I survey the utilisation of cochlear implants by children firom the view point of their school placing. I want to show a connection between monitored factors and the inclusion of children with cochlear implants into certain types of elementary schools. My thesis presents cochlear implantation as a very...en_US
dc.description.abstractTéma mé diplomové práce je Problematika kochleární implantace u dětí a jejich školního zařazení v jednotlivých typech základních škol. Teoretická část podává podrobný výklad o celém problému kochleární implantace v České republice. Jedná se o poměrně nový a také složitý proces, který se rychle rozvíjí a přináší zajímavé a pozitivní výsledky. Zařazení dítěte s kochleárním implantátem do školy běžného typu nebo školy pro žáky se sluchovým postižením může vypovídat o úspěšnosti kochleární implantace a následné rehabilitace. Proto je oblast základního vzdělávání dětí s kochleárním implantátem dalším okruhem, kterým se ve své práci zabývám. V praktické části diplomové práce analyzuji školní zařazení žáků s kochleárním implantátem v jednotlivých typech základních škol z hlediska vybraných faktorů, které přínos kochleárního implantátu pro život uživatele ovlivňují. Zjišťuji využití kochleárního implantátu u dětí z pohledu jejich školního zařazení. Snažím se ukázat souvislost mezi posuzovanými faktory a zařazením dítěte s kochleárním implantátem v určitém typu základní školy. Ve své práci představuji kochleární implantaci jako důležitý a vysoce pozitivní jev, který sehrává v oblasti vzdělávání dětí s těžkou sluchovou vadou významnou úlohu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika kochleární implantace u dětí a jejich školního zařazenícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-22
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId20881
dc.title.translatedChildren with Cochlear Implants and their Enrolment in Schoolsen_US
dc.contributor.refereeHolmanová, Jitka
dc.identifier.aleph000823788
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Special Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství na speciálních školáchcs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Special Schoolsen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTéma mé diplomové práce je Problematika kochleární implantace u dětí a jejich školního zařazení v jednotlivých typech základních škol. Teoretická část podává podrobný výklad o celém problému kochleární implantace v České republice. Jedná se o poměrně nový a také složitý proces, který se rychle rozvíjí a přináší zajímavé a pozitivní výsledky. Zařazení dítěte s kochleárním implantátem do školy běžného typu nebo školy pro žáky se sluchovým postižením může vypovídat o úspěšnosti kochleární implantace a následné rehabilitace. Proto je oblast základního vzdělávání dětí s kochleárním implantátem dalším okruhem, kterým se ve své práci zabývám. V praktické části diplomové práce analyzuji školní zařazení žáků s kochleárním implantátem v jednotlivých typech základních škol z hlediska vybraných faktorů, které přínos kochleárního implantátu pro život uživatele ovlivňují. Zjišťuji využití kochleárního implantátu u dětí z pohledu jejich školního zařazení. Snažím se ukázat souvislost mezi posuzovanými faktory a zařazením dítěte s kochleárním implantátem v určitém typu základní školy. Ve své práci představuji kochleární implantaci jako důležitý a vysoce pozitivní jev, který sehrává v oblasti vzdělávání dětí s těžkou sluchovou vadou významnou úlohu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe topič of my thesis is 'The problém of cochlear implantation in children and their inclusion in different types of elementary schools'. The first theoretical part deals with all elements around the process of cochlear implantation in the Czech republic. It is a relatively new and difficult subject which develops quickly and brings very important and interesting results. A child with a cochlear implant can be placed into schools for children with severe hearing disorders or mainstream kinds of schools, which gives evidence about how successful a cochlear implantation and a following rehabilitation can be. This is the reason why i am also interested in the subject of elementary education of children with cochlear implants. In the practical part of this thesis, i analyse the situation of placing of pupils with cochlear implants into different types of elementary schools, from the view point of selected factors which have a significant role for the asset of cochlear implants, for the life of the user. I survey the utilisation of cochlear implants by children firom the view point of their school placing. I want to show a connection between monitored factors and the inclusion of children with cochlear implants into certain types of elementary schools. My thesis presents cochlear implantation as a very...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990008237880106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV