Show simple item record

Attention in preschool children
dc.contributor.advisorTrpišovská, Dobromila
dc.creatorČerná, Veronika
dc.date.accessioned2017-04-27T23:28:07Z
dc.date.available2017-04-27T23:28:07Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38941
dc.description.abstractčesky Bakalářská práce má za úkol zjišťovat a měřit pozornost dětí v předškolním věku a možnosti jejího rozvoje vlivem procvičování. Je rozdělena na dvě části. Teoretickou část, která je věnována vymezení pozornosti, podává ucelený přehled počínající historií problematiky, popisuje jednotlivé druhy, charakteristiky, poruchy pozornosti a podmínky ovlivňující pozornost. Nedílnou součástí je také popsání období předškolního dětství a práce s dětmi v předškolním věku. Druhá, výzkumná část se poté zabývá empirickým výzkumem s dětmi v mateřské škole, trvajícím po dobu jednoho školního roku. Dětem byly zadávány testy na různé charakteristiky pozornosti a byl zjišťován jejich vývoj. Cílem bakalářské práce je zjištění aktuální úrovně výkonu v oblasti pozornosti, porovnání výkonu skupiny čtyřletých a pětiletých dětí a zjištění potencionálního vlivu procvičování na rozvoj pozornosti. Klíčová slova: pozornost, charakteristiky pozornosti, předškolní dětics_CZ
dc.description.abstractEnglish abstrakt The work has the task to identify and measure attention in preschool children and its possible influence development practice. It is divided into two parts. The theoretical part, which is drawn to the attention, provides a comprehensive overview of the history beginning with the problem, describes the different types, characteristics, attention disorders and conditions affecting attention. An integral part is a description of the Early Childhood and work with children of preschool age. The second part of the research is then engaged in empirical research with children in kindergarten and continuing for one school year. Children were awarded for various characteristics of the tests of attention and their development was investigated. The aim of this work is determine the current level of achievement in the field of attention, the group's performance compared to four years and five children, and determine the potential impact of practice on the development of attention. Key words: attention, attention characteristics, pre-school childrenen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpozornostcs_CZ
dc.subjectcharakteristiky pozornostics_CZ
dc.subjectpředškolní dětics_CZ
dc.subjectattentionen_US
dc.subjectattention characteristicsen_US
dc.subjectpre-school childrenen_US
dc.titlePozornost u předškolních dětícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-06
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83557
dc.title.translatedAttention in preschool childrenen_US
dc.contributor.refereeViktorová, Ida
dc.identifier.aleph001370136
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csčesky Bakalářská práce má za úkol zjišťovat a měřit pozornost dětí v předškolním věku a možnosti jejího rozvoje vlivem procvičování. Je rozdělena na dvě části. Teoretickou část, která je věnována vymezení pozornosti, podává ucelený přehled počínající historií problematiky, popisuje jednotlivé druhy, charakteristiky, poruchy pozornosti a podmínky ovlivňující pozornost. Nedílnou součástí je také popsání období předškolního dětství a práce s dětmi v předškolním věku. Druhá, výzkumná část se poté zabývá empirickým výzkumem s dětmi v mateřské škole, trvajícím po dobu jednoho školního roku. Dětem byly zadávány testy na různé charakteristiky pozornosti a byl zjišťován jejich vývoj. Cílem bakalářské práce je zjištění aktuální úrovně výkonu v oblasti pozornosti, porovnání výkonu skupiny čtyřletých a pětiletých dětí a zjištění potencionálního vlivu procvičování na rozvoj pozornosti. Klíčová slova: pozornost, charakteristiky pozornosti, předškolní dětics_CZ
uk.abstract.enEnglish abstrakt The work has the task to identify and measure attention in preschool children and its possible influence development practice. It is divided into two parts. The theoretical part, which is drawn to the attention, provides a comprehensive overview of the history beginning with the problem, describes the different types, characteristics, attention disorders and conditions affecting attention. An integral part is a description of the Early Childhood and work with children of preschool age. The second part of the research is then engaged in empirical research with children in kindergarten and continuing for one school year. Children were awarded for various characteristics of the tests of attention and their development was investigated. The aim of this work is determine the current level of achievement in the field of attention, the group's performance compared to four years and five children, and determine the potential impact of practice on the development of attention. Key words: attention, attention characteristics, pre-school childrenen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990013701360106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV