Sebevědomí v perspektivě dětí - pojetí a projevy
The self-confidence in children perspecitve
bakalářská práce (NEOBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38911Identifikátory
SIS: 83606
Kolekce
- Kvalifikační práce [17867]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Jablečníková, Olga
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Psychologie a speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
2. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Neprospěl
česky Tato práce si klade za cíl popsat dětské chápání pojmu sebevědomí a jeho projevů a porovnat je s tím, jak pojímá sebevědomí odborná psychologie. Tyto představy jsem zkoumala u dvou tříd žáků 6. ročníku druhého stupně základní školy za pomoci dotazníku. Cílem je nalézt překryvy a odlišnosti v pojetí sebevědomí dětmi a odbornými teoriemi. Pro pochopení teoretických souvislostí tématu jsem se seznámila s teoriemi sebepojetí Pavlíny Janošové, Viery Bačové, Daniely Sedláčkové, Zdeňka Heluse a Petra Weisse, jejichž pojetí poté porovnávám s pojetím dětí.
English abstract This work aims to describe children's understanding of self-concept and its manifestations and to compare them with the conception of self-concept as professional psychology. These ideas, I looked at two groups of students 6th class of elementary school with the help of a questionnaire. The aim is to identify overlaps and differences in the concept of self- confindence children and professional theories. To understand the theoretical context of the topic, I met with the theories of self Pavlina Janosová, Viera Bacova, Daniela Sedlackova, Zdenek Helus Ian and Petr Weiss, whose concept then compare with the concept of children.