Show simple item record

Computer game - a peculiar literal creation?
dc.contributor.advisorKlumparová, Štěpánka
dc.creatorKovaříková, Šárka
dc.date.accessioned2017-04-27T23:05:42Z
dc.date.available2017-04-27T23:05:42Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38848
dc.description.abstractRESUMÉ Bakalářská práce na téma "Počítačová hra svébytným literárním dílem?" se skládá ze dvou částí. První část představuje počítačové hry obecně a vymezuje z nich RPG žánr, jež se literárním dílům nejvíc přibližuje, jelikož ho utváří velké množství textu. Ukazuje, že je k jeho hraní potřeba obdobných schopností a dovedností (především čtenářské a informační gramotnosti), které vyžaduje i čtení knih. Seznamuje také s tzv. flow-zážitkem při hraní počítačových her. Vymezuje různé vědecké přístupy, které se aplikují při zkoumání počítačových her. Dále se věnuje počítačovým hrám jako fikčním světům, ve kterých se odehrávají rozmanité příběhy, v nichž se uplatňují jednotlivé narativní kategorie - vypravěč a vyprávění, čas, prostor a postavy. Druhou část tvoří interpretace a analýza vybrané počítačové hry The Elder Scrolls IV: Oblivion. Tato část dokazuje, že pro hraní her jsou nezbytné různé typy gramotnosti. Dále hra slouží jako ukázka jednoho typu fikčního světa, ve kterém spojení narativních kategorií vytváří specifický svět se svými pravidly fungování.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis with the topic "Computer game - a peculiar literal creation?" consists of two parts. The first part introduces computer games in general and takes up the RPG genre, which is the closest one to literature due to its large content of text. It shows that for playing computer games similar abilities are needed as for reading books (mainly reading and information literacy). The term "flow-experience while playing computer games" is mentioned as well. Further, different scientific approaches, which can be applied to research about computer games can be found. The last topic of the first part describes fictional worlds, where different stories can take place. These stories are created by the different narrative categories - narrator and tale, time, space and characters. The second part of the thesis is dedicated to analysis and interpretation of the computer game "The Elder Scrolls IV: Oblivion". This part verifies that for playing computer games it is necessary to know special types of literacy. Besides that, the game shows one type of fictional world, where all the narrative categories create a specific world with its own rules.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectpočítačová hracs_CZ
dc.subjecthráčcs_CZ
dc.subjectfikční světcs_CZ
dc.subjectčtenářcs_CZ
dc.subjectliterární dílocs_CZ
dc.subjectcomputer gameen_US
dc.subjectPC gameren_US
dc.subjectfictional worlden_US
dc.subjectreaderen_US
dc.subjectliteral creationen_US
dc.titlePočítačová hra svébytným literárním dílem?cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-26
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId100227
dc.title.translatedComputer game - a peculiar literal creation?en_US
dc.contributor.refereeKubíček, Tomáš
dc.identifier.aleph001383754
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csRESUMÉ Bakalářská práce na téma "Počítačová hra svébytným literárním dílem?" se skládá ze dvou částí. První část představuje počítačové hry obecně a vymezuje z nich RPG žánr, jež se literárním dílům nejvíc přibližuje, jelikož ho utváří velké množství textu. Ukazuje, že je k jeho hraní potřeba obdobných schopností a dovedností (především čtenářské a informační gramotnosti), které vyžaduje i čtení knih. Seznamuje také s tzv. flow-zážitkem při hraní počítačových her. Vymezuje různé vědecké přístupy, které se aplikují při zkoumání počítačových her. Dále se věnuje počítačovým hrám jako fikčním světům, ve kterých se odehrávají rozmanité příběhy, v nichž se uplatňují jednotlivé narativní kategorie - vypravěč a vyprávění, čas, prostor a postavy. Druhou část tvoří interpretace a analýza vybrané počítačové hry The Elder Scrolls IV: Oblivion. Tato část dokazuje, že pro hraní her jsou nezbytné různé typy gramotnosti. Dále hra slouží jako ukázka jednoho typu fikčního světa, ve kterém spojení narativních kategorií vytváří specifický svět se svými pravidly fungování.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis with the topic "Computer game - a peculiar literal creation?" consists of two parts. The first part introduces computer games in general and takes up the RPG genre, which is the closest one to literature due to its large content of text. It shows that for playing computer games similar abilities are needed as for reading books (mainly reading and information literacy). The term "flow-experience while playing computer games" is mentioned as well. Further, different scientific approaches, which can be applied to research about computer games can be found. The last topic of the first part describes fictional worlds, where different stories can take place. These stories are created by the different narrative categories - narrator and tale, time, space and characters. The second part of the thesis is dedicated to analysis and interpretation of the computer game "The Elder Scrolls IV: Oblivion". This part verifies that for playing computer games it is necessary to know special types of literacy. Besides that, the game shows one type of fictional world, where all the narrative categories create a specific world with its own rules.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV