Show simple item record

Analysis of chosing text into reading books for 2nd grade of elementary school (focused on 9th class)
dc.contributor.advisorKlumparová, Štěpánka
dc.creatorProcházková, Jana
dc.date.accessioned2017-04-27T22:56:24Z
dc.date.available2017-04-27T22:56:24Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38814
dc.description.abstractResumé Podstatou této bakalářské práce je analýza textů v některých čítankách pro druhý stupeň základních škol. Zaměřila jsem se v ní na dospívajícího čtenáře a snažila jsem se zjistit, zda ukázky v čítankách respektují žáka jako specifického čtenáře se specifickými potřebami, zájmy, preferencemi. V práci jsem analyzovala šest různých čítanek, z nichž každá prezentovala jiný autorský přístup. K čítankám jsem přistupovala komplexněji. Nejprve jsem je stručně charakterizovala a následně podrobně rozebrala ukázky z různých hledisek, např. z hlediska zastoupení národní a světové literatury, z hlediska zastoupení spisovatelů a spisovatelek aj. Součástí práce je i malý průzkum mezi žáky devátých tříd, který porovnává teoretické informace načerpané z odborné literatury, informace z dotazníkového šetření a současný stav čtenářství dospívajících. Snažila jsem se zjistit na určitém vzorku žáků, jaký je zájem o knihy resp. čtení v návaznosti na texty v čítankách na základních školách.cs_CZ
dc.description.abstractResume Principle of this bachelor labor is to analyze texts in reading books for pupils of age 11 to 15. It is focused on adolescent reader mainly. I tried to find out whether articles in reading books have respected a pupil as a specific reader with specific needs, interests and preferences. I analyzed six different reading books in my labor. Each of them represented another author's style of writing. My analyses on reading books have been more complex. First of all I have made short characteristics and next I closely analyze articles from different aspects, e.g. representation of national and world literature, representation of female and male writer etc. Part of my labor was a survey among pupils of ninth class which compared theoretical information's gained from specialized publication, information from questionnaires and the present state of adolescents reading. I tried to find out what is the interest in books or reading in a sequence on texts in reading books for pupils of age 11-15.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectčítankycs_CZ
dc.subject2. stupeň ZŠcs_CZ
dc.subjectanalýzacs_CZ
dc.subjecthodnocenícs_CZ
dc.subjectročník 9cs_CZ
dc.subjectučebnicecs_CZ
dc.subjectliteraturacs_CZ
dc.subjectreading booksen_US
dc.subject2nd grade of elemantary schoolen_US
dc.subjectanalysisen_US
dc.subjectratingen_US
dc.subject9th classen_US
dc.subjecttext booksen_US
dc.subjectliteratureen_US
dc.titleAnalýza výběru textů do čítanek pro 2.stupeň ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-25
dc.description.departmentKatedra české literaturycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106827
dc.title.translatedAnalysis of chosing text into reading books for 2nd grade of elementary school (focused on 9th class)en_US
dc.contributor.refereeHník, Ondřej
dc.identifier.aleph001365942
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecialization in Educationen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk se zaměřením na vzdělávání - Základy společenských věd se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language Oriented at Education - Social Sciences Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecialization in Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csResumé Podstatou této bakalářské práce je analýza textů v některých čítankách pro druhý stupeň základních škol. Zaměřila jsem se v ní na dospívajícího čtenáře a snažila jsem se zjistit, zda ukázky v čítankách respektují žáka jako specifického čtenáře se specifickými potřebami, zájmy, preferencemi. V práci jsem analyzovala šest různých čítanek, z nichž každá prezentovala jiný autorský přístup. K čítankám jsem přistupovala komplexněji. Nejprve jsem je stručně charakterizovala a následně podrobně rozebrala ukázky z různých hledisek, např. z hlediska zastoupení národní a světové literatury, z hlediska zastoupení spisovatelů a spisovatelek aj. Součástí práce je i malý průzkum mezi žáky devátých tříd, který porovnává teoretické informace načerpané z odborné literatury, informace z dotazníkového šetření a současný stav čtenářství dospívajících. Snažila jsem se zjistit na určitém vzorku žáků, jaký je zájem o knihy resp. čtení v návaznosti na texty v čítankách na základních školách.cs_CZ
uk.abstract.enResume Principle of this bachelor labor is to analyze texts in reading books for pupils of age 11 to 15. It is focused on adolescent reader mainly. I tried to find out whether articles in reading books have respected a pupil as a specific reader with specific needs, interests and preferences. I analyzed six different reading books in my labor. Each of them represented another author's style of writing. My analyses on reading books have been more complex. First of all I have made short characteristics and next I closely analyze articles from different aspects, e.g. representation of national and world literature, representation of female and male writer etc. Part of my labor was a survey among pupils of ninth class which compared theoretical information's gained from specialized publication, information from questionnaires and the present state of adolescents reading. I tried to find out what is the interest in books or reading in a sequence on texts in reading books for pupils of age 11-15.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra české literaturycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV