Show simple item record

Influence of gardens in nurseries and garden natural and artistic artifacts on the psyche and development of preschool age children.
dc.contributor.advisorŠmíd, Jan
dc.creatorBalucha, Antonín
dc.date.accessioned2017-04-27T22:54:11Z
dc.date.available2017-04-27T22:54:11Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38804
dc.description.abstractBALUCHA Antonín: Vliv zahrad u mateřských škol a zahradních přírodních i uměleckých artefaktů na psychiku a vývoj dítěte předškolního věku. / Bakalářská práce / Praha 2011 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství 52 normo stran. Zaměření práce: teoretická studie Předmět: Přiblížení problému vlivu zahrad u mateřských škol a zahradních přírodních i uměleckých artefaktů na psychiku a vývoj dítěte předškolního věku. Cíl: Pojednání o zahradě jako formě transformování skutečného přírodního světa do "nové" formy, o racionálním vnímání a o vztahu výchovy, a potřebě estetizace světa skrze umění a výtvarno. Představit fenomén zahrady v jejím historickém vývoji a podtrhnout její význam pro rozvoj a utváření člověka. Přínos a poznatky: zaměření na vývoj zahrad a zahradních artefaktů z pohledu historie po současnost a její důležitost pro rozvoj dítěte. Klíčová slova: zahrada, historie, kultura, estetika, mateřská škola, předškolní věk. Práce pojednává o fenoménu zahrady a zahradních artefaktů z pohledu historického vývoje až do současnosti. Popisuje nejen pozitivní vlivy při působení "přírodního principu" na člověka jako takového, ale také filosofická východiska pro "konstruování" a vznik zahrady z pohledu sociálních potřeb a rozvoje kultury. Především...cs_CZ
dc.description.abstractBALUCHA Antonín: The influence of gardens in nurseries and garden natural and artistic artifacts on the psyche and development of preschool age children. / Bachelor's thesis/ Prague 2011 - Charles University in Prague, Faculty of education, Institute of Professional Development of Employees in Education Focus of work: theoretical study Objective: A Treatise on a garden as a form of real transformation of the natural world into a "new" forms of rational perception and relationship to education, and esthetic needs of the world through the art and creativity. To present the phenomenon of gardens in the historical development and underscore its importance for the development and creation of man. The contribution and findings : a focus on the development of gardens and garden artifacts from the perspective of history to the present and its importance for development of small children. Keywords: garden, history, culture, aesthetics, nursery school, preschool age. The paper deals with the phenomenon of gardens and garden artifacts from the aspect of historical development up to now. It describes not only the positive effects of the influence of "the natural principle" on a person as such, but also the philosophical basis for the "design" and creation of gardens in terms of social needs and cultural...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectzahradacs_CZ
dc.subjecthistoriecs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectestetikacs_CZ
dc.subjectmateřská školacs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectgardenen_US
dc.subjecthistory,cultureen_US
dc.subjectaestheticsen_US
dc.subjectnursery schoolen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.titleVliv zahrad u mateřských škol a zahradních přírodních i uměleckých artefaktů na psychiku a vývoj dítěte předškolního věkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-18
dc.description.departmentÚstav profesního rozvoje pracovníků ve školstvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId99721
dc.title.translatedInfluence of gardens in nurseries and garden natural and artistic artifacts on the psyche and development of preschool age children.en_US
dc.contributor.refereeSýkora, Ondřej
dc.identifier.aleph001366820
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplineVychovatelstvícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programVychovatelstvícs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csVychovatelstvícs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csVychovatelstvícs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBALUCHA Antonín: Vliv zahrad u mateřských škol a zahradních přírodních i uměleckých artefaktů na psychiku a vývoj dítěte předškolního věku. / Bakalářská práce / Praha 2011 - Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školství 52 normo stran. Zaměření práce: teoretická studie Předmět: Přiblížení problému vlivu zahrad u mateřských škol a zahradních přírodních i uměleckých artefaktů na psychiku a vývoj dítěte předškolního věku. Cíl: Pojednání o zahradě jako formě transformování skutečného přírodního světa do "nové" formy, o racionálním vnímání a o vztahu výchovy, a potřebě estetizace světa skrze umění a výtvarno. Představit fenomén zahrady v jejím historickém vývoji a podtrhnout její význam pro rozvoj a utváření člověka. Přínos a poznatky: zaměření na vývoj zahrad a zahradních artefaktů z pohledu historie po současnost a její důležitost pro rozvoj dítěte. Klíčová slova: zahrada, historie, kultura, estetika, mateřská škola, předškolní věk. Práce pojednává o fenoménu zahrady a zahradních artefaktů z pohledu historického vývoje až do současnosti. Popisuje nejen pozitivní vlivy při působení "přírodního principu" na člověka jako takového, ale také filosofická východiska pro "konstruování" a vznik zahrady z pohledu sociálních potřeb a rozvoje kultury. Především...cs_CZ
uk.abstract.enBALUCHA Antonín: The influence of gardens in nurseries and garden natural and artistic artifacts on the psyche and development of preschool age children. / Bachelor's thesis/ Prague 2011 - Charles University in Prague, Faculty of education, Institute of Professional Development of Employees in Education Focus of work: theoretical study Objective: A Treatise on a garden as a form of real transformation of the natural world into a "new" forms of rational perception and relationship to education, and esthetic needs of the world through the art and creativity. To present the phenomenon of gardens in the historical development and underscore its importance for the development and creation of man. The contribution and findings : a focus on the development of gardens and garden artifacts from the perspective of history to the present and its importance for development of small children. Keywords: garden, history, culture, aesthetics, nursery school, preschool age. The paper deals with the phenomenon of gardens and garden artifacts from the aspect of historical development up to now. It describes not only the positive effects of the influence of "the natural principle" on a person as such, but also the philosophical basis for the "design" and creation of gardens in terms of social needs and cultural...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Ústav profesního rozvoje pracovníků ve školstvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV