Show simple item record

Study of Children with Cochlear Implants
dc.contributor.advisorHádková, Kateřina
dc.creatorMěkotová, Pavla
dc.date.accessioned2018-02-13T11:38:14Z
dc.date.available2018-02-13T11:38:14Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3858
dc.description.abstractThis diploma paper is a summary of my knowledge and experience from ten-year observation of a child with a cochlear implant. The child was one of the first implanted children in the Czech Republic. The observation started during the nursery school attendance, then continued at the basic school and will be finished in the first year of the practical school. I was interested in child's language, personal development in school and family environment, including interpersonal relation. The theoretic part of this theses covers a brief history of the cochlear implants, their technology and possibilities and introduces selection candidates of the candidate for implantation. It handles also with methodology of subsequent rehabilitation. The practical part includes description of logopaedia therapy process in the context of the complex therapeutic incidence. Very significant section of the practical part makes up video-recording from different age and rehabilitation period. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractDiplomová práce je souhrnem zkušeností a poznatků z desetiletého sledování dětského uživatele kochleárního implantátu. Uživatelka byla mezi prvními, prelingválně ohluchlými dětmi, implantovanými v České republice. Sledování bylo zahájeno v období docházky do mateřské školy, pokračovalo na škole základní a ukončeno bude v prvním ročníku praktické školy. Předmětem zájmu byl vývoj řečový a osobnostní, v prostředí školním i rodinném, včetně interpersonálních vztahů. Teoretická část zahrnuje stručnou historii kochleárních implantátů, seznamuje s technologií tohoto zařízení a jeho možnostmi, s podmínkami výběru vhodných kandidátů pro implantaci a s metodikami následné rehabilitace. Cílem této části je podat stručný, ale komplexní teoretický základ k problematice kochleárních implantátů. Praktická část obsahuje popis průběhu logopedické terapie v kontextu komplexního terapeutického působení. Její významnou součástí jsou videonahrávky z různých věkových období a etap rehabilitace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleLongitudinální studie dětského uživatele kochleárního implantátucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-24
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId20967
dc.title.translatedStudy of Children with Cochlear Implantsen_US
dc.contributor.refereeKlugerová, Jarmila
dc.identifier.aleph002095755
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce je souhrnem zkušeností a poznatků z desetiletého sledování dětského uživatele kochleárního implantátu. Uživatelka byla mezi prvními, prelingválně ohluchlými dětmi, implantovanými v České republice. Sledování bylo zahájeno v období docházky do mateřské školy, pokračovalo na škole základní a ukončeno bude v prvním ročníku praktické školy. Předmětem zájmu byl vývoj řečový a osobnostní, v prostředí školním i rodinném, včetně interpersonálních vztahů. Teoretická část zahrnuje stručnou historii kochleárních implantátů, seznamuje s technologií tohoto zařízení a jeho možnostmi, s podmínkami výběru vhodných kandidátů pro implantaci a s metodikami následné rehabilitace. Cílem této části je podat stručný, ale komplexní teoretický základ k problematice kochleárních implantátů. Praktická část obsahuje popis průběhu logopedické terapie v kontextu komplexního terapeutického působení. Její významnou součástí jsou videonahrávky z různých věkových období a etap rehabilitace. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma paper is a summary of my knowledge and experience from ten-year observation of a child with a cochlear implant. The child was one of the first implanted children in the Czech Republic. The observation started during the nursery school attendance, then continued at the basic school and will be finished in the first year of the practical school. I was interested in child's language, personal development in school and family environment, including interpersonal relation. The theoretic part of this theses covers a brief history of the cochlear implants, their technology and possibilities and introduces selection candidates of the candidate for implantation. It handles also with methodology of subsequent rehabilitation. The practical part includes description of logopaedia therapy process in the context of the complex therapeutic incidence. Very significant section of the practical part makes up video-recording from different age and rehabilitation period. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV