Show simple item record

The Personality of the Teacher in Changing Times
dc.contributor.advisorUhlířová, Jana
dc.creatorRočková, Klára
dc.date.accessioned2017-03-27T09:11:54Z
dc.date.available2017-03-27T09:11:54Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3851
dc.description.abstractThe intent of the Dissertation is to outline the development of teacher's profession on selected pedagogical personalities from the second half of the 18th century to the first half of the 20th century. The work is divided into two parts - theoretical and empirical ones. The basis of the theoretical part is represented by profiles of four padagogical personalities. The personality profiles provide mapping of the life and activities of Jakub Jan Ryba, Jan Vlastimír Svoboda, Věnceslav Metelka and František Bakule. An integrál part of the theoretical section is also formed by tips for trips to the places in the Czech Republic which are linked with these teachers. The basis of the empirical part is represented by the project referred to as "Teachers Personality in the Course of Time Development". This project is built on the professional profiles of three pedagogical personalities (J. J. Ryba, V. Metelka and F. Bakule) which are designed for pupils of the 5th class of the elementary school. The project should make pupils familiar with the historical period through the life and activities of teachers. The aim of the project is the integration of disciplines and interdisciplinary relations on the basis of a generál framework education programme. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractZáměrem diplomové práce je nastínit vývoj učitelské profese na vybraných pedagogických osobnostech od druhé poloviny 18. století do první poloviny 20. století. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a empirickou. Základem teoretické části jsou portréty čtyř pedagogických osobností. Portréty mapují život a působení Jakuba Jana Ryby, Jana Vlastimíra Svobody, Věnceslava Metelky a Františka Bakule. Nedílnou součástí teoretické části jsou také podněty k výletům do míst v České republice, která jsou spjata s těmito učiteli. Základem empirické části je projekt "Osobnost učitele v proměnách času". Tento projekt se opírá o medailonky tří pedagogických osobností (J. J. Ryby, V. Metelky a F. Bakule), které jsou určeny žákům 5. ročníku základní školy. Projekt má přiblížit žákům historické období prostřednictvím života a působení učitelů. Snahou projektu je integrace předmětů a mezipředmětových vztahů na základě rámcového vzdělávacího programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleOsobnost učitele v proměnách časucs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-17
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId21127
dc.title.translatedThe Personality of the Teacher in Changing Timesen_US
dc.contributor.refereeKřivánek, Zdeněk
dc.identifier.aleph000447473
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csZáměrem diplomové práce je nastínit vývoj učitelské profese na vybraných pedagogických osobnostech od druhé poloviny 18. století do první poloviny 20. století. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a empirickou. Základem teoretické části jsou portréty čtyř pedagogických osobností. Portréty mapují život a působení Jakuba Jana Ryby, Jana Vlastimíra Svobody, Věnceslava Metelky a Františka Bakule. Nedílnou součástí teoretické části jsou také podněty k výletům do míst v České republice, která jsou spjata s těmito učiteli. Základem empirické části je projekt "Osobnost učitele v proměnách času". Tento projekt se opírá o medailonky tří pedagogických osobností (J. J. Ryby, V. Metelky a F. Bakule), které jsou určeny žákům 5. ročníku základní školy. Projekt má přiblížit žákům historické období prostřednictvím života a působení učitelů. Snahou projektu je integrace předmětů a mezipředmětových vztahů na základě rámcového vzdělávacího programu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThe intent of the Dissertation is to outline the development of teacher's profession on selected pedagogical personalities from the second half of the 18th century to the first half of the 20th century. The work is divided into two parts - theoretical and empirical ones. The basis of the theoretical part is represented by profiles of four padagogical personalities. The personality profiles provide mapping of the life and activities of Jakub Jan Ryba, Jan Vlastimír Svoboda, Věnceslav Metelka and František Bakule. An integrál part of the theoretical section is also formed by tips for trips to the places in the Czech Republic which are linked with these teachers. The basis of the empirical part is represented by the project referred to as "Teachers Personality in the Course of Time Development". This project is built on the professional profiles of three pedagogical personalities (J. J. Ryba, V. Metelka and F. Bakule) which are designed for pupils of the 5th class of the elementary school. The project should make pupils familiar with the historical period through the life and activities of teachers. The aim of the project is the integration of disciplines and interdisciplinary relations on the basis of a generál framework education programme. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV