dc.contributor.advisor | Mlčková, Marie | |
dc.creator | Kochová, Klára | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T21:41:03Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T21:41:03Z | |
dc.date.issued | 2011 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/38511 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je shrnutí důležitých zásad týkajících se integrace dítěte se zrakovým postižením na prvním stupni běžné základní školy. Práce se věnuje úloze asistenta pedagoga, poradenství důležitému pro integrační proces a dalším konkrétním doporučením. Praktickým výstupem práce je příručka pro učitele, ředitele a další osoby, které se chtějí integrací dítěte se zrakovým postižením zabývat. Zde jsou zachyceny nejen základní body problematiky, ale také ve zkrácené formě oborové didaktiky s ohledem na dítě se zrakovým postižením ve třídě. Část práce je věnována didaktickým pomůckám, problematice speciálně upravených učebnic, volnočasovým aktivitám a stručnému seznámení s poradenskými zařízeními. Text je doplněn výpověďmi zúčastněných osob, tj. rodičů, učitelů, ředitelů, asistentů a samozřejmě samotných dětí. Cílem práce je tedy nabídnout konkrétní doporučení pro jednotlivé problémové oblasti tématu. Příručka bude sloužit také jako skripta pro kurs pořádaný občanským sdružením Integrace a je přílohou této bakalářské práce. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this work is to summarize the important principles concerning the mainstreaming of children with visual impairments in the basic school. The work focuses on the role of the assistant teacher, the guidance important for the mainstreaming process and other specific recommendations. The practical outcome of this work is a guide for teachers, and others who wish to integrate children with visual impairments and have interest in such dealings. In the thesis the basic points of the issue are recognizes as well as, in an abbreviated form, the methodological issues in regard to children with visual impairments in the classroom. Part of the work is devoted to didactic aids, problems with specially prepared textbooks, leisure activities and a brief introduction to counselling facilities. The text is supplemented by testimonies of interested parties, i.e. parents, teachers, managers, assistants, and of course the children themselves. The aim of the thesis is, therefore, to offer specific recommendations for the individual problem in themed areas. The handbook will also serve as a textbook for a course organized by the Integrace, o.s. and is also annexed to this thesis. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | integrace | cs_CZ |
dc.subject | dítě s těžkým zrakovým postižením | cs_CZ |
dc.subject | asistent pedagoga | cs_CZ |
dc.subject | poradenství | cs_CZ |
dc.subject | komunikace | cs_CZ |
dc.subject | mainstreaming | en_US |
dc.subject | child with severe visual impairments | en_US |
dc.subject | assistent teacher | en_US |
dc.subject | guidance | en_US |
dc.subject | communication | en_US |
dc.title | Integrace nevidomého dítěte na prvním stupni ZŠ | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2011 | |
dcterms.dateAccepted | 2011-06-02 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 98387 | |
dc.title.translated | Mainstreaming the blind students in the basic school | en_US |
dc.contributor.referee | Schindlerová, Olga | |
dc.identifier.aleph | 001366324 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Pedagogy | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem bakalářské práce je shrnutí důležitých zásad týkajících se integrace dítěte se zrakovým postižením na prvním stupni běžné základní školy. Práce se věnuje úloze asistenta pedagoga, poradenství důležitému pro integrační proces a dalším konkrétním doporučením. Praktickým výstupem práce je příručka pro učitele, ředitele a další osoby, které se chtějí integrací dítěte se zrakovým postižením zabývat. Zde jsou zachyceny nejen základní body problematiky, ale také ve zkrácené formě oborové didaktiky s ohledem na dítě se zrakovým postižením ve třídě. Část práce je věnována didaktickým pomůckám, problematice speciálně upravených učebnic, volnočasovým aktivitám a stručnému seznámení s poradenskými zařízeními. Text je doplněn výpověďmi zúčastněných osob, tj. rodičů, učitelů, ředitelů, asistentů a samozřejmě samotných dětí. Cílem práce je tedy nabídnout konkrétní doporučení pro jednotlivé problémové oblasti tématu. Příručka bude sloužit také jako skripta pro kurs pořádaný občanským sdružením Integrace a je přílohou této bakalářské práce. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this work is to summarize the important principles concerning the mainstreaming of children with visual impairments in the basic school. The work focuses on the role of the assistant teacher, the guidance important for the mainstreaming process and other specific recommendations. The practical outcome of this work is a guide for teachers, and others who wish to integrate children with visual impairments and have interest in such dealings. In the thesis the basic points of the issue are recognizes as well as, in an abbreviated form, the methodological issues in regard to children with visual impairments in the classroom. Part of the work is devoted to didactic aids, problems with specially prepared textbooks, leisure activities and a brief introduction to counselling facilities. The text is supplemented by testimonies of interested parties, i.e. parents, teachers, managers, assistants, and of course the children themselves. The aim of the thesis is, therefore, to offer specific recommendations for the individual problem in themed areas. The handbook will also serve as a textbook for a course organized by the Integrace, o.s. and is also annexed to this thesis. | en_US |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990013663240106986 | |