Zobrazit minimální záznam

Mainstreaming the blind students in the basic school
dc.contributor.advisorMlčková, Marie
dc.creatorKochová, Klára
dc.date.accessioned2017-04-27T21:41:03Z
dc.date.available2017-04-27T21:41:03Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38511
dc.description.abstractCílem bakalářské práce je shrnutí důležitých zásad týkajících se integrace dítěte se zrakovým postižením na prvním stupni běžné základní školy. Práce se věnuje úloze asistenta pedagoga, poradenství důležitému pro integrační proces a dalším konkrétním doporučením. Praktickým výstupem práce je příručka pro učitele, ředitele a další osoby, které se chtějí integrací dítěte se zrakovým postižením zabývat. Zde jsou zachyceny nejen základní body problematiky, ale také ve zkrácené formě oborové didaktiky s ohledem na dítě se zrakovým postižením ve třídě. Část práce je věnována didaktickým pomůckám, problematice speciálně upravených učebnic, volnočasovým aktivitám a stručnému seznámení s poradenskými zařízeními. Text je doplněn výpověďmi zúčastněných osob, tj. rodičů, učitelů, ředitelů, asistentů a samozřejmě samotných dětí. Cílem práce je tedy nabídnout konkrétní doporučení pro jednotlivé problémové oblasti tématu. Příručka bude sloužit také jako skripta pro kurs pořádaný občanským sdružením Integrace a je přílohou této bakalářské práce.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this work is to summarize the important principles concerning the mainstreaming of children with visual impairments in the basic school. The work focuses on the role of the assistant teacher, the guidance important for the mainstreaming process and other specific recommendations. The practical outcome of this work is a guide for teachers, and others who wish to integrate children with visual impairments and have interest in such dealings. In the thesis the basic points of the issue are recognizes as well as, in an abbreviated form, the methodological issues in regard to children with visual impairments in the classroom. Part of the work is devoted to didactic aids, problems with specially prepared textbooks, leisure activities and a brief introduction to counselling facilities. The text is supplemented by testimonies of interested parties, i.e. parents, teachers, managers, assistants, and of course the children themselves. The aim of the thesis is, therefore, to offer specific recommendations for the individual problem in themed areas. The handbook will also serve as a textbook for a course organized by the Integrace, o.s. and is also annexed to this thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectintegracecs_CZ
dc.subjectdítě s těžkým zrakovým postiženímcs_CZ
dc.subjectasistent pedagogacs_CZ
dc.subjectporadenstvícs_CZ
dc.subjectkomunikacecs_CZ
dc.subjectmainstreamingen_US
dc.subjectchild with severe visual impairmentsen_US
dc.subjectassistent teacheren_US
dc.subjectguidanceen_US
dc.subjectcommunicationen_US
dc.titleIntegrace nevidomého dítěte na prvním stupni ZŠcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-02
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId98387
dc.title.translatedMainstreaming the blind students in the basic schoolen_US
dc.contributor.refereeSchindlerová, Olga
dc.identifier.aleph001366324
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Pedagogyen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Pedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce je shrnutí důležitých zásad týkajících se integrace dítěte se zrakovým postižením na prvním stupni běžné základní školy. Práce se věnuje úloze asistenta pedagoga, poradenství důležitému pro integrační proces a dalším konkrétním doporučením. Praktickým výstupem práce je příručka pro učitele, ředitele a další osoby, které se chtějí integrací dítěte se zrakovým postižením zabývat. Zde jsou zachyceny nejen základní body problematiky, ale také ve zkrácené formě oborové didaktiky s ohledem na dítě se zrakovým postižením ve třídě. Část práce je věnována didaktickým pomůckám, problematice speciálně upravených učebnic, volnočasovým aktivitám a stručnému seznámení s poradenskými zařízeními. Text je doplněn výpověďmi zúčastněných osob, tj. rodičů, učitelů, ředitelů, asistentů a samozřejmě samotných dětí. Cílem práce je tedy nabídnout konkrétní doporučení pro jednotlivé problémové oblasti tématu. Příručka bude sloužit také jako skripta pro kurs pořádaný občanským sdružením Integrace a je přílohou této bakalářské práce.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to summarize the important principles concerning the mainstreaming of children with visual impairments in the basic school. The work focuses on the role of the assistant teacher, the guidance important for the mainstreaming process and other specific recommendations. The practical outcome of this work is a guide for teachers, and others who wish to integrate children with visual impairments and have interest in such dealings. In the thesis the basic points of the issue are recognizes as well as, in an abbreviated form, the methodological issues in regard to children with visual impairments in the classroom. Part of the work is devoted to didactic aids, problems with specially prepared textbooks, leisure activities and a brief introduction to counselling facilities. The text is supplemented by testimonies of interested parties, i.e. parents, teachers, managers, assistants, and of course the children themselves. The aim of the thesis is, therefore, to offer specific recommendations for the individual problem in themed areas. The handbook will also serve as a textbook for a course organized by the Integrace, o.s. and is also annexed to this thesis.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013663240106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV