dc.contributor.advisor | Krykorková, Hana | |
dc.creator | Adámková, Michaela | |
dc.date.accessioned | 2017-04-27T21:32:16Z | |
dc.date.available | 2017-04-27T21:32:16Z | |
dc.date.issued | 2010 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/38467 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce pojednává o hodnotě a přínosu pohádek ve výchovném vedení a vzdělávání dětí se zvláštním zřetelem na děti předškolního věku (3-6 let). Charakter práce je teoreticko - empirický. První kapitola je zaměřena na výklad zásadních pojmů souvisejících s tématem práce, je v ní nastíněn historický vývoj pohádky a vývojovo - psychologická charakteristika předškolních dětí. Druhá kapitola je věnována hodnotám, které dítěti pohádka přináší. Ve třetí kapitole je popsána výzkumná sonda, provedená v mateřských školách, zaměřená na pohádkové hrdiny současnosti. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na novodobé celostátní projekty, které, v souvislosti s pohádkou, probíhají. Pátá kapitola se ohlíží za hodnotou pohádky s odstupem času. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The Bachelor thesis disserts about the fairy tale value and its contribution at the education process. It is focused on pre-school age (3-6 years). The character of the thesis is theoreic and empiric. The first chapter interprets the basic concepts, which are connected with the text of the thesis. Such as the historical evolution of fairy tale and psychological characteristic of the pre-school children. The second chapter is devoted to the values, which a fairy tale brings to a child. The third chapter describes research done in kindergardens. It is focused on today's fairy tale heroes. The fourth chapter describes Czech modern projects, which are running in connection with fairy tales. The fifth chapter reviews the fairy tale values also from an adult point of view. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | hodnota | cs_CZ |
dc.subject | předškolní věk | cs_CZ |
dc.subject | pohádka | cs_CZ |
dc.subject | values | en_US |
dc.subject | pre-school age | en_US |
dc.subject | fairy tale | en_US |
dc.title | Hodnota pohádek pro předškolní věk | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2010 | |
dcterms.dateAccepted | 2010-09-06 | |
dc.description.department | Department of Education | en_US |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 89960 | |
dc.title.translated | The value of fairy tales for the pre-school age | en_US |
dc.contributor.referee | Koťa, Jaroslav | |
dc.identifier.aleph | 001401086 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Education | en_US |
thesis.degree.discipline | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Education | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Education | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce pojednává o hodnotě a přínosu pohádek ve výchovném vedení a vzdělávání dětí se zvláštním zřetelem na děti předškolního věku (3-6 let). Charakter práce je teoreticko - empirický. První kapitola je zaměřena na výklad zásadních pojmů souvisejících s tématem práce, je v ní nastíněn historický vývoj pohádky a vývojovo - psychologická charakteristika předškolních dětí. Druhá kapitola je věnována hodnotám, které dítěti pohádka přináší. Ve třetí kapitole je popsána výzkumná sonda, provedená v mateřských školách, zaměřená na pohádkové hrdiny současnosti. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na novodobé celostátní projekty, které, v souvislosti s pohádkou, probíhají. Pátá kapitola se ohlíží za hodnotou pohádky s odstupem času. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The Bachelor thesis disserts about the fairy tale value and its contribution at the education process. It is focused on pre-school age (3-6 years). The character of the thesis is theoreic and empiric. The first chapter interprets the basic concepts, which are connected with the text of the thesis. Such as the historical evolution of fairy tale and psychological characteristic of the pre-school children. The second chapter is devoted to the values, which a fairy tale brings to a child. The third chapter describes research done in kindergardens. It is focused on today's fairy tale heroes. The fourth chapter describes Czech modern projects, which are running in connection with fairy tales. The fifth chapter reviews the fairy tale values also from an adult point of view. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990014010860106986 | |