Show simple item record

The value of fairy tales for the pre-school age
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorAdámková, Michaela
dc.date.accessioned2017-04-27T21:32:16Z
dc.date.available2017-04-27T21:32:16Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38467
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o hodnotě a přínosu pohádek ve výchovném vedení a vzdělávání dětí se zvláštním zřetelem na děti předškolního věku (3-6 let). Charakter práce je teoreticko - empirický. První kapitola je zaměřena na výklad zásadních pojmů souvisejících s tématem práce, je v ní nastíněn historický vývoj pohádky a vývojovo - psychologická charakteristika předškolních dětí. Druhá kapitola je věnována hodnotám, které dítěti pohádka přináší. Ve třetí kapitole je popsána výzkumná sonda, provedená v mateřských školách, zaměřená na pohádkové hrdiny současnosti. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na novodobé celostátní projekty, které, v souvislosti s pohádkou, probíhají. Pátá kapitola se ohlíží za hodnotou pohádky s odstupem času.cs_CZ
dc.description.abstractThe Bachelor thesis disserts about the fairy tale value and its contribution at the education process. It is focused on pre-school age (3-6 years). The character of the thesis is theoreic and empiric. The first chapter interprets the basic concepts, which are connected with the text of the thesis. Such as the historical evolution of fairy tale and psychological characteristic of the pre-school children. The second chapter is devoted to the values, which a fairy tale brings to a child. The third chapter describes research done in kindergardens. It is focused on today's fairy tale heroes. The fourth chapter describes Czech modern projects, which are running in connection with fairy tales. The fifth chapter reviews the fairy tale values also from an adult point of view.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjecthodnotacs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectpohádkacs_CZ
dc.subjectvaluesen_US
dc.subjectpre-school ageen_US
dc.subjectfairy taleen_US
dc.titleHodnota pohádek pro předškolní věkcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-06
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId89960
dc.title.translatedThe value of fairy tales for the pre-school ageen_US
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph001401086
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává o hodnotě a přínosu pohádek ve výchovném vedení a vzdělávání dětí se zvláštním zřetelem na děti předškolního věku (3-6 let). Charakter práce je teoreticko - empirický. První kapitola je zaměřena na výklad zásadních pojmů souvisejících s tématem práce, je v ní nastíněn historický vývoj pohádky a vývojovo - psychologická charakteristika předškolních dětí. Druhá kapitola je věnována hodnotám, které dítěti pohádka přináší. Ve třetí kapitole je popsána výzkumná sonda, provedená v mateřských školách, zaměřená na pohádkové hrdiny současnosti. Čtvrtá kapitola se zaměřuje na novodobé celostátní projekty, které, v souvislosti s pohádkou, probíhají. Pátá kapitola se ohlíží za hodnotou pohádky s odstupem času.cs_CZ
uk.abstract.enThe Bachelor thesis disserts about the fairy tale value and its contribution at the education process. It is focused on pre-school age (3-6 years). The character of the thesis is theoreic and empiric. The first chapter interprets the basic concepts, which are connected with the text of the thesis. Such as the historical evolution of fairy tale and psychological characteristic of the pre-school children. The second chapter is devoted to the values, which a fairy tale brings to a child. The third chapter describes research done in kindergardens. It is focused on today's fairy tale heroes. The fourth chapter describes Czech modern projects, which are running in connection with fairy tales. The fifth chapter reviews the fairy tale values also from an adult point of view.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990014010860106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV