Show simple item record

The mental and physical demands of teacher's work
dc.contributor.advisorKrykorková, Hana
dc.creatorNeubauerová, Karolína
dc.date.accessioned2017-04-27T21:28:16Z
dc.date.available2017-04-27T21:28:16Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38448
dc.description.abstractBakalářská práce analyzuje profesi učitele a zaměřuje se na její možné nároky a požadavky. Přitom bere v úvahu jak objektivní rovinu pohledu na učitelskou práci, tak subjektivní pohled učitele. Východiskem práce je psychologická profesiografie učitele, která popisuje jednotlivé činnosti učitele odehrávající se za určitých podmínek ve školním prostředí. Zaměřuje se nejen na kvalifikační a osobnostní požadavky, ale také na organizaci času učitele a některé atypické činnosti, které tvoří součást učitelského povolání. Podstatnou část tvoří posouzení zátěže, která je na učitele kladena, a její účinky na osobnost učitele a jeho pracovní činnost. Zvláštní pozornost byla věnovaná stresu, jeho zdrojům a důsledkům. Učitelská profese je zhodnocena jako poměrně náročné povolání s mnoha různorodými požadavky a očekáváními. Závěr práce tvoří zamyšlení se nad způsoby a strategiemi zvládání zátěže a stresu z hlediska přirozené obrany organismu a ostatních prostředků vyrovnání se se stresem, jako je snaha změnit vlastní přístup k zátěži prostřednictvím nejrůznějších programů a kurzů dalšího vzdělávání, prostředků školy a dalších možností.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis analyses the teaching profession and focuses on its possible demands and requirements. It takes into consideration an objective view of teacher's work as well as a subjective view of a teacher. The basis of this thesis is teacher's psychological professiography that describes individual teacher activities in specific conditions of school environment. It concentrates on requirements on the qualification, teacher's personality and time management along with atypical activities that are found in the teaching profession. An essential part of the thesis considers teacher's workload and its effects on teacher's personality and performance. A special attention is given to stress and its sources and consequences. The teaching profession is appraised as a relatively demanding profession with lots of different demands and expectations. The final section of the thesis contemplates possible ways and strategies of dealing with load and stress in a view of a natural organism defence and other means of dealing with stress. For instance, an effort to change an individual approach to a workload by means of various programmes and courses of continuing education, school resources and other ways.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectčinnost učitelecs_CZ
dc.subjectosobnost učitelecs_CZ
dc.subjectsociální role učitelecs_CZ
dc.subjectpracovní zátěžcs_CZ
dc.subjectstrescs_CZ
dc.subjectstrategie zvládání stresucs_CZ
dc.subjectTeachers worken_US
dc.subjectteachers personalityen_US
dc.subjectsocial role of teacheren_US
dc.subjectworkloaden_US
dc.subjectstressen_US
dc.subjectstress control strategiesen_US
dc.titleČinnost učitele z hlediska psychické a fyzické náročnostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-06
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId90306
dc.title.translatedThe mental and physical demands of teacher's worken_US
dc.contributor.refereeKasíková, Hana
dc.identifier.aleph001401078
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce analyzuje profesi učitele a zaměřuje se na její možné nároky a požadavky. Přitom bere v úvahu jak objektivní rovinu pohledu na učitelskou práci, tak subjektivní pohled učitele. Východiskem práce je psychologická profesiografie učitele, která popisuje jednotlivé činnosti učitele odehrávající se za určitých podmínek ve školním prostředí. Zaměřuje se nejen na kvalifikační a osobnostní požadavky, ale také na organizaci času učitele a některé atypické činnosti, které tvoří součást učitelského povolání. Podstatnou část tvoří posouzení zátěže, která je na učitele kladena, a její účinky na osobnost učitele a jeho pracovní činnost. Zvláštní pozornost byla věnovaná stresu, jeho zdrojům a důsledkům. Učitelská profese je zhodnocena jako poměrně náročné povolání s mnoha různorodými požadavky a očekáváními. Závěr práce tvoří zamyšlení se nad způsoby a strategiemi zvládání zátěže a stresu z hlediska přirozené obrany organismu a ostatních prostředků vyrovnání se se stresem, jako je snaha změnit vlastní přístup k zátěži prostřednictvím nejrůznějších programů a kurzů dalšího vzdělávání, prostředků školy a dalších možností.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis analyses the teaching profession and focuses on its possible demands and requirements. It takes into consideration an objective view of teacher's work as well as a subjective view of a teacher. The basis of this thesis is teacher's psychological professiography that describes individual teacher activities in specific conditions of school environment. It concentrates on requirements on the qualification, teacher's personality and time management along with atypical activities that are found in the teaching profession. An essential part of the thesis considers teacher's workload and its effects on teacher's personality and performance. A special attention is given to stress and its sources and consequences. The teaching profession is appraised as a relatively demanding profession with lots of different demands and expectations. The final section of the thesis contemplates possible ways and strategies of dealing with load and stress in a view of a natural organism defence and other means of dealing with stress. For instance, an effort to change an individual approach to a workload by means of various programmes and courses of continuing education, school resources and other ways.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV