Show simple item record

Self-Concept of intellectually talented pupils of different types of basic education
dc.contributor.advisorHříbková, Lenka
dc.creatorČížková, Kristýna
dc.date.accessioned2017-04-27T20:54:18Z
dc.date.available2017-04-27T20:54:18Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/38294
dc.description.abstractPráce si klade za cíl zjistit, zda a případně jak se liší struktura sebepojetí specifické žákovské populace - nadaných žáků navštěvujících druhý stupeň běžné ZŠ a víceleté gymnázium. V teoretické části nejdříve krátce vysvětluji termíny sebepojetí a nadání, místo věnuji současnému pohledu na různé aspekty sebepojetí nadaných žáků dle autorů věnujících se tomuto tématu. Empirická část pak obsahuje design výzkumu, analýzu a interpretaci dat. Nadané žáky (studenty) jsem si pro účely práce vymezila jako úspěšné řešitele olympiád v biologii a zeměpisu ve Středočeském kraji umístěné do 10. místa. Vytvořenému vzorku 19 nadaných žáků a studentů jsem zadala dotazník se 4 otázkami, na které žáci volně odpovídali. Analýzou jejich odpovědí jsem např. zjistila, že u obou skupin žáků je častou osobnostní vlastností cílevědomost, nadaní studenti gymnázií jsou více motivováni svým kladným vztahem ke konkrétnímu učivu a nadaní žáci základních škol více zdůrazňují svou sociální pozici ve třídním kolektivu. Zjištěná data jsem interpretovala a konfrontovala k poznatkům uváděným v odborné literatuře o sebepojetí nadaných žáků.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this work is to find out if and how the structure of Self-Concept of a specific pupil population - intellectually talented pupils of different types of basic education - differs. In the theoretic part, the terms of Self-Concept and Talent are explained; attention is paid to a present view of different aspects of Self-Concept of intellectually talented pupils. The empirical part consists of design of the research, analysis and interpretation of the data. For the purpose of this work, I defined talented pupils as successful participants in Biology and Geography Olympiads in the Central Bohemia region. These pupils were given a questionnaire with four free response questions. By analyzing their answers, I found out, for example, that self-discipline is a common personality trait in both groups, talented students of Secondary Grammar Schools are more motivated by their positive relationship to a certain curriculum, and that talented pupils of the primary schools emphasize their social position in their class collective. The data were then analyzed and interpreted according to the findings of the literature.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleSebepojetí intelektově nadaných žáků 2. stupně ZŠ a víceletého gymnáziacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-06
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId83158
dc.title.translatedSelf-Concept of intellectually talented pupils of different types of basic educationen_US
dc.contributor.refereeTrpišovská, Dobromila
dc.identifier.aleph001366762
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce si klade za cíl zjistit, zda a případně jak se liší struktura sebepojetí specifické žákovské populace - nadaných žáků navštěvujících druhý stupeň běžné ZŠ a víceleté gymnázium. V teoretické části nejdříve krátce vysvětluji termíny sebepojetí a nadání, místo věnuji současnému pohledu na různé aspekty sebepojetí nadaných žáků dle autorů věnujících se tomuto tématu. Empirická část pak obsahuje design výzkumu, analýzu a interpretaci dat. Nadané žáky (studenty) jsem si pro účely práce vymezila jako úspěšné řešitele olympiád v biologii a zeměpisu ve Středočeském kraji umístěné do 10. místa. Vytvořenému vzorku 19 nadaných žáků a studentů jsem zadala dotazník se 4 otázkami, na které žáci volně odpovídali. Analýzou jejich odpovědí jsem např. zjistila, že u obou skupin žáků je častou osobnostní vlastností cílevědomost, nadaní studenti gymnázií jsou více motivováni svým kladným vztahem ke konkrétnímu učivu a nadaní žáci základních škol více zdůrazňují svou sociální pozici ve třídním kolektivu. Zjištěná data jsem interpretovala a konfrontovala k poznatkům uváděným v odborné literatuře o sebepojetí nadaných žáků.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this work is to find out if and how the structure of Self-Concept of a specific pupil population - intellectually talented pupils of different types of basic education - differs. In the theoretic part, the terms of Self-Concept and Talent are explained; attention is paid to a present view of different aspects of Self-Concept of intellectually talented pupils. The empirical part consists of design of the research, analysis and interpretation of the data. For the purpose of this work, I defined talented pupils as successful participants in Biology and Geography Olympiads in the Central Bohemia region. These pupils were given a questionnaire with four free response questions. By analyzing their answers, I found out, for example, that self-discipline is a common personality trait in both groups, talented students of Secondary Grammar Schools are more motivated by their positive relationship to a certain curriculum, and that talented pupils of the primary schools emphasize their social position in their class collective. The data were then analyzed and interpreted according to the findings of the literature.en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV