Prevence sociálně patologických jevů na Základní škole
Prevention of socially pathological effects in Elementary school
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38242Identifiers
Study Information System: 99698
Collections
- Kvalifikační práce [19160]
Author
Advisor
Referee
Novotná, Jiřina
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Education
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 5. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Trestný čin, trestní odpovědnost, prevence, výchova, legislativa, základní škola, mládež, mladistvý, delikvence, osobnost, dědičnost, rodina, škola, kriminalitaKeywords (English)
Criminal offence, criminal liability, prevention, education, legislation, elementary school, youth, adolescent, deliquency, personality, inheritance, family, school, crimePráce je zaměřena na oblast prevence sociálně patologických jevů na základní škole neboť právě ona má velký vliv na dospívající mládež. Stěžejním bodem práce bylo zjištění úrovně prevence sociálně patologických jevů na jednotlivých školách. Pro srovnání byl proveden výzkum na vybraném vzorku základních škol městského a vesnického typu. Z metodologického hlediska byl použit nestandardizovaný dotazník pro pracovníky vybraných základních škol. Výzkumná část byla rozšířena o vlastní praktickou zkušenost autora při provádění prevence u žáků 1. až 9. třídy ZŠ.
The thesis is focused on sphere of the prevention of socially pathological effects in elementary school because only her has a great influence on teenagers. The main point of the study was to examine the level of prevention of socially pathological effects in individual schools. For comparison was made on Forcomparison, was made an research on a chosen sample of primary schools of urban and village type. According to methodological terms, was used substandard questionnaire used for personnel of selected primary schools. The research part was expanded to include the author's own practical experience in the implementation of prevention for children from 1 to 9th class of primary school.