Show simple item record

Altruism in economics
dc.contributor.advisorŠtika, Pavel
dc.creatorZdeněk, Jakub
dc.date.accessioned2017-04-27T19:40:24Z
dc.date.available2017-04-27T19:40:24Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37950
dc.description.abstractV této práci předkládám alternativní přístup k fenoménu altruismu. Upozorňuji na nedostatky současných dominantních ekonomických přístupů a na základě psychologické motivace k altruistickému chování představuji alternativní přístup k tomuto fenoménu. Tento přístup přikládá významnou roli sociální povaze člověka. K altruismu přistupuje pomocí relational goods, které reprezentují mezilidské vztahy v ekonomii. Díky min je možné altruismus popsat a vyvarovat se nedostatků dominantních ekonomických přístupů. Sociální povaha člověka a relational goods jsou charakterizovány reciprocitou v mezilidských vztazích. Ta je významnou součástí běžného života, je však individualistickou metodologií ekonomie hlavního proudu neuchopitelná.cs_CZ
dc.description.abstractIn this thesis I set up an alternative approach to the phenomenon of altruism. I point out current dominant economic approaches imperfections and presenting alternative approach to this phenomenon based on psychological motivation for altruistic behaviour. This approach attaches importance to social nature of man. It deals with altruism through relational goods which represent human relationship in economics. It allows to describe altruism and avoid dominant economical approaches imperfections. Social nature of man and Relational Goods are characterized by reciprocity in interpersonal relationships. That is an important part of common life, but it is unreachable with an individualist methodology of mainstream economics.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleAltruismus v ekonomiics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-07
dc.description.departmentInstitute of Economic Studiesen_US
dc.description.departmentInstitut ekonomických studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId89623
dc.title.translatedAltruism in economicsen_US
dc.contributor.refereeHlaváček, Jiří
dc.identifier.aleph001377399
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEconomicsen_US
thesis.degree.disciplineEkonomiecs_CZ
thesis.degree.programEconomicsen_US
thesis.degree.programEkonomické teoriecs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csEkonomiecs_CZ
uk.degree-discipline.enEconomicsen_US
uk.degree-program.csEkonomické teoriecs_CZ
uk.degree-program.enEconomicsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV této práci předkládám alternativní přístup k fenoménu altruismu. Upozorňuji na nedostatky současných dominantních ekonomických přístupů a na základě psychologické motivace k altruistickému chování představuji alternativní přístup k tomuto fenoménu. Tento přístup přikládá významnou roli sociální povaze člověka. K altruismu přistupuje pomocí relational goods, které reprezentují mezilidské vztahy v ekonomii. Díky min je možné altruismus popsat a vyvarovat se nedostatků dominantních ekonomických přístupů. Sociální povaha člověka a relational goods jsou charakterizovány reciprocitou v mezilidských vztazích. Ta je významnou součástí běžného života, je však individualistickou metodologií ekonomie hlavního proudu neuchopitelná.cs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis I set up an alternative approach to the phenomenon of altruism. I point out current dominant economic approaches imperfections and presenting alternative approach to this phenomenon based on psychological motivation for altruistic behaviour. This approach attaches importance to social nature of man. It deals with altruism through relational goods which represent human relationship in economics. It allows to describe altruism and avoid dominant economical approaches imperfections. Social nature of man and Relational Goods are characterized by reciprocity in interpersonal relationships. That is an important part of common life, but it is unreachable with an individualist methodology of mainstream economics.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut ekonomických studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV