Show simple item record

Ethics, Facebook, social network, internet, web data mining
dc.contributor.advisorČermák, Miloš
dc.creatorMácha, Petr
dc.date.accessioned2017-04-28T05:39:40Z
dc.date.available2017-04-28T05:39:40Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37719
dc.description.abstractDominantní částí práce je pojmenování hlavních etických problémů souvisejících s participací novináře na sociálních sítích. Důraz je kladen na vlivy ohrožující či jinak formující novinářovu reputaci při pohybu v tomto novém veřejném prostoru a také na zkoumání vlivu samotné technologie na nastolování některých etických dilemat (skrze pojmy web data mining, zpracování přirozeného jazyka automatem). Jako etické měřítko a nástroj pro popis je zvolen výběr světových a českých redakčních kodexů a kodexů novinářských sdružení. Z omezené množiny akcí, které může novinář na Facebooku provést, jsou označeny ty, které jsou problematické. Statistický průzkum v závěru práce zmapuje míru participace českých novinářů na Facebooku a vřadí předcházející text do příslušného kontextu.cs_CZ
dc.description.abstractThe dominant part of this work is entitlement of the main ethical issues related to the participation of journalists in social networks. Emphasis is placed on the effects of hazardous or otherwise forming a journalist's reputation when he is moving in this new public space and also to study the effect of the technology itself - raising some ethical dilemmas (through the concepts of Web data mining, automatic language processing). As an ethical standard and a tool for the description was chosen selection of international and Czech editorial codes and codes of journalistic associations. Problematic actions are identified in such ontology. Statistical survey of the present work will map the participation rate of Czech journalists on Facebook.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectEtikacs_CZ
dc.subjectFacebookcs_CZ
dc.subjectsociální síťcs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjectweb data miningcs_CZ
dc.subjectEthicsen_US
dc.subjectFacebooken_US
dc.subjectsocial networken_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjectweb data miningen_US
dc.titleEtické normy a novináři na Facebookucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-01-24
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId100891
dc.title.translatedEthics, Facebook, social network, internet, web data miningen_US
dc.contributor.refereeOsvaldová, Barbora
dc.identifier.aleph001374977
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDominantní částí práce je pojmenování hlavních etických problémů souvisejících s participací novináře na sociálních sítích. Důraz je kladen na vlivy ohrožující či jinak formující novinářovu reputaci při pohybu v tomto novém veřejném prostoru a také na zkoumání vlivu samotné technologie na nastolování některých etických dilemat (skrze pojmy web data mining, zpracování přirozeného jazyka automatem). Jako etické měřítko a nástroj pro popis je zvolen výběr světových a českých redakčních kodexů a kodexů novinářských sdružení. Z omezené množiny akcí, které může novinář na Facebooku provést, jsou označeny ty, které jsou problematické. Statistický průzkum v závěru práce zmapuje míru participace českých novinářů na Facebooku a vřadí předcházející text do příslušného kontextu.cs_CZ
uk.abstract.enThe dominant part of this work is entitlement of the main ethical issues related to the participation of journalists in social networks. Emphasis is placed on the effects of hazardous or otherwise forming a journalist's reputation when he is moving in this new public space and also to study the effect of the technology itself - raising some ethical dilemmas (through the concepts of Web data mining, automatic language processing). As an ethical standard and a tool for the description was chosen selection of international and Czech editorial codes and codes of journalistic associations. Problematic actions are identified in such ontology. Statistical survey of the present work will map the participation rate of Czech journalists on Facebook.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013749770106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV