Show simple item record

French travel books on Italy - the self and the poetics of a voyage (Montaigne, Montesquieu, Sade, Stendhal)
dc.contributor.advisorHrbata, Zdeněk
dc.creatorBalcarová, Eva
dc.date.accessioned2017-04-27T18:28:28Z
dc.date.available2017-04-27T18:28:28Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37631
dc.description.abstractCesty do Itálie byly po staletí výrazným fenoménem evropské kultury. Tato kulturní tradice postupne vytvárela i bohatý korpus svébytné literatury. Dodnes vycházejí dosud nepublikované cestovní deníky a korespondence cestovatelu, porádají se výstavy del výtvarných umelcu, kterí se za Alpy vydali. Práve bohaté italské umení dlouho inspirující celou Evropu bylo hlavním duvodem, proc se Itálie stala cílovou destinací Grand Tour. Francouzští cestovatelé byli po Anglicanech na Apeninském poloostrove tou nejpocetnejší skupinou. Z množství francouzsky psaných textu venovaných ceste do Itálie byly vybrány ctyri: cestovní deníky Montaigne, Montesquieua, Sada a Stendhala. Výber takto výrazných osobností, proslavených predevším jinými díly než práve ztvárnením cesty za Alpy, umožnil soustredit se na to, jakým zpusobem se tato cesta v jejich další tvorbe projevila. V pohledu na Itálii se u každého z nich odráží jak svébytnost osobnosti, tak období kulturního vývoje, ke kterému náleželi: Montaigne uskutecnil svou cestu v období pozdní renesance a jeho deník je dokladem jeho humanistického myšlení, Montesquieu všestranností svých zájmu vystupuje jako predstavitel kosmopolitního osmnáctého století, u Sada je jasne formulovaná kriticnost vuci umení barokní Neapole, jeho výrazná fascinace divokou prírodou ale již smeruje k...cs_CZ
dc.description.abstractThe voyages to Italy constituted a considerable phenomenon of the European culture. This cultural tradition gradually created a rich corpus of peculiar literature. Every now and then, a travel journal or a traveller's correspondence comes out that has not been published before, there are many exhibitions of the artists that sought their inspiration beyond the Alps and it was because of the rich Italian art that Italy became the final destination of the Grand Tour. Apart from the Englishmen, the French were the most numerous group of travellers on the Apennine Peninsula. Even the political situation contributed to the impact of the Italian culture on the French one, especially the Great Italian Wars and the subsequent presence of the Medici family on the French throne. Four texts were chosen from the plenitude of French works dedicated to the voyage to Italy: the travelogues of Montaigne, Montesquieu, Sade and Stendhal. The choice of such eminent personalities, who got famous, in the first place, through other works than those depicting the journeys over the Alps, made it possible to focus on the way this voyage influenced their further oeuvre. In their perception of Italy, both the distinct eras of cultural development to which they belonged and their diverse personalities are reflected: Montaigne's journey...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleFrancouzské cestopisy o Itálii - subjekt a poetika cesty (Montaigne, Montesquieu, Sade, Stendhal)cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-15
dc.description.departmentInstitute of Romance Studiesen_US
dc.description.departmentÚstav románských studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId73917
dc.title.translatedFrench travel books on Italy - the self and the poetics of a voyage (Montaigne, Montesquieu, Sade, Stendhal)en_US
dc.contributor.refereePohorský, Aleš
dc.identifier.aleph001368419
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineFrench Studiesen_US
thesis.degree.disciplineFrancouzská filologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav románských studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Romance Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csFrancouzská filologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enFrench Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csCesty do Itálie byly po staletí výrazným fenoménem evropské kultury. Tato kulturní tradice postupne vytvárela i bohatý korpus svébytné literatury. Dodnes vycházejí dosud nepublikované cestovní deníky a korespondence cestovatelu, porádají se výstavy del výtvarných umelcu, kterí se za Alpy vydali. Práve bohaté italské umení dlouho inspirující celou Evropu bylo hlavním duvodem, proc se Itálie stala cílovou destinací Grand Tour. Francouzští cestovatelé byli po Anglicanech na Apeninském poloostrove tou nejpocetnejší skupinou. Z množství francouzsky psaných textu venovaných ceste do Itálie byly vybrány ctyri: cestovní deníky Montaigne, Montesquieua, Sada a Stendhala. Výber takto výrazných osobností, proslavených predevším jinými díly než práve ztvárnením cesty za Alpy, umožnil soustredit se na to, jakým zpusobem se tato cesta v jejich další tvorbe projevila. V pohledu na Itálii se u každého z nich odráží jak svébytnost osobnosti, tak období kulturního vývoje, ke kterému náleželi: Montaigne uskutecnil svou cestu v období pozdní renesance a jeho deník je dokladem jeho humanistického myšlení, Montesquieu všestranností svých zájmu vystupuje jako predstavitel kosmopolitního osmnáctého století, u Sada je jasne formulovaná kriticnost vuci umení barokní Neapole, jeho výrazná fascinace divokou prírodou ale již smeruje k...cs_CZ
uk.abstract.enThe voyages to Italy constituted a considerable phenomenon of the European culture. This cultural tradition gradually created a rich corpus of peculiar literature. Every now and then, a travel journal or a traveller's correspondence comes out that has not been published before, there are many exhibitions of the artists that sought their inspiration beyond the Alps and it was because of the rich Italian art that Italy became the final destination of the Grand Tour. Apart from the Englishmen, the French were the most numerous group of travellers on the Apennine Peninsula. Even the political situation contributed to the impact of the Italian culture on the French one, especially the Great Italian Wars and the subsequent presence of the Medici family on the French throne. Four texts were chosen from the plenitude of French works dedicated to the voyage to Italy: the travelogues of Montaigne, Montesquieu, Sade and Stendhal. The choice of such eminent personalities, who got famous, in the first place, through other works than those depicting the journeys over the Alps, made it possible to focus on the way this voyage influenced their further oeuvre. In their perception of Italy, both the distinct eras of cultural development to which they belonged and their diverse personalities are reflected: Montaigne's journey...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav románských studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990013684190106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV