Show simple item record

Customer realationship management and nets of independent applications
dc.contributor.advisorKrál, Jaroslav
dc.creatorKoňas, Jakub
dc.date.accessioned2017-03-27T08:43:18Z
dc.date.available2017-03-27T08:43:18Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/3762
dc.description.abstractThe objective of this thesis is to study the concept of software confederations (networks of independent applications, NIA) orientated on its utilization in the field of customer relationship management (CRM) and the enterprise information systems. The opening chapters of the thesis specify the meaning of CRM, present the evolvement of CRM systems and clarify their internal structure and provided features. The insight into the CRM subject terminates with extensive survey of CRM systems which are being sold within the Czech Republic. The following chapters explain the conception of NIA and evaluate advantages and disadvantages of contemporary technologies for building NIA. The equivalence between NIA and SOA-based solutions is recognized. The final chapters discuss the speciffic limitations and possible benefitss of NIA in the CRM fields.en_US
dc.description.abstractCílem práce je studium koncepce sít nezávislých aplikací (SNA), se zaměřením na využití v oblasti podpory zákazníků (CRM, Customer Realtionship Management) a podnikových informačních systémů. Práce konkretizuje pojem CRM, uvádí evoluci CRM systémů, objasňuje jejich interní strukturu a poskytovan1 funkce s omezením ekonomických pojmů na nezbytn1 minimum. Vhled do problematiky CRM uzávěr rozsáhlý přehled CRM systémů nabízených v ČR, součástí přehledu je aplikace pro nalezení CRM systému dle definovatelných kritérií. V další části práce je vysvětlena koncepce SNA a provedeno zhodnocení kladů a záporů dostupných technologií pro vytváření SNA. Ze srovnání vyplývá, že SNA jsou ekvivalentem řešení na bázi SOA (Service-oriented Architecture). V závěru práce jsou analyzována konkrétní omezení, přínosy a možná další využití SNA v oblasti CRM.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titlePodpora spolupráce se zákazníky a sítě nezávislých aplikacícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-05-22
dc.description.departmentKatedra softwarového inženýrstvícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software Engineeringen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.identifier.repId40266
dc.title.translatedCustomer realationship management and nets of independent applicationsen_US
dc.contributor.refereeYaghob, Jakub
dc.identifier.aleph001563740
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSoftware systemsen_US
thesis.degree.disciplineSoftwarové systémycs_CZ
thesis.degree.programInformaticsen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software Engineeringen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSoftwarové systémycs_CZ
uk.degree-discipline.enSoftware systemsen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enInformaticsen_US
thesis.grade.csNeprospělcs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csCílem práce je studium koncepce sít nezávislých aplikací (SNA), se zaměřením na využití v oblasti podpory zákazníků (CRM, Customer Realtionship Management) a podnikových informačních systémů. Práce konkretizuje pojem CRM, uvádí evoluci CRM systémů, objasňuje jejich interní strukturu a poskytovan1 funkce s omezením ekonomických pojmů na nezbytn1 minimum. Vhled do problematiky CRM uzávěr rozsáhlý přehled CRM systémů nabízených v ČR, součástí přehledu je aplikace pro nalezení CRM systému dle definovatelných kritérií. V další části práce je vysvětlena koncepce SNA a provedeno zhodnocení kladů a záporů dostupných technologií pro vytváření SNA. Ze srovnání vyplývá, že SNA jsou ekvivalentem řešení na bázi SOA (Service-oriented Architecture). V závěru práce jsou analyzována konkrétní omezení, přínosy a možná další využití SNA v oblasti CRM.cs_CZ
uk.abstract.enThe objective of this thesis is to study the concept of software confederations (networks of independent applications, NIA) orientated on its utilization in the field of customer relationship management (CRM) and the enterprise information systems. The opening chapters of the thesis specify the meaning of CRM, present the evolvement of CRM systems and clarify their internal structure and provided features. The insight into the CRM subject terminates with extensive survey of CRM systems which are being sold within the Czech Republic. The following chapters explain the conception of NIA and evaluate advantages and disadvantages of contemporary technologies for building NIA. The equivalence between NIA and SOA-based solutions is recognized. The final chapters discuss the speciffic limitations and possible benefitss of NIA in the CRM fields.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwarového inženýrstvícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV