Zobrazit minimální záznam

History of Prague public transport and the Electric Company from the beginning to year 1939
dc.contributor.advisorDobeš, Jan
dc.creatorVávra, Radek
dc.date.accessioned2017-04-27T18:18:58Z
dc.date.available2017-04-27T18:18:58Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37586
dc.description.abstractThe subject of the thesis is the history of public transport in Prague until 1939; the conditions of its establishment and the oldest means of public transport are also discussed. These are accompanied by a comparison of statistical information and research on important traffic routes. The first part deals with the period from the oldest means of transport until the arrival of the first genuine public means of transport, the omnibus. Related technical and sociological developments are also covered. A part concerning horse-tram, the last animal-powered vehicle, follows. The third part addresses the history of first electrical trams run by private entrepreneurs. The fourth part covers the history of Electrical Company from its founding to achieving to have a monopoly, ending with the dissolution of Austria-Hungary. The subject of the last part is the development of public transport in Prague in the Czechoslovak Republic.cs_CZ
dc.description.abstractPráce se zabývá historií pražské městské hromadné dopravy do roku 1939, s přihlédnutím k prvním formám hromadné dopravy a souvislostem jejího vzniku. Tyto jsou doplněny porovnáváním statistických hodnot a sledováním důležitých vnitroměstských tras a směrů. První část popisuje nejstarší prostředky dopravy cestujících až po první skutečně hromadný dopravní prostředek, omnibus. Zároveň se zabývá souvisejícími technickými a společenskými změnami 19. století. Následuje část, týkající se koněspřežné dráhy, posledního prostředku veřejné dopravy s animálním pohonem. Třetí část se věnuje především prvním elektrickým drahám provozovaným soukromými podnikateli. Čtvrtá část se zaobírá Elektrickými podniky od jejich prvopočátku přes dosažení monopolu až po rozpad Rakouska-Uherska. Předmětem poslední části je vývoj hromadné dopravy města Prahy za Československé republiky.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleHistorie pražské městské hromadné dopravy a Elektrických podniků od počátků do roku 1939cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-13
dc.description.departmentDepartment of Auxiliary Historical Sciences and Archive Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra PVH a archivního studiacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId91567
dc.title.translatedHistory of Prague public transport and the Electric Company from the beginning to year 1939en_US
dc.contributor.refereeŠouša, Jiří
dc.identifier.aleph001683998
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAuxiliary Historical Sciences and Archive Studiesen_US
thesis.degree.disciplineArchivnictví a pomocné vědy historickécs_CZ
thesis.degree.programHistoryen_US
thesis.degree.programHistorické vědycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra PVH a archivního studiacs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Auxiliary Historical Sciences and Archive Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csArchivnictví a pomocné vědy historickécs_CZ
uk.degree-discipline.enAuxiliary Historical Sciences and Archive Studiesen_US
uk.degree-program.csHistorické vědycs_CZ
uk.degree-program.enHistoryen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csThe subject of the thesis is the history of public transport in Prague until 1939; the conditions of its establishment and the oldest means of public transport are also discussed. These are accompanied by a comparison of statistical information and research on important traffic routes. The first part deals with the period from the oldest means of transport until the arrival of the first genuine public means of transport, the omnibus. Related technical and sociological developments are also covered. A part concerning horse-tram, the last animal-powered vehicle, follows. The third part addresses the history of first electrical trams run by private entrepreneurs. The fourth part covers the history of Electrical Company from its founding to achieving to have a monopoly, ending with the dissolution of Austria-Hungary. The subject of the last part is the development of public transport in Prague in the Czechoslovak Republic.cs_CZ
uk.abstract.enPráce se zabývá historií pražské městské hromadné dopravy do roku 1939, s přihlédnutím k prvním formám hromadné dopravy a souvislostem jejího vzniku. Tyto jsou doplněny porovnáváním statistických hodnot a sledováním důležitých vnitroměstských tras a směrů. První část popisuje nejstarší prostředky dopravy cestujících až po první skutečně hromadný dopravní prostředek, omnibus. Zároveň se zabývá souvisejícími technickými a společenskými změnami 19. století. Následuje část, týkající se koněspřežné dráhy, posledního prostředku veřejné dopravy s animálním pohonem. Třetí část se věnuje především prvním elektrickým drahám provozovaným soukromými podnikateli. Čtvrtá část se zaobírá Elektrickými podniky od jejich prvopočátku přes dosažení monopolu až po rozpad Rakouska-Uherska. Předmětem poslední části je vývoj hromadné dopravy města Prahy za Československé republiky.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra PVH a archivního studiacs_CZ
dc.identifier.lisID990016839980106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV