Zobrazit minimální záznam

The fairy tales from the prison
dc.contributor.advisorBílek, Petr
dc.creatorTučková, Anna
dc.date.accessioned2017-04-27T18:13:07Z
dc.date.available2017-04-27T18:13:07Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37559
dc.description.abstractBakalářská práce Pohádky z vězení se zabývá texty, které posílali Jiří Stránský a Ivan Martin Jirous z vězení svým dětem a které v současnosti vychází jako literatura pro děti. Těžištěm práce je analýza těchto textů z pohledu teorie recepce. Východiskem pro rozbor je fenomenologický přístup k literatuře a zejména teorie Wolfganga Isera a Umberta Eca. Práce zároveň objasňuje problematiku dětského čtení, které je oproti těmto teoriím specifické. Analýza se snaží odpovědět na otázky, jak se proměňuje čtenář děl, co se stává s původními adresáty dopisů a jakou roli hraje znalost historického kontextu vzniku textů.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis Pohádky z vězení (The Fairy Tales From The Prison) is about the texts sent from prison by Jiří Stránský and Ivan Martin Jirous to their children, and which are now being published as children's literature. The focus of this work is the analysis of these texts from the perspective of the theory of reception. The analysis builds upon the phenomenological approach to literature and especially Wolfgang Iser's and Umberto Eco's theories. The thesis clarifies the complex matter of chidren's literature, which is rather specific in comparison to these theories. The analysis attempts to provide an answer to the following questions: How does the reader evolve and change? What happens with the original addressees of letters? What role is played by the knowledge of the historical context of the writing of a text?en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePohádky z vězenícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-13
dc.description.departmentDepartment of Czech and Comparative Literatureen_US
dc.description.departmentÚstav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId84354
dc.title.translatedThe fairy tales from the prisonen_US
dc.contributor.refereeJanáček, Pavel
dc.identifier.aleph001557362
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineCzech Language and Literatureen_US
thesis.degree.disciplineČeský jazyk a literaturacs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Czech and Comparative Literatureen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csČeský jazyk a literaturacs_CZ
uk.degree-discipline.enCzech Language and Literatureen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce Pohádky z vězení se zabývá texty, které posílali Jiří Stránský a Ivan Martin Jirous z vězení svým dětem a které v současnosti vychází jako literatura pro děti. Těžištěm práce je analýza těchto textů z pohledu teorie recepce. Východiskem pro rozbor je fenomenologický přístup k literatuře a zejména teorie Wolfganga Isera a Umberta Eca. Práce zároveň objasňuje problematiku dětského čtení, které je oproti těmto teoriím specifické. Analýza se snaží odpovědět na otázky, jak se proměňuje čtenář děl, co se stává s původními adresáty dopisů a jakou roli hraje znalost historického kontextu vzniku textů.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis Pohádky z vězení (The Fairy Tales From The Prison) is about the texts sent from prison by Jiří Stránský and Ivan Martin Jirous to their children, and which are now being published as children's literature. The focus of this work is the analysis of these texts from the perspective of the theory of reception. The analysis builds upon the phenomenological approach to literature and especially Wolfgang Iser's and Umberto Eco's theories. The thesis clarifies the complex matter of chidren's literature, which is rather specific in comparison to these theories. The analysis attempts to provide an answer to the following questions: How does the reader evolve and change? What happens with the original addressees of letters? What role is played by the knowledge of the historical context of the writing of a text?en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav české literatury a komparatistikycs_CZ
dc.identifier.lisID990015573620106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV