Zobrazit minimální záznam

Discussion on Bullough's Concept of Psychical Distance
dc.contributor.advisorŠevčík, Miloš
dc.creatorLojdová, Šárka
dc.date.accessioned2017-04-27T18:05:45Z
dc.date.available2017-04-27T18:05:45Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37524
dc.description.abstractHlavním tématem bakalářské práce Diskuze o Bulloughově konceptu psychické distance je nastínit diskuzi, která se rozvinula na základě koncepce psychické distance Edwarda Bullougha a pokusit se prokázat její relevanci pro kontemplaci estetického objektu. S ohledem na tento záměr první část práce shrnuje hlavní myšlenky Bulloughova konceptu, zaměřuje se na vymezení pojmu, aspekty, kterými je určen (antinomii, variabilitu a konsistenci), způsob zaujetí distance a možnosti její ztráty, její status jako estetického principu (distinkci mezi příjemným a krásným, formulaci anti- realistického charakteru umění prostřednictvím jejích pojmů,).Druhá část práce se zabývá reflexí Bulloughovy psychické distance u vybraných autorů, Sheily Dawsonové, Allana Casebiera, Oswalda Hanflinga a George Dickieho a shrnuje hlavní momenty jejich úvah. Casebier a Hanfling rozlišují několik druhů distance. Dawsonová prostřednictvím pojmu konceptuální forma zpřesňuje Bulloughova stanoviska a potvrzuje platnost koncepce. Dickie existenci distance odmítá a nahrazuje ho pojmem zaměření pozornosti.cs_CZ
dc.description.abstractThe main topic of Bacherol thesis Discussion on Bullough's Concept of Psychical Distance is to outline a discussion based on Edward Bullough's conception of psychical Distance and to try to prove relevance of "distance" for the contemplation of aesthetic object. According to this topic the first part of the thesis sums up Bullough's main ideas, it focuses on its aspects (antinomy, variability and consistence); describes the way of adopting and loosing of distance; defines its status of aesthetic principle (distinction between agreeable and beautiful, formulation of anti- realistic character of art). The second part summarizes reflections of Bullough 's psychical distance in work of Sheila Dawson, Allan Casebier, Oswald Hanfling and George Dickie. Hanfling and Casebier distinguish several types of distance. Using the term "conceptual form" Dawson specifies Bullough's attitude and accepts it. Dickie refuses existence of distance and replaces it by the term "paying attention."en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleDiskuze o Bulloughově konceptu psychické distancecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-29
dc.description.departmentDepartment of Aesteticsen_US
dc.description.departmentKatedra estetikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId93576
dc.title.translatedDiscussion on Bullough's Concept of Psychical Distanceen_US
dc.contributor.refereeDadejík, Ondřej
dc.identifier.aleph001371687
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAestheticsen_US
thesis.degree.disciplineEstetikacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra estetikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Aesteticsen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csEstetikacs_CZ
uk.degree-discipline.enAestheticsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csHlavním tématem bakalářské práce Diskuze o Bulloughově konceptu psychické distance je nastínit diskuzi, která se rozvinula na základě koncepce psychické distance Edwarda Bullougha a pokusit se prokázat její relevanci pro kontemplaci estetického objektu. S ohledem na tento záměr první část práce shrnuje hlavní myšlenky Bulloughova konceptu, zaměřuje se na vymezení pojmu, aspekty, kterými je určen (antinomii, variabilitu a konsistenci), způsob zaujetí distance a možnosti její ztráty, její status jako estetického principu (distinkci mezi příjemným a krásným, formulaci anti- realistického charakteru umění prostřednictvím jejích pojmů,).Druhá část práce se zabývá reflexí Bulloughovy psychické distance u vybraných autorů, Sheily Dawsonové, Allana Casebiera, Oswalda Hanflinga a George Dickieho a shrnuje hlavní momenty jejich úvah. Casebier a Hanfling rozlišují několik druhů distance. Dawsonová prostřednictvím pojmu konceptuální forma zpřesňuje Bulloughova stanoviska a potvrzuje platnost koncepce. Dickie existenci distance odmítá a nahrazuje ho pojmem zaměření pozornosti.cs_CZ
uk.abstract.enThe main topic of Bacherol thesis Discussion on Bullough's Concept of Psychical Distance is to outline a discussion based on Edward Bullough's conception of psychical Distance and to try to prove relevance of "distance" for the contemplation of aesthetic object. According to this topic the first part of the thesis sums up Bullough's main ideas, it focuses on its aspects (antinomy, variability and consistence); describes the way of adopting and loosing of distance; defines its status of aesthetic principle (distinction between agreeable and beautiful, formulation of anti- realistic character of art). The second part summarizes reflections of Bullough 's psychical distance in work of Sheila Dawson, Allan Casebier, Oswald Hanfling and George Dickie. Hanfling and Casebier distinguish several types of distance. Using the term "conceptual form" Dawson specifies Bullough's attitude and accepts it. Dickie refuses existence of distance and replaces it by the term "paying attention."en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra estetikycs_CZ
dc.identifier.lisID990013716870106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV