Zobrazit minimální záznam

Fictional news in media as a way of advertising
dc.contributor.advisorDolanský, Pavel
dc.creatorLakomá, Karolína
dc.date.accessioned2017-04-27T17:38:15Z
dc.date.available2017-04-27T17:38:15Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37399
dc.description.abstractBakalářská práce "Fiktivní zprávy v médiích jako způsob propagace" pojednává o problematice mediálních sdělení, která jsou založena na mystifikaci, nepravdě nebo polopravdě s cílem zaujmout své příjemce a upozornit tak na značku, produkt, společenský problém nebo pouze pobavit. Někdy je obětí mystifikace pouze publikum, někdy jsou obětí sama média. V marketingu se využívá čím dál častěji způsob šíření reklamy pomocí virálních sdělení, kdy si příjemci předají informaci mezi sebou a šíří ji dál. Aby se tak stalo, musí být reklama ve sdělení šikovně skryta, nebo ji neobsahovat vůbec. Tato práce definuje pojem fiktivní zpráva, stejně tak jako pojem propagace. Uvádí příklady mediálních mystifikací v historii masových médií a příklady úspěšných virálních kampaní. Celá problematika je demonstrována na české adaptaci jedné úspěšné australské kampaně na pánský deodorant, která byla založená na šíření fiktivní zprávy a propagování neexistující společnosti. Práce zkoumá, jak s fiktivní tiskovou zprávou naložila česká média a jak české publikum.cs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis "Fictional news in media as a way of promotion" deals with the issue of media messages which are based on mystification, untruth or half truths in order to arouse interest its beneficiaries and to draw attention to the brand, product, social problem or just to entertain. Sometimes the victim of a hoax is only the audience, sometimes are victims the media itself. In marketing area it has became more often to use the method of dissemination the advertising via viral communication where the recipients transmit information between themselves and spread it further. For this to happen, the advertising in the message must be skillfully hidden or not contain it at all. This work defines the concept of fictional news as well as the concept of promotion. It provides examples of media mystification in the history of mass media and examples of successful viral campaigns. The whole issue is demonstrated by the Czech adaptation of one of Australia's successful campaign for men's deodorant, which was based on the spreading fictional news and promoting a non-existing company. The work examines how the Czech media and Czech audience deal with the fictional press release.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectfiktivní zprávacs_CZ
dc.subjectpropagacecs_CZ
dc.subjectvirální marketingcs_CZ
dc.subjectmediální mystifikacecs_CZ
dc.subjectfámacs_CZ
dc.subjectdezinformacecs_CZ
dc.subjectpseudoudálostcs_CZ
dc.subjectFictional newsen_US
dc.subjectpromotionen_US
dc.subjectviral marketingen_US
dc.subjectmedia hoaxen_US
dc.subjectrumouren_US
dc.subjectdisinformationen_US
dc.subjectpseudo-eventen_US
dc.titleFiktivní zprávy v médiích jako způsob propagacecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-01-26
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId100488
dc.title.translatedFictional news in media as a way of advertisingen_US
dc.contributor.refereeTrampota, Tomáš
dc.identifier.aleph001289057
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Fiktivní zprávy v médiích jako způsob propagace" pojednává o problematice mediálních sdělení, která jsou založena na mystifikaci, nepravdě nebo polopravdě s cílem zaujmout své příjemce a upozornit tak na značku, produkt, společenský problém nebo pouze pobavit. Někdy je obětí mystifikace pouze publikum, někdy jsou obětí sama média. V marketingu se využívá čím dál častěji způsob šíření reklamy pomocí virálních sdělení, kdy si příjemci předají informaci mezi sebou a šíří ji dál. Aby se tak stalo, musí být reklama ve sdělení šikovně skryta, nebo ji neobsahovat vůbec. Tato práce definuje pojem fiktivní zpráva, stejně tak jako pojem propagace. Uvádí příklady mediálních mystifikací v historii masových médií a příklady úspěšných virálních kampaní. Celá problematika je demonstrována na české adaptaci jedné úspěšné australské kampaně na pánský deodorant, která byla založená na šíření fiktivní zprávy a propagování neexistující společnosti. Práce zkoumá, jak s fiktivní tiskovou zprávou naložila česká média a jak české publikum.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis "Fictional news in media as a way of promotion" deals with the issue of media messages which are based on mystification, untruth or half truths in order to arouse interest its beneficiaries and to draw attention to the brand, product, social problem or just to entertain. Sometimes the victim of a hoax is only the audience, sometimes are victims the media itself. In marketing area it has became more often to use the method of dissemination the advertising via viral communication where the recipients transmit information between themselves and spread it further. For this to happen, the advertising in the message must be skillfully hidden or not contain it at all. This work defines the concept of fictional news as well as the concept of promotion. It provides examples of media mystification in the history of mass media and examples of successful viral campaigns. The whole issue is demonstrated by the Czech adaptation of one of Australia's successful campaign for men's deodorant, which was based on the spreading fictional news and promoting a non-existing company. The work examines how the Czech media and Czech audience deal with the fictional press release.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990012890570106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV