Show simple item record

The concept of lifelong education and lifelong learning in the context of European integration
dc.contributor.advisorBeneš, Milan
dc.creatorHavrilcová, Hana
dc.date.accessioned2017-04-27T17:37:27Z
dc.date.available2017-04-27T17:37:27Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37395
dc.description.abstractVe své bakalářské práci se zaměřuji na oblast celoživotního učení, v kontextu probíhající evropské integrace. Celoživotní učení je nejen přirozenou součástí života každého lidského jedince, ale stává se rovněž nutností pro stále rostoucí skupinu lidí. Mým cílem je představit koncept celoživotního učení, jeho kořeny, vývoj a významné dílčí aspekty v evropském pojetí dvacátého století. Řeším problematiku vznikajícího systému a priorit celoživotního učení od šedesátých let 20. století, zabývám se v souvislosti s tím rolí evropských politik, postavením a možnostmi jedince, některými doprovodnými fenomény a úskalími celého procesu. Ačkoliv některé otázky, týkajících se konceptu celoživotního učení a jeho současné podoby, ponechávám otevřené, neboť realizace konceptu je stále živým, probíhajícím a diskutovaným procesem, pokusila jsem se komplexně, rámcově vykreslit situaci v Evropské unii a pojednat o stavu v České republice. Má práce má být shrnujícím materiálem, podávajícím stručnou a přehlednou informaci o vývoji v posledních desetiletích a současném stavu, a zároveň podnětem k hlubšímu zamyšlení.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor work deals with an area of lifelong education and lifelong learning within the context of European integration. Lifelong learning is a natural part of every individual and it also becomes a necessity for a constantly growing group of people. The goal is to introduce the concept of lifelong learning, its origins, development and significant partial aspects in European conception of the 20th century. Problems of an originating system and priorities of lifelong learning since 60's of the 20th century are covered in this work as well as relationship of European policies, position and possibilities of an individual, some accompanying phenomena and difficulties of the process. Even though some questions concerning the lifelong learning concept and its current shape are left opened because concept realization is still alive, proceeding and discussed process, an attempt for complex and frame description of the situation in the European Union and the Czech Republic has been made. This work is supposed to briefly and transparently resume the development in past decades and the current state and also bring reader to deeper reflection.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectceloživotní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectceloživotní učenícs_CZ
dc.subjectkoncept celoživotního učenícs_CZ
dc.subjectevropská integracecs_CZ
dc.subjectspolečnost věděnícs_CZ
dc.subjectvzdělávání dospělýchcs_CZ
dc.subjectlifelong educationen_US
dc.subjectlifelong learningen_US
dc.subjectconcept of lifelong learningen_US
dc.subjectEuropean integrationen_US
dc.subjectknowledge societyen_US
dc.subjectadult educationen_US
dc.titleKoncept celoživotního vzdělávání a celoživotního učení v kontextu evropské integracecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-02-15
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId100706
dc.title.translatedThe concept of lifelong education and lifelong learning in the context of European integrationen_US
dc.contributor.refereeŠnýdrová, Ivana
dc.identifier.aleph001288442
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVe své bakalářské práci se zaměřuji na oblast celoživotního učení, v kontextu probíhající evropské integrace. Celoživotní učení je nejen přirozenou součástí života každého lidského jedince, ale stává se rovněž nutností pro stále rostoucí skupinu lidí. Mým cílem je představit koncept celoživotního učení, jeho kořeny, vývoj a významné dílčí aspekty v evropském pojetí dvacátého století. Řeším problematiku vznikajícího systému a priorit celoživotního učení od šedesátých let 20. století, zabývám se v souvislosti s tím rolí evropských politik, postavením a možnostmi jedince, některými doprovodnými fenomény a úskalími celého procesu. Ačkoliv některé otázky, týkajících se konceptu celoživotního učení a jeho současné podoby, ponechávám otevřené, neboť realizace konceptu je stále živým, probíhajícím a diskutovaným procesem, pokusila jsem se komplexně, rámcově vykreslit situaci v Evropské unii a pojednat o stavu v České republice. Má práce má být shrnujícím materiálem, podávajícím stručnou a přehlednou informaci o vývoji v posledních desetiletích a současném stavu, a zároveň podnětem k hlubšímu zamyšlení.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor work deals with an area of lifelong education and lifelong learning within the context of European integration. Lifelong learning is a natural part of every individual and it also becomes a necessity for a constantly growing group of people. The goal is to introduce the concept of lifelong learning, its origins, development and significant partial aspects in European conception of the 20th century. Problems of an originating system and priorities of lifelong learning since 60's of the 20th century are covered in this work as well as relationship of European policies, position and possibilities of an individual, some accompanying phenomena and difficulties of the process. Even though some questions concerning the lifelong learning concept and its current shape are left opened because concept realization is still alive, proceeding and discussed process, an attempt for complex and frame description of the situation in the European Union and the Czech Republic has been made. This work is supposed to briefly and transparently resume the development in past decades and the current state and also bring reader to deeper reflection.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990012884420106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV