Show simple item record

Educator's role in pedagogy and vocational education
dc.contributor.advisorBeneš, Milan
dc.creatorValentová, Ivana
dc.date.accessioned2017-04-27T17:33:34Z
dc.date.available2017-04-27T17:33:34Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37377
dc.description.abstractPředmětem zájmu předkládané bakalářské práce je seznámit čtenáře podrobněji s osobností vzdělavatele a jeho profesními rolemi. První část pojednává o osobnostních kvalitách, rolích, ale také o požadavcích kladených na vzdělavatele, které se vyskytují v podobě profesních kompetencí. Jelikož vzdělavatel není omezen pouze na vykonávání jediné role, v závislosti na cílové skupině, prostředí a konkrétní situaci, může zastupovat i několik rolí současně. V další části je představen pedagogický a andragogický kontext uvažování, který slouží jako klíčové východisko pro další zkoumání osobnosti vzdělavatele. Závěrečná část se věnuje vymezení konkrétních činitelů, kteří se podílejí na realizaci výchovně-vzdělávacího procesu. Je zde podrobněji rozpracován vztah vzdělávání-vyučování-učení, ale také vymezen prostor pro objasnění vztahu mezi vzdělavatelem (učitelem a lektorem) i účastníkem (dítětem a dospělým jedincem).cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to acquaint the reader with the personality of educators and their professional roles. The first part deals with the personal qualities, roles, but also the requirements imposed on educators that appear in terms of professional competencies. As the educator is not always limited to the performance of a single role, depending on the target group, the environment and the specific situation, may represent several roles simultaneously. In the following part the pedagogical and vocational context of thinking is introduced, that serves as a key starting point for further exploration of educator's personality. The final section is devoted to defining the specific factors involved in the realization of educational process. The relationship of education-teaching-learning is elaborated with more details, but also provides the field of activity for clarification the relationship between educator (teacher and instructor) and participant (child and adult).en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleRole vzdělavatele v pedagogice a andragogicecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-16
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId90271
dc.title.translatedEducator's role in pedagogy and vocational educationen_US
dc.contributor.refereeSycha, Martin
dc.identifier.aleph001373025
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPředmětem zájmu předkládané bakalářské práce je seznámit čtenáře podrobněji s osobností vzdělavatele a jeho profesními rolemi. První část pojednává o osobnostních kvalitách, rolích, ale také o požadavcích kladených na vzdělavatele, které se vyskytují v podobě profesních kompetencí. Jelikož vzdělavatel není omezen pouze na vykonávání jediné role, v závislosti na cílové skupině, prostředí a konkrétní situaci, může zastupovat i několik rolí současně. V další části je představen pedagogický a andragogický kontext uvažování, který slouží jako klíčové východisko pro další zkoumání osobnosti vzdělavatele. Závěrečná část se věnuje vymezení konkrétních činitelů, kteří se podílejí na realizaci výchovně-vzdělávacího procesu. Je zde podrobněji rozpracován vztah vzdělávání-vyučování-učení, ale také vymezen prostor pro objasnění vztahu mezi vzdělavatelem (učitelem a lektorem) i účastníkem (dítětem a dospělým jedincem).cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to acquaint the reader with the personality of educators and their professional roles. The first part deals with the personal qualities, roles, but also the requirements imposed on educators that appear in terms of professional competencies. As the educator is not always limited to the performance of a single role, depending on the target group, the environment and the specific situation, may represent several roles simultaneously. In the following part the pedagogical and vocational context of thinking is introduced, that serves as a key starting point for further exploration of educator's personality. The final section is devoted to defining the specific factors involved in the realization of educational process. The relationship of education-teaching-learning is elaborated with more details, but also provides the field of activity for clarification the relationship between educator (teacher and instructor) and participant (child and adult).en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990013730250106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV