Show simple item record

The reflection of minimalism in czech performance in the 1970's and 1980's. Body as an instrument of artistic gesture
dc.contributor.advisorKlimešová, Marie
dc.creatorDoležalová, Monika
dc.date.accessioned2017-04-27T17:24:43Z
dc.date.available2017-04-27T17:24:43Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37335
dc.description.abstractCílem bakalářské práce s názvem Reflexe minimalismu v českém akčním umění sedmdesátých a osmdesátých let 20. století s podtitulem Tělo jako nástroj komunikace je zachycení minimalistických tendencí v českém akčním umění. Práce je rozdělena do několika dílčích částí představujících autory, kteří se ve své tvorbě vyjádřili prostřednictvím maximálně redukované tělesné akce. První část předkládané práce se věnuje počátkům českého akčního umění. Předpoklad vzájemného ovlivnění českých performarů zahraničními představiteli akčního umění a opačný směr tohoto působení mě přivedl k nutnosti představit v mé práci alespoň ve stručnosti také scénu zahraniční. Tento mezinárodní exkurz je premisou pro komplexní pochopení problematiky a odlišností obou tvůrčích světů. V jednotlivých kapitolách zmiňuji detailně specifické problémy tématu a fenomény českého akčního umění, které se v daném období objevují v našem prostředí. Výsledek práce spočívá v obhájení společného jmenovatele, který se vyskytuje v tvorbě všech níže zmíněných autorů.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of my thesis titled The Reflex of Minimalism in Czech Action art of the nineteen seventies and nineteen eighties of the 20th century with the sub-heading Body as a machine o f communication is a capture of the minimalistic tendencies in Czech Action art. The thesis is separated into several sections presenting authors who in their work express themselves by strictly reduced body movements. The first section of this paper focuses on the beginning of Czech Action art. The assumption of a reciprocal influence of Czech performers by international representatives of Action art and vice-versa brought me to the conclusion that there should be, at least in a few words, mention of the international scene. This intercontinental excursion is a premise for a complex understanding of the difficulties and differences of both creative worlds. In the individual chapters I discuss in detail specific problems of the theme and phenomenon of Czech Action art, which in the given time period emerged in our environment. The result of this paper counts with the defence of the common dominator, which apears in the work of all the mentioned authos in this thesis.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleReflexe minimalismu v českém akčním umění sedmdesátých a osmdesátých let 20. století. Tělo jako nástroj uměleckého gestacs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-14
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId89627
dc.title.translatedThe reflection of minimalism in czech performance in the 1970's and 1980's. Body as an instrument of artistic gestureen_US
dc.contributor.refereeHlaváčková, Jana Hana
dc.identifier.aleph001372368
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Arten_US
thesis.degree.disciplineDějiny uměnícs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Arten_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem bakalářské práce s názvem Reflexe minimalismu v českém akčním umění sedmdesátých a osmdesátých let 20. století s podtitulem Tělo jako nástroj komunikace je zachycení minimalistických tendencí v českém akčním umění. Práce je rozdělena do několika dílčích částí představujících autory, kteří se ve své tvorbě vyjádřili prostřednictvím maximálně redukované tělesné akce. První část předkládané práce se věnuje počátkům českého akčního umění. Předpoklad vzájemného ovlivnění českých performarů zahraničními představiteli akčního umění a opačný směr tohoto působení mě přivedl k nutnosti představit v mé práci alespoň ve stručnosti také scénu zahraniční. Tento mezinárodní exkurz je premisou pro komplexní pochopení problematiky a odlišností obou tvůrčích světů. V jednotlivých kapitolách zmiňuji detailně specifické problémy tématu a fenomény českého akčního umění, které se v daném období objevují v našem prostředí. Výsledek práce spočívá v obhájení společného jmenovatele, který se vyskytuje v tvorbě všech níže zmíněných autorů.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of my thesis titled The Reflex of Minimalism in Czech Action art of the nineteen seventies and nineteen eighties of the 20th century with the sub-heading Body as a machine o f communication is a capture of the minimalistic tendencies in Czech Action art. The thesis is separated into several sections presenting authors who in their work express themselves by strictly reduced body movements. The first section of this paper focuses on the beginning of Czech Action art. The assumption of a reciprocal influence of Czech performers by international representatives of Action art and vice-versa brought me to the conclusion that there should be, at least in a few words, mention of the international scene. This intercontinental excursion is a premise for a complex understanding of the difficulties and differences of both creative worlds. In the individual chapters I discuss in detail specific problems of the theme and phenomenon of Czech Action art, which in the given time period emerged in our environment. The result of this paper counts with the defence of the common dominator, which apears in the work of all the mentioned authos in this thesis.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.identifier.lisID990013723680106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV