Show simple item record

Czech football monthly magazine Hattrick in years 1999-2009
dc.contributor.advisorKraus, Jiří
dc.creatorČermák, David
dc.date.accessioned2017-04-27T17:07:21Z
dc.date.available2017-04-27T17:07:21Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37255
dc.description.abstractAmbicí této bakalářské práce je podrobné zpracování historie fotbalového magazínu Hattrick, který v ČR vychází od října 1999. Ve snaze o podrobné vylíčení vývoje tohoto měsíčníku se nejprve pokusím zachytit společenskou situaci v době vzniku magazínu a popsat (byť nepříliš široké) konkurenční prostředí a tituly, které vydávání Hattricku předcházely, či se s ním posléze dělily o společné publikum. Hlavním cílem práce je představení magazínu Hattrick jako nejvýznamnějšího současného čistě fotbalového periodika v ČR a analýza jeho obsahových i jiných proměn v prvních deseti letech existence. Práce je zaměřena především na vývoj jednotlivých rubrik, které procházely postupnou obměnou v závislosti na personálních změnách v redakci i na finanční situaci. V kapitlole nazvané Proměny fotbalu na pozadí doby se pokusím o vystižení fotbalu jako společenského fenoménu a proměn jeho vnímání v českém prostředí během let 1999 - 2009. Tyto proměny následně doložím na několika materiálech uveřejněných v Hattricku. V závěrečné části práce zhodnotím vývoj magazínu a pokusím se vysvětlit, proč navzdory poklesu prodejnosti zůstává nejoblíbenějším fotbalovým magazínem v Česku.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor's thesis aims at mapping the history of the football magazine Hattrick, which has been published in the Czech Republic since October 1999. In an attempt to elaborate on the development of the magazine, I will first try to document the social background at the time of the magazine's launch, and to describe the competitive environment (albeit not very broad) and the titles that preceded the issuing of Hattrick or subsequently shared their readership. The main objective of this paper is the introduction of Hattrick as the most significant contemporary Czech periodical fully devoted to football and the analysis of content and other changes in the first ten years of its existence. The thesis focuses on the development of individual columns, which underwent gradual alterations, reflecting personal changes in the editorial team and the financial situation. In the chapter Football shifts on the background of time, I will attempt to analyze football as a social phenomenon and the way its perception changed in the Czech society in the period between 1999 and 2009. The shifts will be supported by several materials published in Hattrick. In the final part of my paper, I will assess the development of the magazine and the reasons behind the fact that despite its decreasing sales it has maintained its...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectMagazíncs_CZ
dc.subjectHattrickcs_CZ
dc.subjectfotbalcs_CZ
dc.subjectsportcs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectMagazineen_US
dc.subjectHattricken_US
dc.subjectfootballen_US
dc.subjectsporten_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.titleČeský fotbalový měsíčník Hattrick v letech 1999-2009cs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-15
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId92858
dc.title.translatedCzech football monthly magazine Hattrick in years 1999-2009en_US
dc.contributor.refereeZamazal, Ondřej
dc.identifier.aleph001374833
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csAmbicí této bakalářské práce je podrobné zpracování historie fotbalového magazínu Hattrick, který v ČR vychází od října 1999. Ve snaze o podrobné vylíčení vývoje tohoto měsíčníku se nejprve pokusím zachytit společenskou situaci v době vzniku magazínu a popsat (byť nepříliš široké) konkurenční prostředí a tituly, které vydávání Hattricku předcházely, či se s ním posléze dělily o společné publikum. Hlavním cílem práce je představení magazínu Hattrick jako nejvýznamnějšího současného čistě fotbalového periodika v ČR a analýza jeho obsahových i jiných proměn v prvních deseti letech existence. Práce je zaměřena především na vývoj jednotlivých rubrik, které procházely postupnou obměnou v závislosti na personálních změnách v redakci i na finanční situaci. V kapitlole nazvané Proměny fotbalu na pozadí doby se pokusím o vystižení fotbalu jako společenského fenoménu a proměn jeho vnímání v českém prostředí během let 1999 - 2009. Tyto proměny následně doložím na několika materiálech uveřejněných v Hattricku. V závěrečné části práce zhodnotím vývoj magazínu a pokusím se vysvětlit, proč navzdory poklesu prodejnosti zůstává nejoblíbenějším fotbalovým magazínem v Česku.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor's thesis aims at mapping the history of the football magazine Hattrick, which has been published in the Czech Republic since October 1999. In an attempt to elaborate on the development of the magazine, I will first try to document the social background at the time of the magazine's launch, and to describe the competitive environment (albeit not very broad) and the titles that preceded the issuing of Hattrick or subsequently shared their readership. The main objective of this paper is the introduction of Hattrick as the most significant contemporary Czech periodical fully devoted to football and the analysis of content and other changes in the first ten years of its existence. The thesis focuses on the development of individual columns, which underwent gradual alterations, reflecting personal changes in the editorial team and the financial situation. In the chapter Football shifts on the background of time, I will attempt to analyze football as a social phenomenon and the way its perception changed in the Czech society in the period between 1999 and 2009. The shifts will be supported by several materials published in Hattrick. In the final part of my paper, I will assess the development of the magazine and the reasons behind the fact that despite its decreasing sales it has maintained its...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV