Cause Related marketing v ČR
Cause Related Marketing in the Czech Republic
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/37210Identifiers
Study Information System: 92519
Collections
- Kvalifikační práce [15771]
Author
Advisor
Referee
Gerbery, Juraj
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
15. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Cause Related Marketing, společenská odpovědnost organizace, vnímání, výzkum, respondentKeywords (English)
Cause Related Marketing, Corporate Social Responsibility, perception, research, respondentBakalářská práce na téma Cause Related Marketing v ČR se zabývá problematikou spojenectví neziskové organizace a komerční firmy za účelem dobročinného projektu. Nejprve je toto téma představeno na teoretické úrovni, kdy je vysvětlen samotný pojem, dále je také zmíněn vývoj této marketingové aktivity, její přínosy pro společnost a celkový smysl. Také jsou v práci identifikovány jednotlivé formy, které jsou pro zavedení podobných projektů často využívány a zaznamenány jsou i výhody a možná rizika, která můžou projekty Cause Related Marketingu provázet. Dále jsou představeny dvě úspěšné případové studie, které proběhly v minulosti a poukazují na možný úspěch a efektivnost dobře připravené CRM kampaně. Poslední část práce je zaměřena na vlastní výzkum na téma Cause Related Marketing, který byl prováděn pomocí dotazníků a zkoumal názory a postoje mladé generace týkající se projektů Cause Related Marketingu v České republice.
This bachelor work deals with Cause Related Marketing in the Czech Republic. Cause Related Marketing presents alliance between a non profit organisation and a business company in order to create a charitable project. At the begining this topic is explained, its history and development is mentioned as well, goals and influences of this marketing actvity are given, different forms and mechanisms of CRM projects and also andvantages and risks of these projects are dealt with. In the next part, some successful case studies are specified and thus show us how efective and beneficial these activities could be. In the last part, the research which was realized by the questionaire is introduced and views, opinions and perceptions on Cause Related Marketing of young people in the Czech Republic are presented.