Show simple item record

Truth at photojournalism: Digital image manipulation as a means of persuasion
dc.contributor.advisorLábová, Alena
dc.creatorKrálová, Pavla
dc.date.accessioned2017-04-27T16:46:36Z
dc.date.available2017-04-27T16:46:36Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/37174
dc.description.abstractBakalářská práce Pravda v současné fotožurnalistice: Digitální manipulace obrazu jako prostředek přesvědčování se zabývá digitální manipulací fotografií v médiích po stránce formální i obsahové. Práce se dělí na tři části. První část se soustředí na uvedení termínu manipulace do kontextu s fotografickým médiem. Popisuje rozdíly mezi analogovou a digitální fotografií, hovoří o termínu postfotografie, popisuje pojem objektivity ve fotografii, zabývá se rolí fotografie v médiích, vymezuje chápání fotografie jako pravdivého média jako kulturní konstrukt. Zabývá se přesvědčováním, manipulací fotografií analogových i digitálních, etickými aspekty editace fotografií, vymezuje limity objektivity ve fotografii, zabývá se vztahem mezi manipulací obrazových materiálů a ovlivňováním paměti. V druhé části se potom práce zaměřuje na konkrétní případy editace fotografií, ke kterým v mediálním světě došlo od roku 2000. Soustředí se přitom na manipulaci obrazu jako aspekt přesvědčování. Třetí částí práce je hloubkový rozhovor s obrazovým redaktorem ČTK Janem Ždimerou, který se zabývá manipulaci fotografií, etikou, korektní prací obrazových editorů v médiích a kauzami, které práce uvádí v případových studiích.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis Truth in current photojournalism: Digital manipulation of images as a mean of persuasion analyzes the digital manipulation of news photography used in media in the emphasis on the persuasive function of the manipulated photographs. In the first part of the thesis, the main focus is mainly on theory. It describes the difference between analogue and digital photography, deals with the term of postphotography, depicts objectivity in photography, covers with the role of photography in media, defines conception of photographs as true medium as a cultural construct. It is also devoted to the decription of the terms of persuasion, manipulation of both analogue and digital photography, ethical aspects of editing of photographs, demarcates the limits of objectivity in photography and it deals with the relationship between the manipulation of the images and the manipulation of memory. The third part of the thesis is a detailed interview with Jan Ždimera, who works as a press photographer in ČTK. The interview concentrates on manipulaton of photography, ethics of photo manipulation and on correct work of press photographers and image editors in media.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectfotografiecs_CZ
dc.subjectfotožurnalistikacs_CZ
dc.subjectmanipulacecs_CZ
dc.subjectdigitální manipulacecs_CZ
dc.subjectpřesvědčovánícs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectphotographyen_US
dc.subjectphotojournalismen_US
dc.subjectmanipulationen_US
dc.subjectdigital manipulationen_US
dc.subjectpersuasionen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.titlePravda v současné fotožurnalistice: Digitální manipulace obrazu jako prostředek přesvědčovánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-16
dc.description.departmentDepartment of Journalismen_US
dc.description.departmentKatedra žurnalistikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId100954
dc.title.translatedTruth at photojournalism: Digital image manipulation as a means of persuasionen_US
dc.contributor.refereeChuchma, Josef
dc.identifier.aleph001368287
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJournalismen_US
thesis.degree.disciplineŽurnalistikacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra žurnalistikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Journalismen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csŽurnalistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enJournalismen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce Pravda v současné fotožurnalistice: Digitální manipulace obrazu jako prostředek přesvědčování se zabývá digitální manipulací fotografií v médiích po stránce formální i obsahové. Práce se dělí na tři části. První část se soustředí na uvedení termínu manipulace do kontextu s fotografickým médiem. Popisuje rozdíly mezi analogovou a digitální fotografií, hovoří o termínu postfotografie, popisuje pojem objektivity ve fotografii, zabývá se rolí fotografie v médiích, vymezuje chápání fotografie jako pravdivého média jako kulturní konstrukt. Zabývá se přesvědčováním, manipulací fotografií analogových i digitálních, etickými aspekty editace fotografií, vymezuje limity objektivity ve fotografii, zabývá se vztahem mezi manipulací obrazových materiálů a ovlivňováním paměti. V druhé části se potom práce zaměřuje na konkrétní případy editace fotografií, ke kterým v mediálním světě došlo od roku 2000. Soustředí se přitom na manipulaci obrazu jako aspekt přesvědčování. Třetí částí práce je hloubkový rozhovor s obrazovým redaktorem ČTK Janem Ždimerou, který se zabývá manipulaci fotografií, etikou, korektní prací obrazových editorů v médiích a kauzami, které práce uvádí v případových studiích.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis Truth in current photojournalism: Digital manipulation of images as a mean of persuasion analyzes the digital manipulation of news photography used in media in the emphasis on the persuasive function of the manipulated photographs. In the first part of the thesis, the main focus is mainly on theory. It describes the difference between analogue and digital photography, deals with the term of postphotography, depicts objectivity in photography, covers with the role of photography in media, defines conception of photographs as true medium as a cultural construct. It is also devoted to the decription of the terms of persuasion, manipulation of both analogue and digital photography, ethical aspects of editing of photographs, demarcates the limits of objectivity in photography and it deals with the relationship between the manipulation of the images and the manipulation of memory. The third part of the thesis is a detailed interview with Jan Ždimera, who works as a press photographer in ČTK. The interview concentrates on manipulaton of photography, ethics of photo manipulation and on correct work of press photographers and image editors in media.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra žurnalistikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV