Show simple item record

Media Image of Russians in Carlsbadˇs press
dc.contributor.advisorŠoltys, Otakar
dc.creatorČepelák, Václav
dc.date.accessioned2017-04-27T15:44:12Z
dc.date.available2017-04-27T15:44:12Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36981
dc.description.abstract1 Abstrakt Práce se zabývá způsoby zobrazování Rusů v karlovarských médiích zkoumanými metodou kvantitativní obsahové analýzy. Výzkumný vzorek byl sestaven na základě výběru článků za roky 2006-2010 z databáze Mediasearch společnosti Newton Media, a.s. podle popsaných výběrových kritérii. Tato analýza je zasazena do kontextu vybraných sociologických teorií (zejm. pro vysvětlení kontextu vztahu ruské komunity k majoritnímu obyvatelstvu města) a vybraných teorií zabývajících se fungováním médií, se zvláštním důrazem na konstrukci obrazu cizineckých komunit. Výzkum pak ukazuje, jakým způsobem je obraz Rusů v karlovarském tisku stereotypizován, nakolik jsou zde Rusové individualizováni a s jakými tématy jsou články týkající se Rusů spojovány. Dalším výstupem analýzy je typologie článků o Rusech, která charakterizuje základní způsoby informování o této komunitě. Poměrně nízký počet článků týkajících se Rusů ukazuje nesnadnost přístupu této komunity do médií. Ukazuje se, že nejsilnější dva typy článků se týkají výstavby a vlastnictví nemovitostí spojené s Rusy a dále obecně soužití s ruskou komunitou. V těchto typech článků jsou Rusové jako aktéři upozaďováni a hlavní důraz je kladen na projevy jejich přítomnosti ve městě. Nedostupnost a uzavřenost skupiny jsou tak posilovány i spíše kategorizujícím obrazem ruské...cs_CZ
dc.description.abstract1 Abstract The thesis intends to explore the ways of creating the image of Carlsbad Russians in the mass media. These ways are researched by the quantitative content analysis. The sample for this analysis was constructed by a selection of articles from the years 2006-2010 from the Mediasearch database (provided by Newton Media, Corp.) according to described selection criteria. This analysis is set in the context of various sociological theories (esp. to explain the context of the relationship between the Russian community and local population) and several theories that focus on the functioning of media with a special emphasis on the construction of foreign communities' image. The research shows how the media image of Russians in the Carlsbad press has been stereotypized, to what extent they have been individualized in the articles and with which contextual topics they have been connected most often. Another output of the analysis is a typology which characterizes the basic modes of providing information about the community. Relatively low overall number of articles about the Russians shows the difficulty of access of the community to the media. It is demonstrated that in the two strongest types of articles, building and property ownership is connected with Russians and with cohabitation of the two ethnic...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectcizincics_CZ
dc.subjectmediální obrazcs_CZ
dc.subjectRusovécs_CZ
dc.subjectKarlovy Varycs_CZ
dc.subjectkvantitativní obsahová analýzacs_CZ
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectforeignersen_US
dc.subjectmedia imageen_US
dc.subjectRussiansen_US
dc.subjectCarlsbaden_US
dc.subjectquantitative content analysisen_US
dc.titleMediální obraz Rusů v karlovarském tiskucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-13
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId92524
dc.title.translatedMedia Image of Russians in Carlsbadˇs pressen_US
dc.contributor.refereeKubíčková, Vladimíra
dc.identifier.aleph001368057
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.cs1 Abstrakt Práce se zabývá způsoby zobrazování Rusů v karlovarských médiích zkoumanými metodou kvantitativní obsahové analýzy. Výzkumný vzorek byl sestaven na základě výběru článků za roky 2006-2010 z databáze Mediasearch společnosti Newton Media, a.s. podle popsaných výběrových kritérii. Tato analýza je zasazena do kontextu vybraných sociologických teorií (zejm. pro vysvětlení kontextu vztahu ruské komunity k majoritnímu obyvatelstvu města) a vybraných teorií zabývajících se fungováním médií, se zvláštním důrazem na konstrukci obrazu cizineckých komunit. Výzkum pak ukazuje, jakým způsobem je obraz Rusů v karlovarském tisku stereotypizován, nakolik jsou zde Rusové individualizováni a s jakými tématy jsou články týkající se Rusů spojovány. Dalším výstupem analýzy je typologie článků o Rusech, která charakterizuje základní způsoby informování o této komunitě. Poměrně nízký počet článků týkajících se Rusů ukazuje nesnadnost přístupu této komunity do médií. Ukazuje se, že nejsilnější dva typy článků se týkají výstavby a vlastnictví nemovitostí spojené s Rusy a dále obecně soužití s ruskou komunitou. V těchto typech článků jsou Rusové jako aktéři upozaďováni a hlavní důraz je kladen na projevy jejich přítomnosti ve městě. Nedostupnost a uzavřenost skupiny jsou tak posilovány i spíše kategorizujícím obrazem ruské...cs_CZ
uk.abstract.en1 Abstract The thesis intends to explore the ways of creating the image of Carlsbad Russians in the mass media. These ways are researched by the quantitative content analysis. The sample for this analysis was constructed by a selection of articles from the years 2006-2010 from the Mediasearch database (provided by Newton Media, Corp.) according to described selection criteria. This analysis is set in the context of various sociological theories (esp. to explain the context of the relationship between the Russian community and local population) and several theories that focus on the functioning of media with a special emphasis on the construction of foreign communities' image. The research shows how the media image of Russians in the Carlsbad press has been stereotypized, to what extent they have been individualized in the articles and with which contextual topics they have been connected most often. Another output of the analysis is a typology which characterizes the basic modes of providing information about the community. Relatively low overall number of articles about the Russians shows the difficulty of access of the community to the media. It is demonstrated that in the two strongest types of articles, building and property ownership is connected with Russians and with cohabitation of the two ethnic...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV