Zobrazit minimální záznam

The integration of 2nd generation Vietnamese children in the Czech society
dc.contributor.advisorPodaná, Zuzana
dc.creatorTriebeneklová, Terezie
dc.date.accessioned2017-04-27T15:23:32Z
dc.date.available2017-04-27T15:23:32Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36900
dc.description.abstractBakalářská práce se soustředí na problematiku integrace druhé generace vietnamských dětí do české společnosti, a to konkrétně v prostředí základního školství. Pro pochopení vietnamské komunity v České republice je nejprve třeba se seznámit se zemí, ze které Vietnamci přicházejí. Po uvedení základních teoretických pojmů souvisejících s tématikou jsou v teoretické části rozvedena specifika vietnamské historie, kultury a vzdělávání. Jsou zde nastíněny odlišnosti vietnamského jazyka, tradic a svátků od českého prostředí. Dále je pak v bakalářské práci zmíněn vývoj česko-vietnamských vztahů a poznatky o vietnamské komunitě v České republice. Největší část je věnována samotnému vzdělávání a školství, kam je zařazen model vzdělávání ve Vietnamu, postoje k výchově a vzdělávání v obou zemích a typické problémy v integraci vietnamských dětí na českých základních školách. Vychází se ze situací, které by mohly činit v integraci vietnamské komunity do české společnosti nesnáze. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum prováděný formou rozhovorů s vietnamskými dětmi na českých základních školách. Cílem je zmapovat a analyzovat specifické problémy vietnamských dětí v integraci v rámci českého školství jako je například jazykový handicap, komunikace rodičů s učiteli a další. Cílem práce je podchytit...cs_CZ
dc.description.abstractThis thesis focuses on the issue of integration of the second generation of Vietnamese children in Czech society, particularly in primary education. In order to understand the Vietnamese community in the Czech Republic it is necessary to become acquainted with the country of origin in the first place. In the theoretical part, the fundamental theoretical concepts related to the topic of Vietnamese history, culture and education are presented. The thesis outlines the differences between the Czech society and the Vietnamese language, traditions and holidays. Furthermore, the history of Czech- Vietnamese relations and knowledge of the Vietnamese community in the Czech Republic are mentioned. The main part of the thesis is devoted to education and it also includes the model of education in Vietnam, attitudes towards education in both countries and the typical problems of the integration of Vietnamese children in Czech primary schools. These common problems often stem from a variety of situations which could render the Vietnamese integration into the Czech society difficult. A qualitative research through interviews with Vietnamese children in the Czech primary schools is conducted in the methodological part. The research aims to map and analyze the specific problems of Vietnamese children dealing with...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectIntegracecs_CZ
dc.subjectdruhá generace imigrantůcs_CZ
dc.subjectVietnamcs_CZ
dc.subjectvzdělávání a školstvícs_CZ
dc.subjectvietnamská menšinacs_CZ
dc.subjectIntegrationen_US
dc.subjectsecond generation imigrantsen_US
dc.subjectVietnamen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectVietnamese minorityen_US
dc.titleIntegrace druhé generace vietnamských dětí do české společnostics_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-22
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId91163
dc.title.translatedThe integration of 2nd generation Vietnamese children in the Czech societyen_US
dc.contributor.refereeSládek, Jan
dc.identifier.aleph001369691
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce se soustředí na problematiku integrace druhé generace vietnamských dětí do české společnosti, a to konkrétně v prostředí základního školství. Pro pochopení vietnamské komunity v České republice je nejprve třeba se seznámit se zemí, ze které Vietnamci přicházejí. Po uvedení základních teoretických pojmů souvisejících s tématikou jsou v teoretické části rozvedena specifika vietnamské historie, kultury a vzdělávání. Jsou zde nastíněny odlišnosti vietnamského jazyka, tradic a svátků od českého prostředí. Dále je pak v bakalářské práci zmíněn vývoj česko-vietnamských vztahů a poznatky o vietnamské komunitě v České republice. Největší část je věnována samotnému vzdělávání a školství, kam je zařazen model vzdělávání ve Vietnamu, postoje k výchově a vzdělávání v obou zemích a typické problémy v integraci vietnamských dětí na českých základních školách. Vychází se ze situací, které by mohly činit v integraci vietnamské komunity do české společnosti nesnáze. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum prováděný formou rozhovorů s vietnamskými dětmi na českých základních školách. Cílem je zmapovat a analyzovat specifické problémy vietnamských dětí v integraci v rámci českého školství jako je například jazykový handicap, komunikace rodičů s učiteli a další. Cílem práce je podchytit...cs_CZ
uk.abstract.enThis thesis focuses on the issue of integration of the second generation of Vietnamese children in Czech society, particularly in primary education. In order to understand the Vietnamese community in the Czech Republic it is necessary to become acquainted with the country of origin in the first place. In the theoretical part, the fundamental theoretical concepts related to the topic of Vietnamese history, culture and education are presented. The thesis outlines the differences between the Czech society and the Vietnamese language, traditions and holidays. Furthermore, the history of Czech- Vietnamese relations and knowledge of the Vietnamese community in the Czech Republic are mentioned. The main part of the thesis is devoted to education and it also includes the model of education in Vietnam, attitudes towards education in both countries and the typical problems of the integration of Vietnamese children in Czech primary schools. These common problems often stem from a variety of situations which could render the Vietnamese integration into the Czech society difficult. A qualitative research through interviews with Vietnamese children in the Czech primary schools is conducted in the methodological part. The research aims to map and analyze the specific problems of Vietnamese children dealing with...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990013696910106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV