Show simple item record

The practice of bachelor students of the librarianship
dc.contributor.advisorŘímanová, Radka
dc.creatorLodrová, Iveta
dc.date.accessioned2020-08-26T12:13:18Z
dc.date.available2020-08-26T12:13:18Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36834
dc.description.abstractBakalářská práce zpracovává obecná doporučení pro praxi v rámci studia knihovnicko-informačních oborů vysokých škol uvedená v dokumentu "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education". Dokument informuje o učebních plánech studia, včetně předmětu odborná praxe. Součástí práce je analýza odborných praxí studentů na třech vysokých knihovnických školách v České republice (v Praze, Brně a Opavě). Úvodní část je věnována iniciativám Boloňského procesu a jeho postupnému vývoji. Ve druhé části je stručně představen dokument "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education", který byl iniciován diskuzemi Boloňského procesu. Podrobně je zpracována část tohoto dokumentu: "Praxe a teorie: pracovní zařazení jako součást učebního plánu". Třetí část je věnována průběhu praxí na třech vysokých školách s knihovnicko-informačním oborem v ČR, a to na základě informací od organizátorů praxí. Výsledky jsou porovnány. Závěrečná čtvrtá část je věnována analýze názorů studentů na odbornou praxi prostřednictvím online dotazníků. Konečné srovnání těchto informací a také míra využívání doporučení uvedených v 11. kapitole je v závěru bakalářské práce. Klíčová slova: knihovnictví a informační věda * odborná praxe * doporučení * vysoká školacs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor's thesis provides information about general high school library and information practice recommendation, that is based on document "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education". The thesis brings information on the text of The Institute Curricula and gives the analysis of students internships that run over at three high schools in the Czech Republic (universities in Praha, Brno and Opava). The introduction describes a genesis of the Bologna Process initiatives and their development. In the next part, there is a brief introduction to the European Curriculum Reflections. The text itself is a conclusion of the EU project inspired by discussions around the Bologna Process. Subsequently, the chapter 11 titled "Practice and Theory: Placement as a part of the Curriculum" is introduced. The third chapter of the thesis focuses on students' internships that run over at the abovementioned high schools. The relevant information obtained from the Library and Information Science university teachers are presented, followed by results compilation and comparison. The final part presents the analysis of students' attitudes towards internship, that were gathered from questionnaires made through the web service easyresearch.biz. Final comparison and utilization rate of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectKnihovnictví a informační vědacs_CZ
dc.subjectOdborná praxecs_CZ
dc.subjectDoporučenícs_CZ
dc.subjectVysoká školacs_CZ
dc.subjectLibrary and Information Scienceen_US
dc.subjectInternshipen_US
dc.subjectRecommendationsen_US
dc.subjectHigh schoolen_US
dc.titlePraxe studentů bakalářského studia vysokých knihovnických školcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-22
dc.description.departmentInstitute of Information Studies and Librarianshipen_US
dc.description.departmentÚstav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId96915
dc.title.translatedThe practice of bachelor students of the librarianshipen_US
dc.contributor.refereeLandová, Hana
dc.identifier.aleph001369683
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.disciplineInformační studia a knihovnictvícs_CZ
thesis.degree.programInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.degree.programInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Information Studies and Librarianshipen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-discipline.enInformation Studies and Librarianshipen_US
uk.degree-program.csInformační studia a knihovnictvícs_CZ
uk.degree-program.enInformation Studies and Librarianshipen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce zpracovává obecná doporučení pro praxi v rámci studia knihovnicko-informačních oborů vysokých škol uvedená v dokumentu "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education". Dokument informuje o učebních plánech studia, včetně předmětu odborná praxe. Součástí práce je analýza odborných praxí studentů na třech vysokých knihovnických školách v České republice (v Praze, Brně a Opavě). Úvodní část je věnována iniciativám Boloňského procesu a jeho postupnému vývoji. Ve druhé části je stručně představen dokument "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education", který byl iniciován diskuzemi Boloňského procesu. Podrobně je zpracována část tohoto dokumentu: "Praxe a teorie: pracovní zařazení jako součást učebního plánu". Třetí část je věnována průběhu praxí na třech vysokých školách s knihovnicko-informačním oborem v ČR, a to na základě informací od organizátorů praxí. Výsledky jsou porovnány. Závěrečná čtvrtá část je věnována analýze názorů studentů na odbornou praxi prostřednictvím online dotazníků. Konečné srovnání těchto informací a také míra využívání doporučení uvedených v 11. kapitole je v závěru bakalářské práce. Klíčová slova: knihovnictví a informační věda * odborná praxe * doporučení * vysoká školacs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor's thesis provides information about general high school library and information practice recommendation, that is based on document "European Curriculum Reflections on Library and Information Science Education". The thesis brings information on the text of The Institute Curricula and gives the analysis of students internships that run over at three high schools in the Czech Republic (universities in Praha, Brno and Opava). The introduction describes a genesis of the Bologna Process initiatives and their development. In the next part, there is a brief introduction to the European Curriculum Reflections. The text itself is a conclusion of the EU project inspired by discussions around the Bologna Process. Subsequently, the chapter 11 titled "Practice and Theory: Placement as a part of the Curriculum" is introduced. The third chapter of the thesis focuses on students' internships that run over at the abovementioned high schools. The relevant information obtained from the Library and Information Science university teachers are presented, followed by results compilation and comparison. The final part presents the analysis of students' attitudes towards internship, that were gathered from questionnaires made through the web service easyresearch.biz. Final comparison and utilization rate of...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav informačních studií a knihovnictvícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013696830106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV