Show simple item record

Academic plagiarism in the dramaturgical perspective
dc.contributor.advisorHájek, Martin
dc.creatorTůmová, Markéta
dc.date.accessioned2020-08-24T17:02:09Z
dc.date.available2020-08-24T17:02:09Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36826
dc.description.abstractBakalářská práce "Akademické plagiátorství v dramaturgické perspektivě" se zabývá prezentací problému akademického plagiátorství v médiích na případu profesora Ivo Budila. První část práce se věnuje teoretickému zázemí. Stručně shrnuje historii vnímání autora a autorství a ukazuje normativní pohled na problematiku z pohledu zákona, morálky a profesní etiky. V práci je klíčový dramaturgický přístup Ervinga Goffmana, na jehož základě společně s teorií nálepkování a stigmatizace přistupuje autorka k plagiátorství jako k sociální konstrukci, která je výsledkem dramaturgické úspěšnosti prosazení definice situace jako plagiátorství. V analytické části rozebírá na základě kvalitativní obsahové analýzy padesáti textů kauzu prof. Ivo Budila. Představuje hlavní aktéry, kteří se v kauze angažovali, a ukazuje, pomocí jakých prostředků se snažili dosáhnout toho, aby Budil byl nebo naopak nebyl označen za plagiátora. Dospívá k závěru, že určení plagiátora je výsledkem dramaturgického výkonu aktérů a tím úspěšného nalepení stigmatizující nálepky plagiátora.cs_CZ
dc.description.abstractBachelor thesis "Academic plagiarism in dramaturgical perspective" deals with the representation of the problem of academic plagiarism in media on the case of Professor Ivo Budil. The first part of the thesis deals with theoretical concepts. There is mentioned the history of the view of author and authorship and normative view of the problem as a legislative, moral and ethic problem. The main idea is composed of the dramaturgical concept of Erving Goffman together with the labelling and stigmatic theory. The author view plagiarism as a social construction which is the result of successful enforcement of situational definition as plagiarism. Analytic part deals with the qualitative content analysis of fifty texts about the case of Prof. Ivo Budil. Presents the main participants who engaged in the case and reflect which instruments they used to enforce to label or not label Budil as plagiarist. It leads to the result that designation of the plagiarist is the result of dramaturgical performance of participants and labelling stigmatic label to plagiarist.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectplagiátorstvícs_CZ
dc.subjectdramaturgický efektcs_CZ
dc.subjectteorie nálepkovánícs_CZ
dc.subjectautorský zákoncs_CZ
dc.subjectprofesní etikacs_CZ
dc.subjectmorálkacs_CZ
dc.subjectobsahová analýzacs_CZ
dc.subjectplagiarismen_US
dc.subjectdramaturgic effecten_US
dc.subjectlabelling theoryen_US
dc.subjectcopyrighten_US
dc.subjectprofessional ethicsen_US
dc.subjectmoralityen_US
dc.subjectcontent analysisen_US
dc.titleAkademické plagiátorství v dramaturgické perspektivěcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-13
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId98137
dc.title.translatedAcademic plagiarism in the dramaturgical perspectiveen_US
dc.contributor.refereeŠamánek, Jan
dc.identifier.aleph001384031
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology and Social Anthropologyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální antropologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální antropologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology and Social Anthropologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce "Akademické plagiátorství v dramaturgické perspektivě" se zabývá prezentací problému akademického plagiátorství v médiích na případu profesora Ivo Budila. První část práce se věnuje teoretickému zázemí. Stručně shrnuje historii vnímání autora a autorství a ukazuje normativní pohled na problematiku z pohledu zákona, morálky a profesní etiky. V práci je klíčový dramaturgický přístup Ervinga Goffmana, na jehož základě společně s teorií nálepkování a stigmatizace přistupuje autorka k plagiátorství jako k sociální konstrukci, která je výsledkem dramaturgické úspěšnosti prosazení definice situace jako plagiátorství. V analytické části rozebírá na základě kvalitativní obsahové analýzy padesáti textů kauzu prof. Ivo Budila. Představuje hlavní aktéry, kteří se v kauze angažovali, a ukazuje, pomocí jakých prostředků se snažili dosáhnout toho, aby Budil byl nebo naopak nebyl označen za plagiátora. Dospívá k závěru, že určení plagiátora je výsledkem dramaturgického výkonu aktérů a tím úspěšného nalepení stigmatizující nálepky plagiátora.cs_CZ
uk.abstract.enBachelor thesis "Academic plagiarism in dramaturgical perspective" deals with the representation of the problem of academic plagiarism in media on the case of Professor Ivo Budil. The first part of the thesis deals with theoretical concepts. There is mentioned the history of the view of author and authorship and normative view of the problem as a legislative, moral and ethic problem. The main idea is composed of the dramaturgical concept of Erving Goffman together with the labelling and stigmatic theory. The author view plagiarism as a social construction which is the result of successful enforcement of situational definition as plagiarism. Analytic part deals with the qualitative content analysis of fifty texts about the case of Prof. Ivo Budil. Presents the main participants who engaged in the case and reflect which instruments they used to enforce to label or not label Budil as plagiarist. It leads to the result that designation of the plagiarist is the result of dramaturgical performance of participants and labelling stigmatic label to plagiarist.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra sociologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013840310106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2025 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV