Zobrazit minimální záznam

Organic farming and modern plant biology
dc.contributor.advisorOpatrný, Zdeněk
dc.creatorFantová, Adéla
dc.date.accessioned2021-03-25T17:50:56Z
dc.date.available2021-03-25T17:50:56Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36646
dc.description.abstractSmyslem této práce je seznámit středoškolské učitele a jejich studenty s koncepcí ekologického zemědělství z hlediska poznatků současné vědy, na poli biologie rostlin. První část je věnovaná ekologickému zemědělství, příčinám jeho vzniku a ideologickému podtextu, dále shrnuje a rozebírá jeho výhody a nevýhody. Druhá část je pak zaměřena na biotechnologické zemědělství, využívající šlechtitelských metod genového inženýrství. Možností koexistence, konfrontací a srovnáním těchto dvou přístupů používaných v současném a budoucím zemědělství se zabývá část třetí. Poslední část je věnovaná zařazením této problematiky do současné výuky na středních školách a jeho významu, zahrnuje analýzu učebnic a kurikulárních dokumentů.cs_CZ
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to introduce the concept of organic farming from the point of view of contemporary science in the field of plant biology to secondary school students and their teachers. The first part deals with organic farming, its origins and ideological subtext, further on its advantages and disadvantages are summarized. The second part focuses on biotechnological agriculture which uses breeding methods of genetic engineering. The third part presents possibilities of coexistence and confrontation and comparison of these two approaches used in present and future agriculture. The last part deals with inclusion of this topic into present secondary school education and its significance. It includes analysis of textbooks and curricular documents.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleEkologické zemědělství v kontextu s poznatky moderní biologie rostlin - aktualizace středoškolského učiva biologiecs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-08
dc.description.departmentKatedra experimentální biologie rostlincs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Experimental Plant Biologyen_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId80041
dc.title.translatedOrganic farming and modern plant biologyen_US
dc.contributor.refereeLhotáková, Zuzana
dc.identifier.aleph001370675
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineChemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Educationen_US
thesis.degree.disciplineChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programChemiecs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra experimentální biologie rostlincs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Experimental Plant Biologyen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csChemie se zaměřením na vzdělávání - Biologie se zaměřením na vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enChemistry Oriented at Education - Biology Oriented at Educationen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csSmyslem této práce je seznámit středoškolské učitele a jejich studenty s koncepcí ekologického zemědělství z hlediska poznatků současné vědy, na poli biologie rostlin. První část je věnovaná ekologickému zemědělství, příčinám jeho vzniku a ideologickému podtextu, dále shrnuje a rozebírá jeho výhody a nevýhody. Druhá část je pak zaměřena na biotechnologické zemědělství, využívající šlechtitelských metod genového inženýrství. Možností koexistence, konfrontací a srovnáním těchto dvou přístupů používaných v současném a budoucím zemědělství se zabývá část třetí. Poslední část je věnovaná zařazením této problematiky do současné výuky na středních školách a jeho významu, zahrnuje analýzu učebnic a kurikulárních dokumentů.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this thesis is to introduce the concept of organic farming from the point of view of contemporary science in the field of plant biology to secondary school students and their teachers. The first part deals with organic farming, its origins and ideological subtext, further on its advantages and disadvantages are summarized. The second part focuses on biotechnological agriculture which uses breeding methods of genetic engineering. The third part presents possibilities of coexistence and confrontation and comparison of these two approaches used in present and future agriculture. The last part deals with inclusion of this topic into present secondary school education and its significance. It includes analysis of textbooks and curricular documents.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra experimentální biologie rostlincs_CZ
thesis.grade.code2
dc.contributor.consultantČížková, Věra
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990013706750106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV