Zobrazit minimální záznam

Culture of an international company
dc.contributor.advisorTureckiová, Michaela
dc.creatorLišková, Martina
dc.date.accessioned2017-04-27T13:27:52Z
dc.date.available2017-04-27T13:27:52Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36466
dc.description.abstractVětšina pracovního života jedince se odehrává v organizaci. Každá organizace vytváří svoji vlastní firemní či podnikovou kulturu, která je ovlivňována vnějším prostředím a jeho kulturou. Tato práce je zaměřena na teoretická východiska této problematiky a jejich porovnání s několika příklady z praxe. Charakterizuje firemní kulturu, která se výrazně projevuje ve sdílených hodnotách, normách, symbolech a artefaktech. Klade důraz na nadnárodní organizace, kde dochází k setkávání příslušníků odlišných národních kultur, a zvažuje vliv dobré přípravy a vědomí odlišností pro uvědomění si etnocentrismu a pro překonání kulturního šoku, způsobeného rozdíly v přístupu k času, prostoru a ke komunikaci. Práce se zaměřuje na francouzské podniky, které začaly působit v České republice převážně po roce 1989 a které reprezentují etnocentrický model organizace, s managementem složeným z francouzských manažerů. Tito manažeři, zástupci francouzské národní kultury, jsou tak konfrontováni s domácí českou kulturou. Práce představuje výsledky vybraných výzkumů s jejich zkušenostmi s českými pracovníky. I přes poměrně blízkou geografickou polohu (posuzováno v měřítku celého světa) z nich lze vysledovat různost přístupů k mnoha oblastem života organizace, což může být zdrojem potenciálních nedorozumění či konfliktů, a to...cs_CZ
dc.description.abstractWorking life of most individuals is carried on in organizations. Every organization creates its own corporate culture, that is influenced by external environment and its culture. This thesis is focused on theoretical hypothesis of this subject and their comparison with several real life experiences. It describes corporate culture and its impact on shared values, norms, symbols and artefacts. It concentrates on international companies, where members of different national cultures have to cooperate, and it considers the importance of good preparation and awareness of possible differences as factores, that enable realization of own ethnocentrism, which can subsequently reduce culture shock, caused by different approach to time, space, and especially to communication. The paper focuses on french ethnocentric companies, coming to the Czech republic after 1989 and keeping deliberately french management. Those managers, representatives of the french national culture, are confronted with the local czech culture. The thesis presents results of selected researches with their experience with czech employees. Despite a relatively close geographic location (in global scale), cultural diversity can be detected in many fields of company life, which can be the source of possible misunderstandings or even...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectfiremní kulturacs_CZ
dc.subjectnárodní kulturacs_CZ
dc.subjectdimenze národní kulturycs_CZ
dc.subjectetnocentrická organizacecs_CZ
dc.subjectinterkulturní komunikacecs_CZ
dc.subjectkulturní šokcs_CZ
dc.subjectetický kodexcs_CZ
dc.subjectcorporate cultureen_US
dc.subjectnational cultureen_US
dc.subjectdimensions of national culturesen_US
dc.subjectethnocentric organizationen_US
dc.subjectcross-cultural communicationen_US
dc.subjectculture shocken_US
dc.subjectcode of ethicsen_US
dc.titleKultura mezinárodní firmycs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-23
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId106684
dc.title.translatedCulture of an international companyen_US
dc.contributor.refereeŠerák, Michal
dc.identifier.aleph001370140
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csVětšina pracovního života jedince se odehrává v organizaci. Každá organizace vytváří svoji vlastní firemní či podnikovou kulturu, která je ovlivňována vnějším prostředím a jeho kulturou. Tato práce je zaměřena na teoretická východiska této problematiky a jejich porovnání s několika příklady z praxe. Charakterizuje firemní kulturu, která se výrazně projevuje ve sdílených hodnotách, normách, symbolech a artefaktech. Klade důraz na nadnárodní organizace, kde dochází k setkávání příslušníků odlišných národních kultur, a zvažuje vliv dobré přípravy a vědomí odlišností pro uvědomění si etnocentrismu a pro překonání kulturního šoku, způsobeného rozdíly v přístupu k času, prostoru a ke komunikaci. Práce se zaměřuje na francouzské podniky, které začaly působit v České republice převážně po roce 1989 a které reprezentují etnocentrický model organizace, s managementem složeným z francouzských manažerů. Tito manažeři, zástupci francouzské národní kultury, jsou tak konfrontováni s domácí českou kulturou. Práce představuje výsledky vybraných výzkumů s jejich zkušenostmi s českými pracovníky. I přes poměrně blízkou geografickou polohu (posuzováno v měřítku celého světa) z nich lze vysledovat různost přístupů k mnoha oblastem života organizace, což může být zdrojem potenciálních nedorozumění či konfliktů, a to...cs_CZ
uk.abstract.enWorking life of most individuals is carried on in organizations. Every organization creates its own corporate culture, that is influenced by external environment and its culture. This thesis is focused on theoretical hypothesis of this subject and their comparison with several real life experiences. It describes corporate culture and its impact on shared values, norms, symbols and artefacts. It concentrates on international companies, where members of different national cultures have to cooperate, and it considers the importance of good preparation and awareness of possible differences as factores, that enable realization of own ethnocentrism, which can subsequently reduce culture shock, caused by different approach to time, space, and especially to communication. The paper focuses on french ethnocentric companies, coming to the Czech republic after 1989 and keeping deliberately french management. Those managers, representatives of the french national culture, are confronted with the local czech culture. The thesis presents results of selected researches with their experience with czech employees. Despite a relatively close geographic location (in global scale), cultural diversity can be detected in many fields of company life, which can be the source of possible misunderstandings or even...en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.identifier.lisID990013701400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV