Show simple item record

Importance of nannies in a family of a child with special needs
dc.contributor.advisorKvětoňová, Lea
dc.creatorSuchá, Zuzana
dc.date.accessioned2017-04-27T12:24:44Z
dc.date.available2017-04-27T12:24:44Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36215
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá problematikou hlídání dětí se speciálními potřebami. Teoretická část se v první řadě věnuje charakteristice vývoje zdravého dítěte. Následně poskytuje porovnání optimálního vývoje s odlišnostmi vývoje handicapovaných dětí. Upozorňuje na náročnost péče o zdravotně znevýhodněné děti, důležitost prevence přetížení rodičů a možnosti podpory rodin. Další kapitola se zaměřuje na posouzení výchovy zdravých dětí a dětí se speciálními potřebami. Popisuje dostupnost služby hlídání těchto dětí, nabídky současných agentur a profil kvalitní pečovatelky. Poslední kapitola představuje empirickou část diplomové práce. V rámci kvantitativního výzkumného šetření byli, s využitím techniky dotazníku, osloveni rodiče dětí se speciálními potřebami. Tato část prezentuje průběh celého výzkumu a způsob dosažení cílů. Uvádí názory rodičů dětí se speciálními potřebami k problematice a míru zájmu o hlídání. Klíčové pojmy: dítě, hlídání, chůva, podpora, prevence, rodiče, služby, speciální potřeby, výchova, vývoj, zdravotní znevýhodněnícs_CZ
dc.description.abstractThis thesis deals with the problems of babysitting children with special needs. The theoretical part is primarily devoted to the characteristics of healthy child development. Consequently, it provides a comparison of optimal child development with the development of handicapped children. It highlights the difficulty of care for disadvantaged children, the importance of preventing parents becoming overloaded and the various possibilities for support of the families. The next chapter focuses on the educational assessment of healthy children and children with special needs. It describes the availability of babysitting services for those children, the offers of current agencies and the profile of good quality carers. The last chapter presents the empirical part of this thesis. The quantitative research was, with the use of questionnaires, addressed to the parents of children with special needs. This section presents the course of the research and the method by which the goals were attained. It presents the views of parents of children with special needs with regards to: their level of interest in, and the problems with, babysitting services. Key words: baby, babysitting, nanny, promotion, prevention, parents, services, special needs, education, development, health disadvantageen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectdítěcs_CZ
dc.subjecthlídánícs_CZ
dc.subjectchůvacs_CZ
dc.subjectpodporacs_CZ
dc.subjectprevencecs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectslužbycs_CZ
dc.subjectspeciální potřebycs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectvývojcs_CZ
dc.subjectzdravotní znevýhodněnícs_CZ
dc.subjectbabyen_US
dc.subjectbabysittingen_US
dc.subjectnannyen_US
dc.subjectpromotionen_US
dc.subjectpreventionen_US
dc.subjectparentsen_US
dc.subjectservicesen_US
dc.subjectspecial needsen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectdevelopmenten_US
dc.subjecthealth disadvantageen_US
dc.titleVýznam chůvy v rodině dítěte se speciálními potřebamics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-05-31
dc.description.departmentKatedra speciální pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId107928
dc.title.translatedImportance of nannies in a family of a child with special needsen_US
dc.contributor.refereeProuzová-Květoňová, Regina
dc.identifier.aleph001364695
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSpecial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSpeciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programSpecial Educationen_US
thesis.degree.programSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSpecial Educationen_US
uk.degree-program.csSpeciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enSpecial Educationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá problematikou hlídání dětí se speciálními potřebami. Teoretická část se v první řadě věnuje charakteristice vývoje zdravého dítěte. Následně poskytuje porovnání optimálního vývoje s odlišnostmi vývoje handicapovaných dětí. Upozorňuje na náročnost péče o zdravotně znevýhodněné děti, důležitost prevence přetížení rodičů a možnosti podpory rodin. Další kapitola se zaměřuje na posouzení výchovy zdravých dětí a dětí se speciálními potřebami. Popisuje dostupnost služby hlídání těchto dětí, nabídky současných agentur a profil kvalitní pečovatelky. Poslední kapitola představuje empirickou část diplomové práce. V rámci kvantitativního výzkumného šetření byli, s využitím techniky dotazníku, osloveni rodiče dětí se speciálními potřebami. Tato část prezentuje průběh celého výzkumu a způsob dosažení cílů. Uvádí názory rodičů dětí se speciálními potřebami k problematice a míru zájmu o hlídání. Klíčové pojmy: dítě, hlídání, chůva, podpora, prevence, rodiče, služby, speciální potřeby, výchova, vývoj, zdravotní znevýhodněnícs_CZ
uk.abstract.enThis thesis deals with the problems of babysitting children with special needs. The theoretical part is primarily devoted to the characteristics of healthy child development. Consequently, it provides a comparison of optimal child development with the development of handicapped children. It highlights the difficulty of care for disadvantaged children, the importance of preventing parents becoming overloaded and the various possibilities for support of the families. The next chapter focuses on the educational assessment of healthy children and children with special needs. It describes the availability of babysitting services for those children, the offers of current agencies and the profile of good quality carers. The last chapter presents the empirical part of this thesis. The quantitative research was, with the use of questionnaires, addressed to the parents of children with special needs. This section presents the course of the research and the method by which the goals were attained. It presents the views of parents of children with special needs with regards to: their level of interest in, and the problems with, babysitting services. Key words: baby, babysitting, nanny, promotion, prevention, parents, services, special needs, education, development, health disadvantageen_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV