Show simple item record

Manipulation in the pedagogical interaction - Teacher as a victim of manipulation
dc.creatorHarder, Petra
dc.date.accessioned2018-10-29T20:55:08Z
dc.date.available2018-10-29T20:55:08Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36091
dc.description.abstractPřevážná část laické veřejnosti má o profesi učitele velmi zkreslené představy a navíc vykazuje tendenci dávat učitelům vinu i za problémy, které přesahují rámec jejich kompetencí. I přes skutečnost, že pedagogickou interakci ovlivňuje celá řada různých faktorů a že se nikdy nejedná o jednosměrný proces, si veřejnost stále častěji odmítá připustit jakoukoliv spoluzodpovědnost při výchově a vzdělávání další generace. Namísto podání pomocné ruky bývá činnost snad každého učitele ve značné míře znesnadňována, ne-li přímo mařena zásahy mnoha vnějších i vnitřních činitelů, což se velmi negativním způsobem odráží v celém systému našeho školství. Pokud si společnost nezačne uvědomovat důležitost a náročnost učitelské profese a nezajistí všem pedagogům lepší podmínky pro jejich práci, nebudou obětí nepříliš uspokojivého stavu našeho školství pouze samotní pedagogové, nýbrž všechny zúčastněné strany, které do pedagogických interakcí vstupují.cs_CZ
dc.description.abstractThe overwhelming majority of the public has very distorted beliefs about the teaching profession and in addition to that, the public shows the tendency to blame the teachers even for those problems which fall outside the scope of their authority. In spite of the fact that the pedagogical interaction is influenced by many factors and that it never concerns a one-way process, society refuses to admit any joint responsibility in the upbringing and educating of the next generation. Instead of offering a helping hand, the work of almost every teacher is to a large extent made more difficult if not directly wasted by the interference of many external and internal factors, which is reflected in negative way in the entire system of our education. Unless society becomes conscious of how important and challenging the teaching profession is and does not secure better working conditions for all teachers, not only the teachers themselves will be the victims of very dissatisfactory conditions in our educational system, but all participating parties who join the pedagogical interactions.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleManipulace v pedagogické interakci - Učitel jako oběť manipulacecs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-11-12
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId114759
dc.title.translatedManipulation in the pedagogical interaction - Teacher as a victim of manipulationen_US
dc.contributor.refereeValenta, Josef
dc.contributor.refereeKoťa, Jaroslav
dc.identifier.aleph001536714
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csPřevážná část laické veřejnosti má o profesi učitele velmi zkreslené představy a navíc vykazuje tendenci dávat učitelům vinu i za problémy, které přesahují rámec jejich kompetencí. I přes skutečnost, že pedagogickou interakci ovlivňuje celá řada různých faktorů a že se nikdy nejedná o jednosměrný proces, si veřejnost stále častěji odmítá připustit jakoukoliv spoluzodpovědnost při výchově a vzdělávání další generace. Namísto podání pomocné ruky bývá činnost snad každého učitele ve značné míře znesnadňována, ne-li přímo mařena zásahy mnoha vnějších i vnitřních činitelů, což se velmi negativním způsobem odráží v celém systému našeho školství. Pokud si společnost nezačne uvědomovat důležitost a náročnost učitelské profese a nezajistí všem pedagogům lepší podmínky pro jejich práci, nebudou obětí nepříliš uspokojivého stavu našeho školství pouze samotní pedagogové, nýbrž všechny zúčastněné strany, které do pedagogických interakcí vstupují.cs_CZ
uk.abstract.enThe overwhelming majority of the public has very distorted beliefs about the teaching profession and in addition to that, the public shows the tendency to blame the teachers even for those problems which fall outside the scope of their authority. In spite of the fact that the pedagogical interaction is influenced by many factors and that it never concerns a one-way process, society refuses to admit any joint responsibility in the upbringing and educating of the next generation. Instead of offering a helping hand, the work of almost every teacher is to a large extent made more difficult if not directly wasted by the interference of many external and internal factors, which is reflected in negative way in the entire system of our education. Unless society becomes conscious of how important and challenging the teaching profession is and does not secure better working conditions for all teachers, not only the teachers themselves will be the victims of very dissatisfactory conditions in our educational system, but all participating parties who join the pedagogical interactions.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.codeN
dc.identifier.lisID990015367140106986


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV