Zobrazit minimální záznam

The social impact of current trends in education
dc.contributor.advisorŠiklová, Jiřina
dc.creatorMüllerová, Alice
dc.date.accessioned2020-08-26T16:40:28Z
dc.date.available2020-08-26T16:40:28Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36067
dc.description.abstractIn my thesis I deal with the concept of lifelong learning, as implemented in the European Union, and its significance for some of the socially and economically disadvantaged groups. My thesis is a study built on the fundamental documents of the European Union and on my professional experience. I describe the social changes of the late 20th and early 21st century. It represents a significant change of the concept of education and counseling, including new terminology. I present comparison of the situation before and after the Czech Republic joined the European Union. It contains description of the implementation of European strategies in the Czech Republic, presents an overview of implemented programs, activities and organizations working in the field of lifelong learning and lifelong guidance. This study shows that since joining the European Union many of the strategies implemented are succesfully implemeted at the national level. Creating a system of lifelong learning was asserted as a priority of social policy. However, it is still a process that requires a lot of effort at the level of individuals, communities and governments. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractVe své práci se zabývám konceptem celoživotního vzdělávání tak, jak je realizován v zemích Evropské unie, a jeho významem pro některé sociálně a ekonomicky znevýhodněné skupiny. Práce je studií, která vychází ze základních dokumentů Evropské unie a z mých profesních zkušeností. Popisuji společenské změny konce 20. a začátku 21. století. Představuji významné změny konceptu vzdělávání a poradenství, včetně nového pojmosloví. Předkládám srovnání situace před a po vstupu České republiky do Evropské unie. Věnuji se rovněž popisu implenmentace evropských strategií v České republice, uvádím přehled realizovaných programů, aktivit a organizací působících v oblasti celoživotního vzdělávání a celoživotního poradenství. Z této studie vyplývá, že od vstupu do Evropské unie se podařilo na národní úrovni mnohé z těchto strategií realizovat. Vytvoření systému celoživotního učení se podařilo prosadit mezi priority sociální politiky, nicméně jde stále o proces, který vyžaduje mnoho úsilí na úrovni jednotlivců, komunit i vlády. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSociální dopad současných vzdělávacích eurotrendůcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-11-26
dc.description.departmentDepartment of Social Worken_US
dc.description.departmentKatedra sociální prácecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId99746
dc.title.translatedThe social impact of current trends in educationen_US
dc.contributor.refereeHartl, Pavel
dc.identifier.aleph001847422
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Worken_US
thesis.degree.disciplineSociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSociální politika a sociální prácecs_CZ
thesis.degree.programSocial Politicy and Social Worken_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociální prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Social Worken_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální prácecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Worken_US
uk.degree-program.csSociální politika a sociální prácecs_CZ
uk.degree-program.enSocial Politicy and Social Worken_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csVe své práci se zabývám konceptem celoživotního vzdělávání tak, jak je realizován v zemích Evropské unie, a jeho významem pro některé sociálně a ekonomicky znevýhodněné skupiny. Práce je studií, která vychází ze základních dokumentů Evropské unie a z mých profesních zkušeností. Popisuji společenské změny konce 20. a začátku 21. století. Představuji významné změny konceptu vzdělávání a poradenství, včetně nového pojmosloví. Předkládám srovnání situace před a po vstupu České republiky do Evropské unie. Věnuji se rovněž popisu implenmentace evropských strategií v České republice, uvádím přehled realizovaných programů, aktivit a organizací působících v oblasti celoživotního vzdělávání a celoživotního poradenství. Z této studie vyplývá, že od vstupu do Evropské unie se podařilo na národní úrovni mnohé z těchto strategií realizovat. Vytvoření systému celoživotního učení se podařilo prosadit mezi priority sociální politiky, nicméně jde stále o proces, který vyžaduje mnoho úsilí na úrovni jednotlivců, komunit i vlády. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enIn my thesis I deal with the concept of lifelong learning, as implemented in the European Union, and its significance for some of the socially and economically disadvantaged groups. My thesis is a study built on the fundamental documents of the European Union and on my professional experience. I describe the social changes of the late 20th and early 21st century. It represents a significant change of the concept of education and counseling, including new terminology. I present comparison of the situation before and after the Czech Republic joined the European Union. It contains description of the implementation of European strategies in the Czech Republic, presents an overview of implemented programs, activities and organizations working in the field of lifelong learning and lifelong guidance. This study shows that since joining the European Union many of the strategies implemented are succesfully implemeted at the national level. Creating a system of lifelong learning was asserted as a priority of social policy. However, it is still a process that requires a lot of effort at the level of individuals, communities and governments. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociální prácecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990018474220106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV