Show simple item record

Characteristics of tourism in San Francisco de Sales
Charakteristika cestovního ruchu v obci San Francisco de Sales
dc.creatorLiška, Juraj
dc.date.accessioned2020-07-07T19:07:38Z
dc.date.available2020-07-07T19:07:38Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36060
dc.description.abstractCharakteristika cestovního ruchu v obci San Francisco de Sales, Kolumbie. /Abstrakt rigorózní práce/ Od druhé poloviny devadesátých let minulého století departamento Cundinamarca (nejvýznamnější departament Kolumbie, který představuje zázemí devítimilionového hlavního města Bogoty) vykazuje na venkově snižování produkce v primárním i sekundárním sektoru. To zapříčinilo, že od konce devadesátých let 20. století se na venkově hledá jiná ekonomická alternativa - ekoturistika, jako důležitá složka pro rozvoj venkova. V Kolumbii v posledních letech aktivní cestovní ruch prodělává úpadek. Je to způsobeno především problematickou situaci v zemi. Ale i přes ekonomickou krizi země, domácí cestovní ruch zůstává pro celou řadu obcí a měst hlavní hybnou pákou rozvoje. Předpokládá se, že v Cundinamarce v budoucnu mohou vznikat další turistická centra, která zlepší životní úroveň místních obyvatel v závislosti na plánování celostátní, regionální či lokální úrovně. Předkládaná práce je finálním výsledkem výzkumu, jehož cílem bylo podpořit plánování cestovního ruchu v obci San Francisco de Sales v departamentu Cundinamarca. Výzkum nezahrnuje jeden z fenoménů venkova v Cundinamarském kraji - druhé bydlení. Práce je rozdělena na dvě části. První část slouží jako konceptuální podpora (vývoj geografického myšlení;...cs_CZ
dc.description.abstractCharacteristics of Tourism in San Francisco de Sales, Colombia (a doctoral thesis summary) The country areas of Departamento Cundinamarca, which creates the background of the nine-million-inhabitant capital city of Bogotá and thus represents the most important Colombian region, have shown a significantly decreasing production and effectiveness of both primary and secondary economic sector since the second half of the 20th century. Consequently, since the end of 1990s, an economic alternative has been sought in various regions of Colombia. Ecotourism, which has been found as a reasonable solution, appears to be a suitable economic alternative also for the town of San Francisco de Sales. Active tourism in Colombia, i.e. tourists coming to the country, has decreased recently as a result of the problematic situation of the country. However, despite the economic crisis, domestic tourism remains the moving force of development on both local and regional levels in many areas. This research does not include one of the significant phenomena of the Cundinamarca region countryside, i.e. "the second home". The main purpose of this research is to identify and characterise tourism developing in the town of San Francisco. The author researches possibilities of sustainable development of the town provided by its hotel...en_US
dc.languageSpanishcs_CZ
dc.language.isoes_ES
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.titleIdentificación de Turismo en el municipio de San Francisco de Saleses_ES
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-08-29
dc.description.departmentKatedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Social Geography and Regional Develop.en_US
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId110954
dc.title.translatedCharacteristics of tourism in San Francisco de Salesen_US
dc.title.translatedCharakteristika cestovního ruchu v obci San Francisco de Salescs_CZ
dc.contributor.refereeOpatrný, Josef
dc.identifier.aleph001382678
thesis.degree.nameRNDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineRegional and Political Geographyen_US
thesis.degree.disciplineRegionální a politická geografiecs_CZ
thesis.degree.programGeographyen_US
thesis.degree.programGeografiecs_CZ
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of Social Geography and Regional Develop.en_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csRegionální a politická geografiecs_CZ
uk.degree-discipline.enRegional and Political Geographyen_US
uk.degree-program.csGeografiecs_CZ
uk.degree-program.enGeographyen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csCharakteristika cestovního ruchu v obci San Francisco de Sales, Kolumbie. /Abstrakt rigorózní práce/ Od druhé poloviny devadesátých let minulého století departamento Cundinamarca (nejvýznamnější departament Kolumbie, který představuje zázemí devítimilionového hlavního města Bogoty) vykazuje na venkově snižování produkce v primárním i sekundárním sektoru. To zapříčinilo, že od konce devadesátých let 20. století se na venkově hledá jiná ekonomická alternativa - ekoturistika, jako důležitá složka pro rozvoj venkova. V Kolumbii v posledních letech aktivní cestovní ruch prodělává úpadek. Je to způsobeno především problematickou situaci v zemi. Ale i přes ekonomickou krizi země, domácí cestovní ruch zůstává pro celou řadu obcí a měst hlavní hybnou pákou rozvoje. Předpokládá se, že v Cundinamarce v budoucnu mohou vznikat další turistická centra, která zlepší životní úroveň místních obyvatel v závislosti na plánování celostátní, regionální či lokální úrovně. Předkládaná práce je finálním výsledkem výzkumu, jehož cílem bylo podpořit plánování cestovního ruchu v obci San Francisco de Sales v departamentu Cundinamarca. Výzkum nezahrnuje jeden z fenoménů venkova v Cundinamarském kraji - druhé bydlení. Práce je rozdělena na dvě části. První část slouží jako konceptuální podpora (vývoj geografického myšlení;...cs_CZ
uk.abstract.enCharacteristics of Tourism in San Francisco de Sales, Colombia (a doctoral thesis summary) The country areas of Departamento Cundinamarca, which creates the background of the nine-million-inhabitant capital city of Bogotá and thus represents the most important Colombian region, have shown a significantly decreasing production and effectiveness of both primary and secondary economic sector since the second half of the 20th century. Consequently, since the end of 1990s, an economic alternative has been sought in various regions of Colombia. Ecotourism, which has been found as a reasonable solution, appears to be a suitable economic alternative also for the town of San Francisco de Sales. Active tourism in Colombia, i.e. tourists coming to the country, has decreased recently as a result of the problematic situation of the country. However, despite the economic crisis, domestic tourism remains the moving force of development on both local and regional levels in many areas. This research does not include one of the significant phenomena of the Cundinamarca region countryside, i.e. "the second home". The main purpose of this research is to identify and characterise tourism developing in the town of San Francisco. The author researches possibilities of sustainable development of the town provided by its hotel...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra sociální geografie a region. rozvojecs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV